Miksi ajat ylinopeutta?
Kommentit (75)
Rehellisesti, ajaminen on tylsää, haluun nopeesti perille, ja suhtaudun välinpitämättömästi ylinopeuden aiheuttamaan lisäriskiin. Tuskinpa muita syitä on kellään.
Yleensä en ajakaan, mutta tänään tuli ajettua muutama kilometri. Käyn kaupungissa töissä mutta asun parinkymmenen kilometrin päässä pienemmässä kunnassa, jossa lapsikin on päivähoidossa. Päiväkodissa ollaan todella tarkkoja siitä, että ei myöhästytä minuuttiakaan. Kaupungista kotikuntaani pääsee tasan yhtä ainoaa tietä pitkin, ensin pitää ajaa 20 km valtatietä ja sitten 5 km pienempää tietä. No, tänään jouduin ajamaan koko valtatiepätkän traktorin perässä neljääkymppiä, kun oli jo pitkä letka sen perässä eikä ohi päässyt millään. Sitten kun pääsin kääntymään valtatieltä kylätielle, ajoin kaasu pohjassa kylälle saakka. Toki hiljensin vauhdin normaaliksi, kun pääsin taajamaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti, ajaminen on tylsää, haluun nopeesti perille, ja suhtaudun välinpitämättömästi ylinopeuden aiheuttamaan lisäriskiin. Tuskinpa muita syitä on kellään.
Ja lisäksi tietty rikesakot naurettavan alhaisia, eivät pelota. Päiväsakon puolelle nousevia nopeuksia en aja.
#koskamävoin #bmw #efficientdynamics #mpower
Kaikki ajoivat 60 alueella 70 ja minä siinä mukana.
Koska Suomen maksiminopeudet on sovitettu kaikista huonompien kuskien mukaan; esimerkki tosielämästä: tiellä on 80 rajoitus, moottoripyöräilijät toistuvasti ajavat tien tietyllä osuudella mutkasta ulos, nopeusrajoitusta lasketaan tällä osuudella 60 koska muutama idiootti ei osaa ajaa.
Minä ajelen mittariin katsomatta sitä nopeutta minkä tie antaa periksi, se on yleensä 80 alueella 95 ja 100 alueella 110. Jos tie on huono soratie niin saatan ajaa 80 alueella 60. Viisas kuski osaa kyllä sovittaa nopeuden vallitseviin olosuhteisiin eikä nopeusrajoituksia silloin edes tarvitse.
Ajoin yöllä moottoritiellä kun oli hiljasta ja halusin vaan kotiin.
Jatkokysymys (ei ap): kun ajat ylinopeutta, eikö sinua haittaa, että asetat myös matkustajasi ylimääräiseen vaaraan, et ainoastaan itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys (ei ap): kun ajat ylinopeutta, eikö sinua haittaa, että asetat myös matkustajasi ylimääräiseen vaaraan, et ainoastaan itseäsi?
En aiheuta ylimääräistä varaa, joten ei haittaa.
#loistokuski #drivingmachine #m3 #bensaasuonissa
Ajan yleensä n 10 km/h ylinopeutta. Motarilla joku 15 km/h yli. En tosin esim 30 alueilla. Työmatkalla hidastan jos on tieosuuksia jossa on suojatietä ilman liikennevaloja jne. En tiedä tälle muuta syytä kun että tuntuu luontevalta ja pysyn muun liikenteen tahdissa, ja työmatkani lyhenee melkein 10 minuutilla. Mielestäni vähemmän liikenteessä on niitä jotka ajavat täysin rajoitusten mukaan. Harvoin edes poliisit noudattavat niitä rajoituksia saatika kiinnostuvat jos joku ajaa 5-10 km/h yli.
En ikinä aja kenessäkään kiinni, ja päästän aina jalankulkijat yli. (Tämän pitäisi toki olla itsestäänselvyys eikä mikään hyve, mutta tuntuu siltä että monelle se on todella vaikeaa)
Ajan mitä ajan eikä autoni kulje ylinopeutta. Rajoitin estää ja suomen teillä ei paljon yli 200 km/h voi päästellä. Joku kyylä koitti vilkuttaa sinistä ja punaista valoa takana. Ihan kuin mulla olisi aikaa pysähtyä. Vähän lisäsin vauhtia niin sinne jäi vilkkumaan.
Toisinaan ihan lystiä tyhjällä tiellä yksin. Muiden kanssa sitten rauhallisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomen maksiminopeudet on sovitettu kaikista huonompien kuskien mukaan; esimerkki tosielämästä: tiellä on 80 rajoitus, moottoripyöräilijät toistuvasti ajavat tien tietyllä osuudella mutkasta ulos, nopeusrajoitusta lasketaan tällä osuudella 60 koska muutama idiootti ei osaa ajaa.
Minä ajelen mittariin katsomatta sitä nopeutta minkä tie antaa periksi, se on yleensä 80 alueella 95 ja 100 alueella 110. Jos tie on huono soratie niin saatan ajaa 80 alueella 60. Viisas kuski osaa kyllä sovittaa nopeuden vallitseviin olosuhteisiin eikä nopeusrajoituksia silloin edes tarvitse.
Toivottavasti muistat vastaavasti pitää myös pidemmän turvavälin, jos ajat jopa 15km/h yli rajoituksen. Auto ei noilla nopeuksilla niin vain pysähdykään, jos se saavuttamasi auto joutuu jostain syystä tekemään äkkijarrutuksen.
Koska olen keskimääräistä paremi kuljettaja, nääs!
salainen agentti kirjoitti:
Haluan elää vaarallisesti.
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta haluatteko te kuolla, minä kysyn vaan!
Kiire.