Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen näköjään äitiysloman aikana pudonnut työpaikalla alimpaan kastiin :(

Vierailija
04.09.2016 |

Meillä on aina perinteisesti ollut työporukan kanssa elokuun lopussa "venetsialaiset", eli menemme ravintolaan, syömme ja juomme hyvin ja sitten vielä menemme johonkin baariin jatkoille tanssimaan. Olen ollut helmikuusta asti äitiyslomalla, mutta oli ihan kiva, että minutkin kutsuttiin tämän vuoden kekkereihin mukaan, oli myös kiva nähdä vanhoja työkavereita pitkästä aikaa ja saada vähän vapaata lapsenhoidosta, kun mies lähti vauvan kanssa viikonlopuksi vanhemmilleen. Myös työkaverini tiesivät, että minulla on "lapsivapaa" viikonloppu, muuten en perhe-elämä-jutuillani muita nyt pitkästyttänyt, ellei tietysti joku erikseen kysynyt, mitä vauvalle kuuluu.

Ravintolassa kun söimme, ilta oli ihan mukava, juteltiin niitä näitä ja hauskaa oli. Loppuiltaa kohden osa porukasta muuttui jotenkin rauhattomiksi ja huomasin että heillä on kaikilla kännykät kädessään ja luettuaan jotain he laittoivat puhelimensa pöydälle väärinpäin ja pälyilivät toisiaan. Myös vieressäni istuva hyvä työkaverini näpytteli viestiä, ja ihan pokkana luin, kun kerran näköetäisyydellä olin, että he sopivat siellä omassa whatsapp-ringissään, mihin menevät jatkoille.

Tuli jotenkin paha olo, että minut tällä lailla jätettiin ulkopuolelle, kun olen aina ennen lähtenyt jatkoille mukaan, niin kuin suurin osa muistakin. Porukassa on vain ihan muutama, jotka eivät ihan vapaasta tahdostaan lähde, lähentelevät jo eläkeikää. Mutta koskaan ennen ei ole muita, perheellisiäkään, tällä lailla syrjitty, ja aamulla oli kiva katsella kuvia Facebookista, kun muut työkaverit tanssivat baarissa ja hauskaa tuntui olevan...

Eipä huvittaisi enää palata äitiyslomalta tuohon porukkaan, vaikka eilen illalla olin vielä ihan innoissani siitä, että heidät näen :(

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysynyt, lähdetäänkö tästä vielä johonkin jatkoille?

Vierailija
2/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomalaisten kuuluu pysyä kotonaan kunnes taas alkavat tehdä töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et avannut suutasi ja kysynyt jatkoista? Ei kannata heittäytyä lapaseksi, vaan ole itse aktiivinen..

Vierailija
4/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä olet oikein töissä? Jossain varastolla teinien kanssa? Käsittämättömän moukkamaisia työkavereita, ovatko ihan täysi-ikäisiä? Jos tilanne todella meni noin, niin miksi ihmeessä et sanonut mitään??! Tai vaikka kysynyt jatkosuunnitelmista suoraan?

Vierailija
5/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysynyt, lähdetäänkö tästä vielä johonkin jatkoille?

Oli aika selvä juttu, että minua ei haluttu mukaan, kun kerran minulta (ja muutamalta seniorilta) salassa jatkopaikasta päätettiin. Vaikka olisinkin kysynyt, ja he olisivat "kohteliaisuuden pakosta" pyytäneet minut mukaan, niin ei olisi ollut kovin kiva fiilis, kun olisi tiennyt, etteivät he kuitenkaan alunperin ajatellut pyytää minua mukaan. Siksi.

Vierailija
6/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sä olet oikein töissä? Jossain varastolla teinien kanssa? Käsittämättömän moukkamaisia työkavereita, ovatko ihan täysi-ikäisiä? Jos tilanne todella meni noin, niin miksi ihmeessä et sanonut mitään??! Tai vaikka kysynyt jatkosuunnitelmista suoraan?

Teinimenolta kyllä vaikuttaa, mutta aikuisia olemme kaikki, osa nuorempia ja osa vanhempia. Itse olen 30, eli samaa ikäluokkaa kuin suurin osa osastoltamme.

Vierailija
7/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten oli parempi mennä kotiin nuolemaan näppejään. Jos vaikkapa olet ollut ennen äitiysloman alkua erityisen rasittava, ja siksi sinua ei haluta. Tai et kuulu ketjuun, koska et ole töissä, eikä kukaan hoksannut että odotat henkilökohtaista kutsua jatkoille.

Olisit siltä hyvältä työkaveriltasi kysynyt. Tai käy kommentoimassa johonkin kuvaan, että harmi kun et tiennyt jatkoista, olisit muuten tullut mukaan. Tai jatka näppien nuolemista.

Vierailija
8/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, työpaikoilla on aina omat pikku klikkiytymät. Kutsuko ne sut oletuksella, että ei se kuitenkaan tule koska vauva?

Ääliöitä riittää.

Vierailija
9/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas kuinka urpoa porukkaa. Tosi törkeää, teinimeiningiltä kuulostaa.

Vierailija
10/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä aika tökeröä siellä ryhmässä sopia menoista kun ollaan jo porukalla koolla, vai tuliko sinne jatkoille sellaisia, jotka eivät olleet päässeet ravintolaan syömään? Vaikka olen jo paljon sinua vanhempi, niin en minäkään ihastuisi, jos minut tuolla tapaa jätettäisiin ulkopuolelle. Etkö kuulu viestiryhmään ollenkaan, vai onko se aloitettu sinä aikana, kun olet ollut pois?

Vierailija
11/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten oli parempi mennä kotiin nuolemaan näppejään. Jos vaikkapa olet ollut ennen äitiysloman alkua erityisen rasittava, ja siksi sinua ei haluta. Tai et kuulu ketjuun, koska et ole töissä, eikä kukaan hoksannut että odotat henkilökohtaista kutsua jatkoille.

Olisit siltä hyvältä työkaveriltasi kysynyt. Tai käy kommentoimassa johonkin kuvaan, että harmi kun et tiennyt jatkoista, olisit muuten tullut mukaan. Tai jatka näppien nuolemista.

No itseisarvo ei nyt ollut se, että olisin päässyt mukaan jatkoille. Kyllähän baariin pääsee kuka vain, joka maksaa sisäänpääsymaksun. Olisin halunnut olla edes sen verran toivottua seuraa, että minut olisi pyydetty mukaan. Eikä kukaan mistään jatkoista maininnut siinä vaiheessakaan kun tein lähtöä, että mistään unohduksestakaan ei todellakaan ole kyse. 

Vierailija
12/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä aika tökeröä siellä ryhmässä sopia menoista kun ollaan jo porukalla koolla, vai tuliko sinne jatkoille sellaisia, jotka eivät olleet päässeet ravintolaan syömään? Vaikka olen jo paljon sinua vanhempi, niin en minäkään ihastuisi, jos minut tuolla tapaa jätettäisiin ulkopuolelle. Etkö kuulu viestiryhmään ollenkaan, vai onko se aloitettu sinä aikana, kun olet ollut pois?

Jatkoilla oli vain sellaisia, jotka olivat syömässäkin. Ja meillä on koko osaston whatsapp-ryhmä, johon kuulun, eli heillä on jokin oma rinki.

Vierailija
13/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oli ystäväpiirin juttu, ei niinkään työpaikan

Vierailija
14/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkoilla oli vain sellaisia, jotka olivat syömässäkin. Ja meillä on koko osaston whatsapp-ryhmä, johon kuulun, eli heillä on jokin oma rinki.

Höh, no sitten oli tarkoituksellista, tökeröä toimintaa. Koita ajatella vaan niin, että ne teki niin ja sitten sinä teit niin kuin sinä teit, et kysynyt asiasta siellä ja sen vuoksi sinä tulit kotiin menemättä baariin. Eli vaikka se ei olekaan kiva ajatus (minulle tällaiset jutut on kans vähän ikävän tuttuja) niin on siinä itselläkin vastuuta, miten antaa itseään kohdella. Tai miten reagoi, jos joku menee toisin kuin toivoo. Olen itse nyt sivusta työporukasta, enkä minä tiedä mitä kaikkea tapahtuu, mutta se on sen seurausta, että olen itse hakeutunut sivuun. Kun menen takaisin, otan paikkani yhteisössä, tai ainakin yritän, katsotaan kuinka käy :D

Vierailija
15/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oli ystäväpiirin juttu, ei niinkään työpaikan

No joka tapauksessa ennen minäkin kuuluin tähän ystäväpiiriin, enää näköjään en, ja SE on se joka tuntuu pahalta.

Vierailija
16/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet helmikuun jälkeen muuttunut sillä tavalla, että sinua ei haluttu enää jatkoille. Muuttumista ei välttämättä itse huomaa, mutta työkaverit, jotka eivät ole tavanneet sinua reiluun puoleen vuoteen, hyvinkin huomaavat. Moni tai oikeastaan useimmat muuttuvat äitiysloman aikana luonteeltaan tosi rasittaviksi, vaikkeivät itse sitä tajuakaan, vaan luulevat olevansa ihan samanlaisia kuin ennenkin.

Ennen kuin väittää vastaan, kannattaa kysyä itseltään kysymys, "olenko täysin sama ihminen kuin ennen lapseni syntymää". Siitä se selviää. Ja jollei selviä, seuraavan virkkeen täydentäminen auttanee: "Olen aivan sama ihminen kuin ennen lapseni syntymää, mutta ______."

(Enkä siis ole noita jatkoille lähteviä, jotka pudottavat ei-toivotut ihmiset matkan varrelle, vaan niitä syntymätylsiä, joita ei alun alkaenkaan ole haluttu mukaan.)

Vierailija
17/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tää haitannut sua jos olisit päässyt mukaan mutta niitä vanhempia kollegoita ei olisi kysytty? Ootko itse aiemmin pitänyt huolta siitä että ihan kaikilta kollegoilta kysytään vaikka oltaisi tietävinään ettei ne tule kuitenkaan?

Vierailija
18/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa toki kummalliselta toiminnalta.

Jos kuitenkin itse olisin varautunut jatkoille lähtemään olisin niistä kysynyt. "Mä haluaisin vielä jatkaa iltaa onko kukaan lähdössä jatkoille ja olisko ehdotaa jotakin hyvää paikkaa".

Vierailija
19/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko tää haitannut sua jos olisit päässyt mukaan mutta niitä vanhempia kollegoita ei olisi kysytty? Ootko itse aiemmin pitänyt huolta siitä että ihan kaikilta kollegoilta kysytään vaikka oltaisi tietävinään ettei ne tule kuitenkaan?

Aikaisemmin jatkopaikoista on puhuttu ihan avoimesti, ja pari kertaa vanhemmat kollegat ovatkin tulleet mukaan. 

Vierailija
20/97 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin , että 2,5/5. Hyvä provonaihe, ja uppoaa palstamammoihin täysillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi