Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta ja aktivointisuunnitelman...

Vierailija
04.09.2016 |

Onko kellään kokemuksia kuntouttavasta työtoiminnasta? Erityisesti jollakulla mielenterveyskuntoutujalla?

Itse olen vakava-asteisesti masentunut, ja kun minulle ei sopinut työkokeilu niin hakeuduin vapaaehtoisesti kuntouttavaan työtoimintaan... Ensiviikolla on aktiv.suunnitelman laatiminen, ja se pelottaa paljon jo etukäteen. Mitä jos ajattelevakin että olen ihan ok enkä tarvitse moista, kun osaan esittää iloista virallisissa tapaamisissa. Minulla ei ole ns. Todistuksia sairauksistani, muuta kuin edelliset sairauslomatodistukset.

Minulle on jo paikka tiedossa (eräs ryhmä joka on juuri kaltaisilleni suunniteltu), joten ei siinä ongelmaa. En vain saa unta kun pelkään niin paljon tuota tapahtumaa jossa on virkailija ja sosiaalityöntekijä ja vaikka mitä... Apua mammat?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on silkkitie. Sielläkin on paljon rehellisempää porukkaa kuin tämä työvalmentajajanari.

Vierailija
42/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta on puuhastelua, joka on varta vasten suunniteltu lähes työkyvyttömille esim. normaalin päivärytmin saavuttamiseksi.

Minkä takia suurin osa noiden "asiakkaista" on sitten täysin työkykyisiä ihmisiä? Sen voisit kertoa seuraavaksi kertoa, vitun sherlock.

Täysin työkykyisillä ihmisillä on kuntouttavaan tulemisen syynä joku muu asia kuin se fyysinen terveys ja kyky. Ei sinne laiteta sellaisia ihmisiä joilla ei ole siihen mitään syytä, kun ei kerran kaikki joilla syy olisi sinne pääse, se maksaa kuitenkin lähettävälle taholle. Kuntouttavassa on hyvin eritasoisia ja eri taustaisia ihmisiä ja kaikille pitää keksiä sopivaa tekemistä, idea on nimenomaan se, että jokaiselle löydetään se oma juttu, ja sen avulla voi parantaa elämänlaatua, mielenterveyttä ja mahdollisuuksia päästä kouluun tai töihin talon ulkopuolelle.

T: se työvalmentaja

No joo, kuulostaahan tuo "kuntouttava" työtoiminta paperilla oikein kivalta, mutta harvalle siitä oikeasti on mitään todellista hyötyä.

No kyllä meillä on tilastot siitä, ja niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin siitä on suurtakin hyötyä. Sillä ehkäistään syrjäytymistä varsin tehokkaasti. Ja monet pääsevät hyvinkin pitkälle meidän kautta.

Juuri viimeisin menestystarina meidän osastolla oli, kun eräs mies oli alkoholin takia joutunut todella pohjalle, tuli vankilatuomio, siellä pääsi viinasta eroon, tuli meille pariksi kuukaudeksi, ensin koevapauteen. Oli todella hyvä työmies, haki töitä ja pääsi kunnon töihin. Nyt kävi morjestamassa meitä, ja oli todella tyytyväinen elämäänsä, saa tehdä taas töitä ja on pysynyt erossa viinasta, varmasti ovat hänen lapsensa ja muut läheisetkin kiitollisia.

Varsinkin nuorten kanssa tulee hyviä tuloksia, ja nuorten aikuisten joilla on koulut aikoinaan jääneet kesken. Myös mielenterveyskuntoutujinen onnistumisprosentti on melko hyvä. Monelle vanhemmalle konkarille mielekäs työ kivassa työporukassa on se mitä he kaipaavat, ei ole kiva kökkiä yksin kotona kun on lapsetkin jo omillaan, ja aina on tottunut töitä tekemään, vaikka ei talon ulkopuolelle töihin pääsisi, niin on elämänlaatu kuitenkin parantunut kuntouttavan ansiosta.

T: työvalmentaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

osalle on haastavaa jo se että työpaikalle tullaan oikeaan aikaan ja että töitä tehdään eikä seisota kädet taskuissa tai räplätä puhelinta.

Voisiko kyse olla siitä, että tuosta maksetaan yhdeksän euroa päivässä?

No kenenkään ei ole siellä mikään pakko olla. Jokainen on sinne itse halunnut tulla, ja siellä harjoitellaan sitä että kuinka niissä oikeissa töissä sitten käyttäydytään mistä maksetaan oikeaa palkkaa. Tuo 9€ päivässä verottomana normaalin työkkärirahan ja asumistuen lisäksi kuitenkin on ihan hyvä raha, siihen nähden kuinka vähän pitää töitä sen eteen tehdä.

Oikeasti melkein kaikki 9 eurolaiset ovat karenssin uhalla pakotettuina hommissaan. Mitä näitä tiedän niin muutama harva on vapaaehtoisesti lähtenyt orjaksi. Onpa tosi hyvä korvaus 9 e + päiväraha 6 tunnin työstä. Tästä "ihanuudesta" pääsee "nauttimaan" yhä useampi kun työttömiä kyykytetään siitä ettei töitä ole.

Ei ole pakko tehdä kuin 1 päivä viikossa 4h. Ja kun laiskaksi heittäytyy niin aika helpolla pääsee. Kuten jo edellä sanoin, itse ovat sen suunnitelman laatineet ja hyväksyneet työkkärin ihmisten kanssa johon kuuluu kuntouttava työ.

Niitä suunnitelmia tulee työkkärin suunnalta ja jos niihin ei suostu seuraa karenssi. Turha siinä on selittää vapaaehtoisuudesta. Kyllä se on pakko mikä 9 euron orjuuksiin ajaa. Tulevaisuudessa yleisempi kun avoimesti puhutaan että tuen ja palkan yhdistäminen muka kannattaa. No kannattaahan se omistajan tai palkanmaksajan näkökulmasta kun työntekijälle ei tarvi maksaa oikeaa palkkaa.

Vierailija
44/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.. Muistan miten eräs tämmöinen säätiö tai mikä olikaan valmisti puusta esim. portaikkoja. Siellä  työskenteli mies joka sai siitä tuntipalkkaa. Samaa hommaa teki toinen mies ja hän sai sen 8 euroa päivä siihen aikaan. Oli hieman vittuuntuneen oloinen kun tekee samaa työtä ja ei saa siitä samaa korvausta kun toinen.

No siihen oli joku syy, miksi se toinen mies oli kuntouttavassa, jos hän pystyi työskennellä ihan normaalisti niin fyysisesti kuin psyykkisesti, niin hän oli valmis vapaille työmarkkinoille hakemaan töitä, ei mitään syytä enää olla kuntouttavassa. Ja se joka oli siellä tuntipalkalla, oli siinä ohjaajana, ei mitään töitä saa kuntouttavat keskenään tehdä, aina pitää olla palkallinen mukana joka kantaa vastuun. Kuntouttava työ on vain väliaikainen ratkaisu, sellainen josta on pyrkimys päästä eteenpäin.

Katoppa kun niitä töitä ei ole saatavilla. Sitten jos et mene ns. kuntouttavaan niin saat karenssin.

Kyllä minä tiedän että töitä ei ole, aina jollain onnistaa, tarkoitin lähinnä sitä, että voi hakea niitä töitä, kun ei ole mitään syytä miksi ei voisi mennä oikeisiin töihin. Jos katsovat työkkärissä/typissä että sinä tarvitset jostain syystä kuntouttavaa, niin miksi ei voi avata suuta ja sanoa että en tarvitse, olen täysin työkykyinen kaikinpuolin ja haen töitä koko ajan. Niin minä sanoin, eikä koskaan tarjottu mitään kuntouttavaa, ei edes työkokeilua tai höpöhöpökursseja. Itse hakeuduin koulutukseen ja sain sitten aikanaan töitäkin vaikka olin vuosia kotona ensin lasten kanssa ja sitten työttömänä, ja vieläpä moneen kertaan.

Vierailija
45/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaahan se omistajan tai palkanmaksajan näkökulmasta kun työntekijälle ei tarvi maksaa oikeaa palkkaa.

Kyllä nuo tulevat huomaamaan, ettei se ilmainen orjatyövoima olekaan niin hyvä idea. Työn laatu ei ole ihan samaa luokkaa kuin palkatussa työssä.

Tätä kokkelit eivät ymmärrä sinällään, kun koko ajattelua ajaa euron kuvat silmissä, joten se täytyy erikseen demonstroida paskalla työn laadulla.

Vierailija
46/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

osalle on haastavaa jo se että työpaikalle tullaan oikeaan aikaan ja että töitä tehdään eikä seisota kädet taskuissa tai räplätä puhelinta.

No kenenkään ei ole siellä mikään pakko olla. Jokainen on sinne itse halunnut tulla, ja siellä harjoitellaan sitä että kuinka niissä oikeissa töissä sitten käyttäydytään mistä maksetaan oikeaa palkkaa. Tuo 9€ päivässä verottomana normaalin työkkärirahan ja asumistuen lisäksi kuitenkin on ihan hyvä raha, siihen nähden kuinka vähän pitää töitä sen eteen tehdä.

Oikeasti melkein kaikki 9 eurolaiset ovat karenssin uhalla pakotettuina hommissaan. Mitä näitä tiedän niin muutama harva on vapaaehtoisesti lähtenyt orjaksi. Onpa tosi hyvä korvaus 9 e + päiväraha 6 tunnin työstä. Tästä "ihanuudesta" pääsee "nauttimaan" yhä useampi kun työttömiä kyykytetään siitä ettei töitä ole.

Ei ole pakko tehdä kuin 1 päivä viikossa 4h. Ja kun laiskaksi heittäytyy niin aika helpolla pääsee. Kuten jo edellä sanoin, itse ovat sen suunnitelman laatineet ja hyväksyneet työkkärin ihmisten kanssa johon kuuluu kuntouttava työ.

Niitä suunnitelmia tulee työkkärin suunnalta ja jos niihin ei suostu seuraa karenssi. Turha siinä on selittää vapaaehtoisuudesta. Kyllä se on pakko mikä 9 euron orjuuksiin ajaa. Tulevaisuudessa yleisempi kun avoimesti puhutaan että tuen ja palkan yhdistäminen muka kannattaa. No kannattaahan se omistajan tai palkanmaksajan näkökulmasta kun työntekijälle ei tarvi maksaa oikeaa palkkaa.

Kyllä sun pitää itse osallistua sen suunnitelman tekemiseen, jos sanot että aktiivisesti haet töitä, ja muutenkin teet jotain muuta kuin pelaat pleikkaa yöt ja kaljaa juot samalla, niin eivät pakota kuntouttavaan koska se maksaa kunnalle aika paljon. Eikä siellä kuntouttavassa tarvi ikuisuutta olla, meillä ei tehdä koskaan ekaa sopparia kuin kuukaudeksi, ja sitten sitä yhdessä sen valmentautujan kanssa mietitään että haetaanko jatkosopparia.

Vierailija
47/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meh, jaksoin pakkotyötä paskalla palkalla eli kuntouttavaa työtoimintaa tasan kuukauden. Uskomatonta pelleilyä koko homma. Onneksi pääsin orjatyötoiminnan jälkeen työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja kiitos vain pärjäillään ihan kivasti ja opinnot sujuu. Ehkä oikeisiinkin töihin joskus pääsen :D

Vierailija
48/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu nuo opiskelijaharjoittelijat. Kamalaa, kun ilmaiseksi tekevät.

Sitä en kyllä ymmärrä, miksi opiskelijatkin pakotetaan valmistumisen jälkeen työharjoitteluun. Minkä vitun takia opiskeluihin sisältyy työharjoittelu jos työharjoitteluun kuitenkin pakotetaan valmistumisen jälkeen?

Vierailija
49/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sun pitää itse osallistua sen suunnitelman tekemiseen, jos sanot että aktiivisesti haet töitä, ja muutenkin teet jotain muuta kuin pelaat pleikkaa yöt ja kaljaa juot samalla, niin eivät pakota kuntouttavaan koska se maksaa kunnalle aika paljon.

Älä nyt jaksa väittää tuollaista paskaa, kun se ei oikeasti mene noin.

Osallistuminen aktivointisuunnitelmaan tarkoittaa käytännösä sitä, että sun nokan eteen työnnetään paperi ja sun on pakko laittaa nimesi siihen tai muuten pukkaa karenssia ja sen lisäksi sossukin karsii tt-tuest 20-40%.

Vierailija
50/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni oli pari vuotta työnjohtajana just tuollaisella pajalla. mieheni sai palkkaa ja ne pajalaiset se 9 euroa päivä. Siellä piti tuottaa myytäviä tuotteita, jotta saadaan kulut katettua. Toisaalta ei saanut kilpailla oikeiden firmojen kanssa. Eli hankala välikäsi.

Mieheni sanoi, että sinne tungettiin paljon maahanmuuttajia, mutta okivat päättäneet, että ottavat maksimissaan puolet pajalaisista maahanmuuttajia. Sitten tuli monia entisiä vankeja.

Mies sanoi paikkaa aikuisten lastentarhaksi. Eihän niillä motivaatio ollut korkea. Silti olisi tuottoa pitänyt tulla.

Siellä käskettiin valehdella hienoista urista, jotka tuosta voi aueta. Yhteistyössä oli esim yksi rakennusliike, jonne voi päästä (joka oikeesti vaan hyvöksköytti ilmaistyötä ja palkkasi ehkä yhden tyypin kymmenessä vuodessa) Ja sitten voi edetä johonkin ammattikouluun tuolta. Sitäkin oikeesti todella harvoin.

Miestä harmitti valehtelu ja työvoiman hyväksikäyttö. Ei suostunut valehtelemaan. Ei sit enää parin vuoden päästä tarvittu miestänikään siellä. Työtön nyt hänkin.

No, meillä ei ole maahanmuuttajia kovin paljon, heille on oma systeeminsä. Eikä vankejakaan tule montaa vuodessa. Eikä ole mikään lastentarha, eikä tarvi mitään valehdella. Meillä on paljon eri työosastoja, ja kolmella eri paikkakunnalla toimintaa, yhteensä n. 900 valmentautujaa on meillä töissä vuoden sisään, ja palkallisia on säätiöllä n. 70-80. Kyllä meillä olleista monet pääsevät kouluun, sehän ei ole kuin siitä kiinni että sinne hakee. Eikä meillä ole mitään yhteistyöfirmoja jotka lupaisivat ottaa ketään töihin, alihankintoja tehdään, mutta ne tehdään yleensä meidän omilla pajoilla. Tälläkin hetkellä meidän osastolla on monta oppisopimuksella tai muuten samalla jotain tutkintoa suorittavaa, eivät opiskelisi ilman että meillä olisi työvalmentaja ja yksilövalmentaja siihen kannustanut ja jatkuvasti on tukena, kaikki näytöt saa suorittaa meillä omalla osastolla ym. Nuoria ihmisiä suurin osa, tulevat pääsemään vielä vaikka mihin.

Vierailija
51/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sun pitää itse osallistua sen suunnitelman tekemiseen, jos sanot että aktiivisesti haet töitä, ja muutenkin teet jotain muuta kuin pelaat pleikkaa yöt ja kaljaa juot samalla, niin eivät pakota kuntouttavaan koska se maksaa kunnalle aika paljon.

Osallistuminen aktivointisuunnitelmaan tarkoittaa käytännösä sitä, että sun nokan eteen työnnetään paperi ja sun on pakko laittaa nimesi siihen tai muuten pukkaa karenssia ja sen lisäksi sossukin karsii tt-tuest 20-40%.

No meidän kaupungissa ei noin mene, jos teillä menee, rikotaan lakia.

Vierailija
52/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meidän kaupungissa ei noin mene, jos teillä menee, rikotaan lakia.

Ihan rikotaan lakia.

Työkkäri on käytännössä niin mielivaltainen laitos, että se päättää mitä haluaa ja sun on pakko suostua siihen, jos haluat välttää karenssin. Työkkärin päätöksistä ei saa ees valittaa, kuten sossun ja kelan päätöksistä saa.

Vierailija
53/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, kun liittyy aiheeseen. Aina kuulee puhuttavan kuinka työkokeilu sun muut on orjatyötä. Mutta olen itse tehnyt laskelmia työkokeiluun liittyen.. Osallistuttaessa työllistymistä edistävään palveluun saisin korotettua työmarkkinatukea, eli yhteensä 37,46e/pv.  Kuukaudessa tämä tekisi 644,31e verottomana.

Tuohon päälle 9e kulukorvaus per päivä, ja asumistuki 328,80e. Käteen jäisi siis kuukaudessa 1153,11e.

Tällä elelisin todellakin jo "herroiksi". Eihän siivoojatkaan tienaa monesti tuota enempää. Matkakuluja ei tulisi jos menisin kävelyetäisyydellä olevaan paikkaan työkokeiluun.

Laskenko jotakin väärin, vai voiko tosiaan saada noin paljon? Kylläkin tuo korotettu työmarkkinatuki olisi mahdollista vain 200 päivän ajan.

Vierailija
54/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muka-työ pitää kieltää. Pitää maksaa palkkaa, jos joku vöhänkin jotain tekee.

Sama juttu nuo opiskelijaharjoittelijat. Kamalaa, kun ilmaiseksi tekevät.

Joo, samaa mieltä että palkattomat työharjoittelut pitäisi opiskelijoilta kieltää kokonaan, viikko kaksi harjoittelua riittää lähes alalla kuin alalla. Ja tietysti soisin että muutenkin työkokeilussa/kuntouttavassa/terapiatyössä maksettaisiin enemmän kuin se 9€.

Vierailija
55/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistuttaessa työllistymistä edistävään palveluun saisin korotettua työmarkkinatukea, eli yhteensä 37,46e/pv. 

Korotettua työmarkkinatukea saa vain ensimmäiset 200 päivää. Sen jälkeen et saa korotettua työmarkkinatukea vaikka kävisit siellä pilipalipajalla täydet neljä päivää viikossa. Ja näköjään se 200 päivää ei nollaudu ikinä, vaikka sen umpeutumisesta olisi jo viisi vuotta aikaa.

Lisäksi useilla se yhdeksän euroa päivässä ei kata niitä pilipalipajalla käymisen kuluja. Se on voittoa vain niille, jotka asuvat niin lähellä, että siellä pystyy kulkemaan kävellen tai pyörällä. Perseneton puolelle menee, jos joudut kulkemaan sinne autolla.

Vierailija
56/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, kun liittyy aiheeseen. Aina kuulee puhuttavan kuinka työkokeilu sun muut on orjatyötä. Mutta olen itse tehnyt laskelmia työkokeiluun liittyen.. Osallistuttaessa työllistymistä edistävään palveluun saisin korotettua työmarkkinatukea, eli yhteensä 37,46e/pv.  Kuukaudessa tämä tekisi 644,31e verottomana.

Tuohon päälle 9e kulukorvaus per päivä, ja asumistuki 328,80e. Käteen jäisi siis kuukaudessa 1153,11e.

Tällä elelisin todellakin jo "herroiksi". Eihän siivoojatkaan tienaa monesti tuota enempää. Matkakuluja ei tulisi jos menisin kävelyetäisyydellä olevaan paikkaan työkokeiluun.

Laskenko jotakin väärin, vai voiko tosiaan saada noin paljon? Kylläkin tuo korotettu työmarkkinatuki olisi mahdollista vain 200 päivän ajan.

Varmaan lasket oikein, tulotaso voi olla sama kuin pieni palkka on. Tosin tuolla palkallahan se siivoojakin saa kyllä varmaan asumistukea jota et tuossa nyt laske. Ja palkkatyössä olevalle kertyy lomapäivät ja eläke, näissä työkkärin tukitoimissa ei. Eli kyllä se työsuhde silti on parempi. 

Vierailija
57/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan lasket oikein, tulotaso voi olla sama kuin pieni palkka on. Tosin tuolla palkallahan se siivoojakin saa kyllä varmaan asumistukea jota et tuossa nyt laske. Ja palkkatyössä olevalle kertyy lomapäivät ja eläke, näissä työkkärin tukitoimissa ei. Eli kyllä se työsuhde silti on parempi. 

Onko noissa kuntouttavissakin lomapäivät. Mutta niitä on naurettavan vähän, vain 30 päivää vuodesssa.

Vierailija
58/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän huolesi! Minulla on aina samanlainen pelko kun pitää toimittaa jotain virallista asiaa, onneksi viime vuosina olen kuitenkin saanut asioida lähes joka paikassa mukavien ja inhimillisten ihmisten kanssa. 

Itse olen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa jo pidempään ja pidän siitä, useaan kertaan olemme jatkaneet sopimusta minun aloitteestani - ei ole siis pakotettu. Joskus harmistun kun huomaan tekeväni samaa työtä palkollisten kanssa mutta muistan kyllä että ei minulle ole niitä vastuita mitä heillä on ja heidän työaikansa on pidempi kuin minulla. En tiedä etenenkö tästä koskaan ihan oikeaan työpaikkaan jonnekin muualle mutta ainakin arjessani on rytmi ja tarkoitus, saan olla avuksi ja tiedän viikon päätteeksi että olen helpottanut työkavereiden elämää. Oma kuntani maksaa matkakorvauksen.

Vierailija
59/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noissa kuntouttavissakin lomapäivät. Mutta niitä on naurettavan vähän, vain 30 päivää vuodesssa.

Tuokin on kyllä ihan kunnan päätettävissä, mitään virallista sopimusta lomapäivien määrästä ei tehdä ja tiedän useamman jotka on käyneet työtoiminnassa vuoden ympäri siten että vain arkipyhät on ollut vapaana. Tampereellahan esim on päätetty että heinäkuu on aina vapaata työtoiminnasta mutta näin ei ole kaikkialla. Lisäksi se on ihan eri asia kun lomaa ei kerry samoin kuin työsuhteessa, loma pidetään silloin kun sanotaan ja siitä ei neuvotella. 

Vierailija
60/115 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuonne kuntouttavaanhan pääsee kuka vaan. Tää työhönvalmentaja täällä satuilee aivan omiaan, sinne pääsee/joutuu ilman perusteita. Itsekin olen täysin työkykyinen, tapaamiisissa olen ollut asiallinen jne, ei mitään estettä työssä käynnille. Minulle on ehdotettu ammattikorkeassa opiskelua, kehotettu etsimään työtä. Mutta ei ole tärpännyt. Nyt sitten viimeisin ehdotus on.. no mikäs muukaan kuin kuntouttava työtoiminta :D. Että siitä ei tarvitse kyllä stressata, menet tapaamiseen semmoisena kuin olet sillä hetkellä, pääset 100% varmuudella sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän