Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko käydä niissä vanhempainilloissa

Vierailija
05.09.2016 |

Eikä itkeä jälkikäteen, kun päättivät väärin...

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainilloissa ei koskaan käy juuri ne vanhemmat, joiden nimenomaan pitäisi siellä käydä.

Vierailija
2/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VITTU KUN PÄÄSIS NIIHIN JOSKUS!!!!! Aina töissä iltavuorossa silloin. Miksi ne pitää ilmoittaa niin viimetinkaan ettei ehdi pyytää töistä vapaata/aamua!!!! Pomo on mulkku, ei vaihda jos siitä nyt joku päättää tulla ulisemaan! Poika nyt 9. luokalla ja olen päässyt KAHTEEN!!!!!!!! vanhempainiltaan koko kouluajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempainilloissa ei koskaan käy juuri ne vanhemmat, joiden nimenomaan pitäisi siellä käydä.

Onneksi aina käyn ettei minusta voi sanoa noin. Vai eikö minun pitäisi käydä? Vai pitäisikö? Miten se menee siinä tapauksessa, jos käy.

Vierailija
4/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun ainakikn kannattaa mieluummin käydä töissä aina kun sellaista on tarjolla, vaikka sattuisi vanhempainilta samaksi illaksi. Kun on tällainen tarvittaessa töihin kutsuttava ekstraaja niin ei paljon kannata työvuorojen kanssa nirsoilla. 

Vierailija
5/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme kaveri oli kertonut, että hänen isä ja äiti inhoaa vanhempainiltoja ja muita koulujuttuja yli kaiken, eivätkä siksi tule niihin koskaan. Olipa fiksua mainostaa tämmöistä asiaa lapsen kuullen ja osoittaa, että eipä ne oman lapsen asiat kiinnosta.

Vierailija
6/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joukossamme on aina niitä,  joille ei mikään sovi, wilma, vanhempainillat, leirikoulut, lapselle luistimet, pyörä,  lukiolaiselle läppäri

Miten kasvetaan kieroutuneeksi?

Vierailija
7/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sen täytyy sitten olla, koska sen niin varmasti sanot.

Itse en ole käynyt enää aikoihin. Riitti, kun esikoisen aikaan kävin tunnollisesti ja toisenkin aikaan muutaman kerran. Samat asiat. Ensin luokkaan. Sitten jokainen vanhempi nousee ylös ja esittelee, kuka on. Sitten opettaja selittää wilman käytön ja neuvoo, miten tunnukset saa. Sitten kysyy, onko kysyttävää. Vaivautunut hiljaisuus. Sen jälkeen auditorioon, missä rehtori selittää tunnin koulun säännöt ja muutaman muun käytännön asian. Sitten kotiin.

Joten minä olen kai sitten se vanhempi, jonka pitäisi käydä tuolla, mutta en käy. Syynä se, että osaan melkein ulkoa sen rehtorin puheen.

Vierailija
8/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen henkilökunta saisi todellakin vihdoin oppia, että kaikilla ei ole toimistotyöaika. Meillä töissä vuorojen vaihtaminen onnistuu pääsääntöisesti, mutta olisihan se paljon helpompaa, jos vanhempainiltojen ym. koulun menojen aikataulut olisi tiedossa vähintään kuukautta ennen varsinaista ajankohtaa.

Vierailija
9/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niissä muka päätetään?

Vierailija
10/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole käynyt enää aikoihin. Riitti, kun esikoisen aikaan kävin tunnollisesti ja toisenkin aikaan muutaman kerran. Samat asiat. Ensin luokkaan. Sitten jokainen vanhempi nousee ylös ja esittelee, kuka on. Sitten opettaja selittää wilman käytön ja neuvoo, miten tunnukset saa. Sitten kysyy, onko kysyttävää. Vaivautunut hiljaisuus. Sen jälkeen auditorioon, missä rehtori selittää tunnin koulun säännöt ja muutaman muun käytännön asian. Sitten kotiin.

Joten minä olen kai sitten se vanhempi, jonka pitäisi käydä tuolla, mutta en käy. Syynä se, että osaan melkein ulkoa sen rehtorin puheen.

Ohis, mutta nyt ei varmaan puhuttu tuollaisesta että geneerisesti esitellään homman toimintaa. Joskushan vanhempainilloissa sovitaan esim. leirikoulujärjestelyistä ja rahanhankinnasta tms.

On olemassa kahdenlaisia ihmisiä: niitä jotka pistävät homman toimimaan eikä tuhlaa aikaa turhaan paskanjauhantaan sekä niitä, jotka jankaavat jokaisesta yksityiskohdasta ja säätävät loputtomiin. Ensimmäisiä ei vanhempainilloissa näkyy valitettavan vähän, jälkimmäisiä puolestaan heidänkin edestä.

Vierailija
11/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko koulun (1-9 lk) vanhempainilta samaan aikaan, lapsia kolme. Mies on illat töissä ja minä käyn vanhempainilloissa, mutta sattuneesta syystä en pääse jokaisen lapsen luokkaan rupattelemaan joka vuosi. Siellä varmaan jotkut sitten kauhistelevat kuinka senkään lapsen vanhemmat eivät vaivaudu paikalle...

Vierailija
12/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pääse, syystä tai toisesta. Minä itse opiskelin iltaisin kun nuorin oli ekaluokalla ja koska miehellä oli usein työmatkoja, meillä oli hoitajakin. En voinut olla esim. tentistä pois vanhempainillan vuoksi. Sitten jatkossa kävin kyllä, paitsi tilanteessa, että erityiskoululaisen vanhempainilta sattui samaan aikaan. Jonkun piti jäädä sitä paitsi lasten kanssa kotiin. Itse en ole koskaan tehnyt vuorotöitä, mutta toisilla on niitäkin. 

Vierailija
13/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole ikinä ollut tuollaista vanhempainitaa. Ei esittelykierroksia, ei wilmaopastusta, ei yhteisluentoja salissa (auditoriota ei ole) jne.

Vierailija
14/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko fiksulta, kun toistat ikivanhaa muka oivaltavaa hokemaa, joka ei edes pidä paikkaansa.

Vierailija
15/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole ikinä ollut tuollaista vanhempainitaa. Ei esittelykierroksia, ei wilmaopastusta, ei yhteisluentoja salissa (auditoriota ei ole) jne.

No meillä on ollut sen 18 vuotta, mitä lapsiamme on kyseisessä koulussa ollut. Vaikka en ole itse kymmeneen viimeiseen vuoteen käynyt, olen tutuilta kuullut, että ihan samat asiat siellä on kuin kymmenen vuotta sitten. Ja ei, en aio mennä tänä vuonnakaan, kun viimeinen on ysillä ja vanhempainillan aiheena on yhteishaku ja valinnat. 

Vierailija
16/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainillat ovat täysin turhia. Minä osaan lukea koulun tiedotteet eikä niiden ymmärryksessäkään ole vaikeuksia.

Jos taas haluan kysyä jotain oman lapseni koulunkäyntiin liittyvää, se tapahtuu esim Wilman kautta. Yhteiset vanhempainillat eivät ole sitä varten.

Vierailija
17/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen mihin tämä väite perustuu, millä perusteella joidenkin tiettyjen lasten vanhempien pitäisi erityisesti käydä vanhempainilloissa? Jos ajatuksena on, että lapsella on vaikeuksia koulussa tms., niin miten nämä vanhempainillat siihen vaikuttavat, eikö tuollaisia asioita käsitellä ihan erikseen järjestettävissä neuvotteluissa, joissa on läsnä vain tämän kyseisen lapsen vanhemmat?

Vierailija
18/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niissä muka päätetään?

Vaikkapa leirikouluun liittyvistä asioista

Vierailija
19/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuli käytyä kiitos kysymästä. 3x samat jorinat ops:sta, ilmoitusluonteisesti kerrottiin retkikohteet ja kerrottiin paljon rahaa pitää pulittaa luokan kassaan. Mutta tulipa käytyä...

Vierailija
20/67 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt mutta en käy enää. Ei siellä mitään päätetä. Sen verran kokemusta on, kun lapset kutosella ja kasilla.

Leirikoulutoiminta maksetaan aina rahalla.

Mikä hiton helpotus ettei tarvitse enää mennä. Osa naisista vaan niin ärsyttäviä. Ja sit toisen lapsen mies opettaja puhuu muista oppilaista vaikka ei saisi.

Mulle riitti.

Koulu sujuu muutenkin ja kaikki ok.

Jumalatonta pätemistä toikin että ne ei ole siellä kenen pitäisi. Inhoan tuollaisia ihmisiä. Vältän negatiivisia ihmisiä kuin ruttoa.

Irtisanoudun koko kerhosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi