Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi tylsä tilanne töissä. Nainen vaati ruoastaan rahoja takaisin ://

Vierailija
05.09.2016 |

En ole koskaan saanut palautetta, että pihvi on liian suolaista vaikkakin kaikkea muuta on lyhyellä kokin urallani tullut vastaan. Perussuolaan pihvit yleensä niin, että asiakas voi sitten lisätä halutessaan. Samoin muut mausteet. Makuja kun on monia.
Tänään eräs nainen sitten tilasi normaalin lehtipihvin itselleen ja lasten lehtipihvit kahdelle pojalleen. En tietenkään edes tiennyt kenelle annokset menevät kun keittiössä olen ja teen vaan tilausten mukaan, mutta tästä tulikin kauhea härdelli. Nainen söi puolet annoksestaan, lapset lautaset tyhjäksi ja yhtäkkiä minua pyydettiin heidän pöytäänsä käymään. Ja sitten nainen (oli romani vaikkei sillä nyt pitäisi olla merkitystä) sanoi ruoan olleen syömäkelvotonta. Lapset sylkivät tyhjälle lautasilleen ja sanoivat hyi kuinka suolaista. Oli tosi nöyryyttävää siinä sitten joutua maistamaan kieltämättä meriveden makuista pihviä. Mutta kun itse tiedän etten suolannut ruokaa noin kamalan makuiseksi. Pomo oli ymmärtäväinen ja sanoi, että onhan se mahdollista ja luultavasti niin onkin, että ite ovat lisänneet suolaa ilmaisen aterian toivossa.
Mutta niin noloa ja arkana ihmisenä pyytäisin vaan anteeksi kun nainen huusi kuinka pahaa ruokaa täällä tarjoillaan, muiden asiakkaiden nähden ja kuullen. En tietenkään lähtenyt häntä syyttelemään vaikka suolaa oli niin, että sen näki pihvin päällä enkä ikinä tietenkään tarjoaisi ylipäätään mitään noin suolattuna.
No nainen sai sitten rahansa takaisin ja minä tosi pahan mielen :(

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä musu äpärineen oli ammattivalittaja,joten unohda mielipaha. Ja seuraavan kerran musu-tilanteessa soittakaa heti poliisi.

Oikoluin ja korjasin tekstisi.

Vierailija
62/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut palautetta, että pihvi on liian suolaista vaikkakin kaikkea muuta on lyhyellä kokin urallani tullut vastaan. Perussuolaan pihvit yleensä niin, että asiakas voi sitten lisätä halutessaan. Samoin muut mausteet. Makuja kun on monia.

Tänään eräs nainen sitten tilasi normaalin lehtipihvin itselleen ja lasten lehtipihvit kahdelle pojalleen. En tietenkään edes tiennyt kenelle annokset menevät kun keittiössä olen ja teen vaan tilausten mukaan, mutta tästä tulikin kauhea härdelli. Nainen söi puolet annoksestaan, lapset lautaset tyhjäksi ja yhtäkkiä minua pyydettiin heidän pöytäänsä käymään. Ja sitten nainen (oli romani vaikkei sillä nyt pitäisi olla merkitystä) sanoi ruoan olleen syömäkelvotonta. Lapset sylkivät tyhjälle lautasilleen ja sanoivat hyi kuinka suolaista. Oli tosi nöyryyttävää siinä sitten joutua maistamaan kieltämättä meriveden makuista pihviä. Mutta kun itse tiedän etten suolannut ruokaa noin kamalan makuiseksi. Pomo oli ymmärtäväinen ja sanoi, että onhan se mahdollista ja luultavasti niin onkin, että ite ovat lisänneet suolaa ilmaisen aterian toivossa.

Mutta niin noloa ja arkana ihmisenä pyytäisin vaan anteeksi kun nainen huusi kuinka pahaa ruokaa täällä tarjoillaan, muiden asiakkaiden nähden ja kuullen. En tietenkään lähtenyt häntä syyttelemään vaikka suolaa oli niin, että sen näki pihvin päällä enkä ikinä tietenkään tarjoaisi ylipäätään mitään noin suolattuna.

Kun maistoit pihviä, niin olisit välittömästi sanonut, että et ole suolannut sitä noin suolaiseksi ja että nainen on itse lisännyt suolaa. Jos kyseessä on romani, niin kaikki ympärillä olevat olisivat ymmärtäneet tämän olevan suurella todennäköisyydellä totta. Tämän jälkeen olisit poistunut paikalta ja antanut pomon päättää mitä tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sä et.sitten ole kauan ravintola-alalla ollut jos et tunnista näitä mielensäpahoittaja lokkeja. Eli ensin syödään annos, sitten valitetaan sen olleen huono, jotta saahaan rahat takas tai hyvityksiä. Vaikka oikeastihan siinä ei ole mitään hyvitettävää. Toi on niin läpinäkyvää touhua.

Jos annos on huono, se pitää heti lähettää vaihtoon.Eikä syödä se ensin hyvällä ruokahalulla ja sitten väittää ties vaikka mitä.

Eli tämä akka äpärineen oli ammattivalittaja,joten unohda mielipaha. Ja seuraavan kerran vastaavanlaisessa tilanteessa uhatkaa soittaa poliisi.

Voihan palautetta antaa, vaikka ei haluakaan vaihtaa annosta tai saada rahoja takaisin.

Vierailija
64/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tainnut mamma opastaa kuinka saada ilmaista ruokaa ;)

Vierailija
65/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs helvettiä... =D 

Uuden annoksen / rahat takaisin voi saada vain siinä tapauksessa että ruokaa on vasta maistettu.  

Ja tuohan on manneilla ihan vakiokikka, joka ei mene enää juuri missään läpi.  

Vierailija
66/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vanha vedonlyöntijuttu: saan varmasti tuosta ilmaiset safkat koko porukalle!

Vierailija
67/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisen uusi olet alalla.

a) asiakaan syömää annosta ei maisteta

b) kukaan normaali koulutettu kokki ei oleta että joutuisi annokset maksamaan omasta pussistaan, ei siis käy edes milessäkään

Vierailija
68/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oveen kielto ettei kansallispuvussa sisään.

Vierailija
69/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut että hyvin näytti silti maistuvan (lapsille). Ja että ei tarvi tulla uudestaan jos ei miellytä. (Kuka manneja uskoo?)

Vierailija
70/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis.... ihan selväati m.ustalainen oli itse lisännyt jälkikäteen suolaa saadakseen ilmaiset ruuat!

Ja te vielä suostuitte tähän -ei saatana!!!!!!!!!!!!!

Itse olisin laittanut ämmän maksamaan ja soittanut poliisin perään tuosta riehumisesta. Porttikielto vielä kaupan päälle.

Nythän manne poistui voittajana paikalta ja jatkaa temppuiluaan myöhemmin.

Huokaus.

Vierailija
71/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei ap, tuli kyllä surkea fiilis puolestasi! Selvästi huomaa, että olet uusi ammatissasi ja veikkaisin sua aika nuoreksi myös. Aika korjaa nämä ongelmat, usko pois :) asiakaspalvelutyössä valitettavasti joutuu näkemään ihmisten nurjan puolen ja niistä kyllä pahoittaa mielensä monta kertaa. Ikävä kyllä nuoret, vasta ammatissaan aloittaneet ovat helppoa saalista tällaisille k*sipäille kuten tämä kamala perhe. Kyllä varmasti kaikille paikalla olijoille (myös pomollesi) oli selvää mitä tässä hommassa tapahtui. Huijasivat törkeästi ja myös aika tökerösti; ihmettelen että pomosi suostui hyvittämään. Halusi varmaankin vaan päästä tilanteesta eroon.

Nyt vaan koitat päästä tuosta yli, syy ei todellakaan ollut sinun. Sä voit harjoitella ihan oikeasti tuollaisia tilanteita varten jotain sopivia lauseita, ihan kotona vaikka peilin edessä. Saat siitä itseluottamusta ja osaat paremmin kohdata tilanteet kun tulevat kohdalle. Tsemppiä! Olet hyvä ja tunnollinen kokki, älä lannistu tuollaisesta. Ikävä tilanne ja pelästytti varmasti, noita tulee vuosien varrella vastaan varmasti uudestaankin. Niistä pitää vaan nousta ja jatkaa eteenpäin. Tiedät olevasi oikeassa, se riittää. Seuraavalla kerralla ko.asiakkaita ei kannata teille syömään ottaa tai sitten tehtävä heti tuo mistä joku jo vinkkasikin, eli samantien pöydästä kysymään "miten maistuu". Älä jatkossa maista asiakkaan lautaselta. 

Ja juttele ihmeessä tilanteesta vielä pomosi kanssa. Hän varmasti ymmärtää ahdistuksesi ja hänen tehtävänsä  on tsempata sinua tällaisen ikävän asiakaskohtaamisen jälkeen!

Vierailija
72/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 5v tarjoilijan töissä vain romaanit on tehnyt just tollaisia juttuja ja isolla porukalla koska yksin ei vissiin uskalla , joka päivä jotain keksivät , mutta meidän pomo tietää noi jutut eikä ole koskaan anna periksi. I feel you

Vierailija
73/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt, miksi tarjoilijat nykyisin tulevat jo melkein heti kyselemään, maistuuko ruoka. Se ärsyttää minua, koska usein joudun vastaamaan sitten ruoka suussa mumisten. Ilmeisesti se johtuu tämänkaltaisten huijausten yleistymisestä. Kun on maistettuaan sanonut, että maistuu, niin ei voi sitä sitten perua.

Vierailija
74/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen söi puolet annoksestaan, lapset lautaset tyhjäksi ja yhtäkkiä minua pyydettiin heidän pöytäänsä käymään. Ja sitten nainen (oli romani vaikkei sillä nyt pitäisi olla merkitystä) sanoi ruoan olleen syömäkelvotonta.

Jos ruoka on syömäkelvotonta ja liian suolaista, sitä ei todellakaan kykene vetämään puolta annosta. Kyllä se jää ihan siihen ensimmäiseen, max toiseen haarukalliseen. 

Ihan selvä tapaus. Romanit söi pihvit, suolasi loppupalat ja alkoi vaatia rahoja takaisin.

Seuraavassa vedätystapauksessa voisikin pihvejä maistaa vartijat tai poliisi.

Ja suolat pois pöydästä, johon romanit tulevat. Siinähän sitten keksivät, millä pilata annostensa jämät.

Veikkaisin, että ravintolassa sotkeminen on valkolaisille kettuilua. Siksi siisteys ei ulotu kodin ulkopuolelle.

Vierailija
75/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekkään tykkää, että yleistetään. Mutta, olen ollut myyjänä ja asiakaspalvelijana ja romaanien kanssa on ollut paljon ongelmia. Ei kannata ottaa ap itseensä, nainen teki jutun aivan tahallaan.

Vierailija
76/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt, miksi tarjoilijat nykyisin tulevat jo melkein heti kyselemään, maistuuko ruoka. Se ärsyttää minua, koska usein joudun vastaamaan sitten ruoka suussa mumisten. Ilmeisesti se johtuu tämänkaltaisten huijausten yleistymisestä. Kun on maistettuaan sanonut, että maistuu, niin ei voi sitä sitten perua.

Ei huijauksista vaan siksi, että saadaan lähes heti tietää onko asiakas tyytyväinen ruokaansa vai onko siinä mahdollisesti jotakin vikaa jonka voisi korjata esim. vaikka liikaa sitä suolaa. Tässä vaiheessa, kun ruoakaa on syöty hyvin vähän ja ilmoitus uudesta ruoasta menee keittiöön, ruoka saadaan suht nopeasti pöytään ja vältetään esim se, että korvatun annoksen syöjä joutuu syömään koko annoksensa yksin muiden jo syöneiden katsellessa vieressä. Asiakastyytyväisyyttä yritetään pitää ravintola-alallakin yllä.

Vierailija
77/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä entisessä työpaikassa törmäsin ensikerran ilmiöön "romaniasiakkaat" . Pomo varoitti että siivo odottaa. Ja toden totta kun perhe poistui paikalta, oli siivo kolmessa pöydässä (yksi perhe siis paikalla) aivan käsittämätön. Lattiat, tuolit, pöydät ihan hirveässä siivossa. Ja siis niin todettu asia että sitä tiesi odottaa aina.

Eikä! Olin ennen tarjoilija ja tämä oli niin tuttua. En voi uskoa kuinka huonokäytöksisiä lapsia heillä on, koska se ruoka levitetään pitkin pöytiä ja lattioita, KIRJAIMELLISESTI. Haetaan kasa pillejä, niitä pienen pieniä pusseja suolaa ja pippuria, oikeastaan kaikkea mikä irti vaan lähtee, eikä niitä edes käytetä!

Vierailija
78/92 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikosilmoitus vaan, saa kirjastokansa taAS EDES vähän kuria, hetkeksi.

Vierailija
79/92 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI kirjoitat näin: "sanoivat hyi kuinka suolaista" ?! Voi vittu opetelkaa suomea! OIKEIN: ...ja sanoivat, että "hyi kuinka suolaista." !!!!! TAI sujuvammin: JA SANOIVAT RUUAN OLEVAN KAMALAN SUOLAISTA.

Vierailija
80/92 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööäö et kai oikeesti maistanut eli syönyt siitä mannen lautaselta mitään??! Siis hyi hel. Ja vielä sylkivät lautasille, toivottavasti et ainakaan siltä lautaselta syönyt, johon sylkivät?? Siis hyi vit. Oot kyl urpo tossueläin jos maistoit. Eihän kokin tai kenenkään oo pakko maistaa ruokaa, uskoo tai ei usko asiakasta ni ei kai nyt kukaa hullu ala toisten limasilta lautasilta maisteleen :D Itsekin noiden mannejen kanssa joutunut aina vääntämään lähes koko pienen työikäni. Ensin kaupanalalla ja sitten sosalalla. Aina ne jaksaa vängätä milloin mistäkin ja käyttävät hyväksi systeemiä. Niille ei kannata antaa periksi muuta kuin lain puitteissa. Toki jos vähänkin jotain sanoi väärin niin joutuu pelkäämään saavansa puukosta nurkan takana, mutta jossain se raja on vedettävä. Pomosi teki väärin, jos antoi hyvitystä/ruuat ilmaiseksi. Niin härski tuo vedätys oli. Oikeaoppisesti menetellen olis pitänyt pyytää poliisit paikalle ja sopia, että joko mannet maksavat kiltisti ateriansa tai sitten lähtevät steissille petos-/näpistysyrityksen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän