Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi tylsä tilanne töissä. Nainen vaati ruoastaan rahoja takaisin ://

Vierailija
05.09.2016 |

En ole koskaan saanut palautetta, että pihvi on liian suolaista vaikkakin kaikkea muuta on lyhyellä kokin urallani tullut vastaan. Perussuolaan pihvit yleensä niin, että asiakas voi sitten lisätä halutessaan. Samoin muut mausteet. Makuja kun on monia.
Tänään eräs nainen sitten tilasi normaalin lehtipihvin itselleen ja lasten lehtipihvit kahdelle pojalleen. En tietenkään edes tiennyt kenelle annokset menevät kun keittiössä olen ja teen vaan tilausten mukaan, mutta tästä tulikin kauhea härdelli. Nainen söi puolet annoksestaan, lapset lautaset tyhjäksi ja yhtäkkiä minua pyydettiin heidän pöytäänsä käymään. Ja sitten nainen (oli romani vaikkei sillä nyt pitäisi olla merkitystä) sanoi ruoan olleen syömäkelvotonta. Lapset sylkivät tyhjälle lautasilleen ja sanoivat hyi kuinka suolaista. Oli tosi nöyryyttävää siinä sitten joutua maistamaan kieltämättä meriveden makuista pihviä. Mutta kun itse tiedän etten suolannut ruokaa noin kamalan makuiseksi. Pomo oli ymmärtäväinen ja sanoi, että onhan se mahdollista ja luultavasti niin onkin, että ite ovat lisänneet suolaa ilmaisen aterian toivossa.
Mutta niin noloa ja arkana ihmisenä pyytäisin vaan anteeksi kun nainen huusi kuinka pahaa ruokaa täällä tarjoillaan, muiden asiakkaiden nähden ja kuullen. En tietenkään lähtenyt häntä syyttelemään vaikka suolaa oli niin, että sen näki pihvin päällä enkä ikinä tietenkään tarjoaisi ylipäätään mitään noin suolattuna.
No nainen sai sitten rahansa takaisin ja minä tosi pahan mielen :(

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap oikeassa. Sillä ei ole mitään merkitystä, että kyseessä tällä kertaa sattuivat olemaan romanit. Yhtä törkeää käytöstä olen nähnyt valkolaisilla. Keinot on monet, jotta välttyy maksamiselta. Voivat esimerkiksi sylkeä räkäklimpin lautaselle ja väittää, että on kokin jäljiltä.

Hienoa, että paikalle saatiin taas se pakollinen kyllähän suomalaisetkin selittelijä.

Vierailija
22/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on romanit niin ohittaisin ton koko jutun täysin. Voit pyytää tarjoilijaa vinkkaamaan kun tämä perhe tulee seuraavan kerran asiakkaaksi niin voit oikein henk. koht. mennä pöydän viereen kuulemaan heti sen palautteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen söi puolet annoksestaan, lapset lautaset tyhjäksi ja yhtäkkiä minua pyydettiin heidän pöytäänsä käymään. Ja sitten nainen (oli romani vaikkei sillä nyt pitäisi olla merkitystä) sanoi ruoan olleen syömäkelvotonta.

Jos ruoka on syömäkelvotonta ja liian suolaista, sitä ei todellakaan kykene vetämään puolta annosta. Kyllä se jää ihan siihen ensimmäiseen, max toiseen haarukalliseen. 

Ihan selvä tapaus. Romanit söi pihvit, suolasi loppupalat ja alkoi vaatia rahoja takaisin.

Seuraavassa vedätystapauksessa voisikin pihvejä maistaa vartijat tai poliisi.

Vierailija
24/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt myös tuommoista sotkua ao. kansanryhmän jäljiltä.

Vierailija
25/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on romanit niin ohittaisin ton koko jutun täysin.

"Ja sitten nainen (oli romani vaikkei sillä nyt pitäisi olla merkitystä) sanoi ruoan olleen syömäkelvotonta"

Miten joillekkin voi olla niin vaikeata lukea viestiä mihin vastaavat?

Vierailija
26/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana elektroniikkaliikkeen kassalla töissä. Mies maksoi pienen ostoksen (tyyliin 4 euroa) 20 euron setelillä, ja annoin siitä takaisin. Mies alkoi heti vänkäämään, että oli maksanut 50 euron setelillä. No, molempia oli kassa pullollaan, joten sanoin asiakkaalle pyytäväni vuorovastaavan tarkistamaan asian kamerasta. "Ne on onneksi niin tarkat, että homma selviää heti." Toisin kuin Poliisi-TV:stä ja iltapäivälehtien kamerakuvista voisi kuvitella, kaikkialla ei ole täysin sysipaskat kamerat, vaan meillä ne olivat tosiaan tasoa "lasketaanpas ihohuokoset". Kun olin painanut vuorovastaavan kutsunappia, mies raapi leukaansa muka tosi pohtivan näköisesti, ja sanoi setelin sittenkin olleen kaksikymppinen ja katosi paikalta. Jepjep...

Ja asiakkaalla oli kiiltonahkakengät, silkkipusakka ja suorat housut, jos sillä on väliä. :P

Vierailija
27/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä rodullisella röyhkeydellä merkitystä

Vierailija
28/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä minun palkastani kuulemma oteta todellakaan. Pomo sanoi vaan aika diplomaattisesti, että koitahan jaksaa loppupäivä ja unohtaa tämä. Lähti sitten itse kotiin. AP

Vierailija
29/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja sitten nainen (oli romani vaikkei sillä nyt pitäisi olla merkitystä) sanoi ruoan olleen syömäkelvotonta"

Sillä ei pitäisi olla merkitystä, mutta koska romanit yrittävät huomattavasti muita useammin huijata ihmisiä, sillä valitettavasti on merkitystä.

Vierailija
30/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romani...asia selvä! Ei o sun vikas!

Vierailija
31/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap oikeassa. Sillä ei ole mitään merkitystä, että kyseessä tällä kertaa sattuivat olemaan romanit. Yhtä törkeää käytöstä olen nähnyt valkolaisilla. Keinot on monet, jotta välttyy maksamiselta. Voivat esimerkiksi sylkeä räkäklimpin lautaselle ja väittää, että on kokin jäljiltä.

Kuvottavaa.

Olen pahoillani, että joudutte asioimaan tuollaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
32/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Itse kuitenkin totuuden tiedät. Olet hyvä kokki.

Mistä sä sen tiedät onko AP hyvä kokki? Voi olla todella surkea joka on lähellä potkuja ja syöttää sinullekkin paskaa. Olet sä kyllä tyhmä ihmiseksi.

Vierailija
33/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että paikalle saatiin taas se pakollinen kyllähän suomalaisetkin selittelijä.

Valitettevasti meissäkin - tai oikeastaan teissäkin - on siivottomia sikoja.

Ohis

Vierailija
34/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö romanit ole mielestäsi suomalaisia? Varmaan eivät suomenruotsalaisetkaan tai saamelaiset?

Vierailija
35/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä harmillista että 95% ryhmän edustajista pilaa lopun 5%:n maineen.

Vierailija
36/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se 5% mukamas on?

Vierailija
37/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se 5% mukamas on?

Kyllä heidän olemassaolostaan huhuja liikkuu.

Vierailija
38/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei pitäisi olla merkitystä, mutta koska romanit yrittävät huomattavasti muita useammin huijata ihmisiä, sillä valitettavasti on merkitystä.

Älä minulle vastaa minähän vain huomautin kysyjälle, että viestissä selvästi kerrottiin asiasta.

Vierailija
39/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö romanit ole mielestäsi suomalaisia? Varmaan eivät suomenruotsalaisetkaan tai saamelaiset?

Nyt löysit tärkeän pilkun jota rakastella jotta saisit keskustelun käännettyä muualle.

Vierailija
40/92 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasväki tuli kokaamaani ravintolaan aterialle. Tilasivat alkudrinkit, viinipullon, välisnapsit ja sillain. Kun ruoka tuli, syötiin ja oltiin ihan tyytyväisiä. Kun alkoi olla kahvi-konjakkien ja jälkruokien aika, loihe yksi niistä snobeista juopista kysymään, että "ei kait siinä lämpimässä ruuassa ollut sipulia?" Kuulin miten tarjoilija alkoi änkyttää, että kyyllä taisi olla. Asiakas alkaa mesoomaan suureen ääneen (niin että se kuuluu mulle keittiöön asti), että "mehän nimenomaan sanottiin ettei saa olla sipulia, etkö sa ottanut tilausta oikein??". Tarjoilija änkytti ettei hän nyt muista tämmöisestä olleen mitään puhetta.

Asiakkaat jatkaa huutamista, että kyllä nyt on allergiat tosi pahana yhdellä ja kyllä tästä pitää hyvittää ja lasku kuitata talon puolesta.

Mua alkoi siellä keittiön puolella vituttaa.. Oli arkipäivä, eikä  muita asiakkaita kuin nämä neljä ja minä ja nyt jo itkua nieleskelevä tarjoilija.

Menin salin puolelle. Sanoin olevani kokki ja sanoin että minun kummityttärelläni on justiins sama syndrooma ja allergia, että mä tiedän miten vakavaa tämä on. Riisuin essun pois ja huikkasin tarjoilijalle, että laita lappu ovelle että me mennään kiinni nyt, nyt lähdetään suorilta sairaalaan! Tämä on nyt totista touhua ja nyt tulee kiire että ehditään ennenkuin kohtaus iskee tosissaan päälle.

Yllätys-yllätys: allergiakohtaus ei ollutkaan kovin vakava, eikä ollut ihan varmaa että "tällä kertaa" edes puhakeaisi ihan täyisillä. Saattoi myöskin olla niin ettei siitä tullut tialuksen yhteydessä mainittua.  Ehkä olikin parempi että me lähdetään kotiin tarkkailemaan tilannetta. Laskun vois maksaa nyt tähän asti ja ei me oteta jälkkäreitä eikä niitä konjakkeja. PItää tästä lähteä kotiinpäin.

Vaadin ehdottomasti että lähdetään nyt vaan päivystykseen, mulla on auto tuossa ihan vieressä- 

Tämä ei ollut kuulemma tarpeen.

Ihan hoovee koko ryhmä. Ei näkynyt niitä myöhemminkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän