Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linjan kuva Kalliossa, VAROITUS!!!

Vierailija
03.09.2016 |

Vein Linjan kuvaan vanhoja valokuvia kopioitaviksi ja laitettavaksi myös CD:lle. Kuvat olivat minulla mukana enkä ollut vielä laskenut niitä. Myymälässä oli paikalla nainen, jolle jätin tilauksen. Seisoimme hänen tiskinsä ääressä ja laskin valokuvat yksitellen hänen edessään, numeroiden jokaisen kääntöpuolelle. Kuvat olivat kahdesta albumista, laitoin ne omiin kirjekuoriinsa ja kirjoitin kummankin kirjekuoren päälle kuvien määrän: 39 ja 15 kuvaa. Kysyin myyjänaiselta paljonko maksaisi tehdä kuvista kopiot x 3 sekä CD jolla kuvat ovat. Hän laski laskimellaan hinnaksi yli 200 euroa. Pyysin häntä laskemaan hinnan kopiot x 2 sekä CD. Hän antoi summaksi 160 euroa,hyväksyin sen ja jätin tilauksen.

Äitini haki kuvat, kertoi niiden maksaneen 217 euroa.Nainen kertoi hänelle, että minä olin sanonut naiselle kuvia olevan 39 ja näin ollen hinta 160 oli vain 39 kuvalle. Äitini kysyi miten mahdollista, kun kuoria oli 2 ja molempien päällä luki määrä: 39 ja 15. Nainen sanoi, että tilanteessa oli hässäkkää, koska 1 –v lapseni itki kun jätin tilausta.

Soitin liikkeeseen. Puhelimeen vastasi mies, joka oli tehnyt kuvat. Hän sanoi minulle, että minä olin antanut väärän määrän kuville. Sanoin hänelle, että laskin kuvat naisen seistessä vieressä ja kirjoitin määrät vieläpä kuorien päälle. Lisäksi totesin, että jos tilauksessa ilmeni epäselvyyttä, he olisivat voineet soittaa: jätinhän numeroni tilauksen yhteydessä. Hän käski minun selvittää asian naisen kanssa. Menin tapaamaan naista, joka heti ilmoitti että annoin hänelle väärän määrän kuvia. Ei pahoitellut millään tavalla. Tunnelma oli hyvin kireä. Totesin, että haluan jonkin ratkaisun tilanteeseen. Hän huusi minulle, että tuo sitten tilaus takaisin. Kerroin naiselle että en ehdi noutamaan tilausta kotoa ja tuomaan liikkeeseen enää saman päivän (perjantai) aikana. Liike kun sulkee jo klo 17. Sovimme että palaan tiistaina.

Tiistaina pyysin mieheni mukaan. Kun tulimme liikkeen luo nainen poistui juuri. Sanoin hänelle, että tulimme tilauksen kanssa ja hän nyökytti. Mies oli liikkeessä ja kerroin hänelle, että olemme tuomassa tilausta takaisin. Hän alkoi välittömästi selittämään minulle todella kiihtyneesti, että olin antanut väärän määrän kuvia naiselle. Yritin turhaan selittää hänelle, että laskin kuvat tiskillä naisen silmien edessä. Mies väitti, että olin istunut liikkeessä toisaalla sivupöydän ääressä laskemassa kuvat ja että liikkeessä oli muitakin asiakkaita tuolloin. Sanoin hänelle, että kumpikaan asia ei pitänyt paikkaansa. Yritin kysyä, mikseivät he soittaneet minulle ja kysyneet mitä tehdään, mutta siihen en saanut mitään vastausta. Totesimme, että emme lähde ennen kuin nainen on palannut ja asia on selvitetty. Siinä vaiheessa nainen tuli esiin takahuoneesta.Mies huusi meille että meidän pitää häipyä. Totesimme, että emme poistu ennen kuin asia selvitetään. Mies huusi naiselle että anna niille helvetin varkaille vaikka tonni että häipyvät. Mieheni totesi nauraen, että sopii. Mies jatkoi mesoamista ja käski naisen antaa meille 57 euroa joka oli luvatun ja maksetun hinnan erotus. Nainen iski rahat tiskiin, jolla oli myös kuvat ja CD. Hän otti CD:n tiskin taakse ja huusi, että sitä ette saa. Huusin takaisin, että CD on meidän, me olemme maksaneet siitä sovitun hinnan. Mies karjui että häipykää helvettiin varkaat tai soitan poliisin. Mies otti meistä valokuvia ja mieheni koitti kysyä miksi. Kuulemma ikuistaa varkaat. Pyysimme soittamaan poliisin ja vaadin naista palauttamaan CD:n. Lopulta nainen paiskasi CD:n tiskiin niin, että se kansi meni rikki. Katsoimme mieheni kanssa, että meillä on kaikki mukana ja poistuimme kadulle järkytyksen ja paniikin vallassa.

JOS päätät asioida liikkeessä, ota tilaus ja sovitut hinnat mustana valkoisella!!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilatessa selkeästi sanottiin kuvien määrä sekä kopioitavat kuvat olivat kahdessa kirjekuoressa ja molemmissa oli kuvien kappalemäärä. Eli virhe tosiaan oli tällä kertaa myyjän joka otti kuvat vastaan ja myös itse laski ne.

Vierailija
42/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein on myös tilanne että vanhempi myyjä käyttäytyy nuorta henkilöä kohtaan todella töykeästi/hyökkäävästi luullen pelottelevansa nuoren asiakkaan pois.  Ei siis mikään ihme jos pyytää miestään mukaan ja toivoo saavansa hiukan parempaa palvelua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

alustus oli täysin selkeä, ilmeisesti olet lukenut sen huolimattomasti.  Toivottavasti ei itsellesi koskaan tapahdu vääryyttä !!!!  On aika kumma kun aika vahvasti annat ymmärtää, että jutussa olisi valehdeltu.  Ehkä sinulla on tapana somessa kertoa epätotuuksia?

Vierailija
44/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne laskettiin ja rouva itse laski ne, sentähdenhän menettely on erittäin kummallista!

Vierailija
45/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä ollut yksikköhintoja esillä.

Vierailija
46/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alustus oli täysin selkeä, ilmeisesti olet lukenut sen huolimattomasti.  Toivottavasti ei itsellesi koskaan tapahdu vääryyttä !!!!  On aika kumma kun aika vahvasti annat ymmärtää, että jutussa olisi valehdeltu.  Ehkä sinulla on tapana somessa kertoa epätotuuksia?

Siis mikä vääryys, jäikö kuvat saamatta vai mitä ihmettä. Varmaan olisi voinut jättää kuvat lunastamatta, jos ei olisi ollut rahaa.

Vierailija
47/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen asiakaspalvelu. Huhhuh.

Niinpä niin. Kaikissa suomalaisissa liikkeissä palvelu on tuollaista. Eikä vastaavaa voi mitenkään tapatua missään muualla maailman maissa. Ainoastaan Suomessa.

Vierailija
48/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein Linjan kuvaan vanhoja valokuvia kopioitaviksi ja laitettavaksi myös CD:lle. Kuvat olivat minulla mukana enkä ollut vielä laskenut niitä. Myymälässä oli paikalla nainen, jolle jätin tilauksen. Seisoimme hänen tiskinsä ääressä ja laskin valokuvat yksitellen hänen edessään, numeroiden jokaisen kääntöpuolelle. Kuvat olivat kahdesta albumista, laitoin ne omiin kirjekuoriinsa ja kirjoitin kummankin kirjekuoren päälle kuvien määrän: 39 ja 15 kuvaa. Kysyin myyjänaiselta paljonko maksaisi tehdä kuvista kopiot x 3 sekä CD jolla kuvat ovat. Hän laski laskimellaan hinnaksi yli 200 euroa. Pyysin häntä laskemaan hinnan kopiot x 2 sekä CD. Hän antoi summaksi 160 euroa,hyväksyin sen ja jätin tilauksen.

Äitini haki kuvat, kertoi niiden maksaneen 217 euroa.Nainen kertoi hänelle, että minä olin sanonut naiselle kuvia olevan 39 ja näin ollen hinta 160 oli vain 39 kuvalle. Äitini kysyi miten mahdollista, kun kuoria oli 2 ja molempien päällä luki määrä: 39 ja 15. Nainen sanoi, että tilanteessa oli hässäkkää, koska 1 –v lapseni itki kun jätin tilausta.

Soitin liikkeeseen. Puhelimeen vastasi mies, joka oli tehnyt kuvat. Hän sanoi minulle, että minä olin antanut väärän määrän kuville. Sanoin hänelle, että laskin kuvat naisen seistessä vieressä ja kirjoitin määrät vieläpä kuorien päälle. Lisäksi totesin, että jos tilauksessa ilmeni epäselvyyttä, he olisivat voineet soittaa: jätinhän numeroni tilauksen yhteydessä. Hän käski minun selvittää asian naisen kanssa. Menin tapaamaan naista, joka heti ilmoitti että annoin hänelle väärän määrän kuvia. Ei pahoitellut millään tavalla. Tunnelma oli hyvin kireä. Totesin, että haluan jonkin ratkaisun tilanteeseen. Hän huusi minulle, että tuo sitten tilaus takaisin. Kerroin naiselle että en ehdi noutamaan tilausta kotoa ja tuomaan liikkeeseen enää saman päivän (perjantai) aikana. Liike kun sulkee jo klo 17. Sovimme että palaan tiistaina.

Tiistaina pyysin mieheni mukaan. Kun tulimme liikkeen luo nainen poistui juuri. Sanoin hänelle, että tulimme tilauksen kanssa ja hän nyökytti. Mies oli liikkeessä ja kerroin hänelle, että olemme tuomassa tilausta takaisin. Hän alkoi välittömästi selittämään minulle todella kiihtyneesti, että olin antanut väärän määrän kuvia naiselle. Yritin turhaan selittää hänelle, että laskin kuvat tiskillä naisen silmien edessä. Mies väitti, että olin istunut liikkeessä toisaalla sivupöydän ääressä laskemassa kuvat ja että liikkeessä oli muitakin asiakkaita tuolloin. Sanoin hänelle, että kumpikaan asia ei pitänyt paikkaansa. Yritin kysyä, mikseivät he soittaneet minulle ja kysyneet mitä tehdään, mutta siihen en saanut mitään vastausta. Totesimme, että emme lähde ennen kuin nainen on palannut ja asia on selvitetty. Siinä vaiheessa nainen tuli esiin takahuoneesta.Mies huusi meille että meidän pitää häipyä. Totesimme, että emme poistu ennen kuin asia selvitetään. Mies huusi naiselle että anna niille helvetin varkaille vaikka tonni että häipyvät. Mieheni totesi nauraen, että sopii. Mies jatkoi mesoamista ja käski naisen antaa meille 57 euroa joka oli luvatun ja maksetun hinnan erotus. Nainen iski rahat tiskiin, jolla oli myös kuvat ja CD. Hän otti CD:n tiskin taakse ja huusi, että sitä ette saa. Huusin takaisin, että CD on meidän, me olemme maksaneet siitä sovitun hinnan. Mies karjui että häipykää helvettiin varkaat tai soitan poliisin. Mies otti meistä valokuvia ja mieheni koitti kysyä miksi. Kuulemma ikuistaa varkaat. Pyysimme soittamaan poliisin ja vaadin naista palauttamaan CD:n. Lopulta nainen paiskasi CD:n tiskiin niin, että se kansi meni rikki. Katsoimme mieheni kanssa, että meillä on kaikki mukana ja poistuimme kadulle järkytyksen ja paniikin vallassa.

JOS päätät asioida liikkeessä, ota tilaus ja sovitut hinnat mustana valkoisella!!

Ja tämä on vain yhden av-mamman versio asiasta. kannattaa suhtautua epäilyksellä.

Vierailija
49/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tilatessa selkeästi sanottiin kuvien määrä sekä kopioitavat kuvat olivat kahdessa kirjekuoressa ja molemmissa oli kuvien kappalemäärä. Eli virhe tosiaan oli tällä kertaa myyjän joka otti kuvat vastaan ja myös itse laski ne.

No ei ap sanonut että myyjä laski kuvat, vaan hän itse laski kuvat laittaen ne kuoriin ja kuoren päälle kirjoitti määrät. Toivottavasti ap myös laittoi tiskille näkyville molemmat kuoret - eikä päällekkäin.

Vierailija
50/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on sinulla mielipide.  Asiakkaanko täytyy sietää myyjän törkeä käytös.  Varsinkin kun virhe oli hänen oma.

Vierailija
51/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä asiakkaita, jotka ei kykene tulemaan liikkeeseen kuvat valmiiksi numeroituna ja kysymään, että "paljonko maksaa 3 kopiota + CD 54 valokuvasta?". Miksi siellä pitää pohtia ja lajitella ja miettiä, että jos kuitenkin vain 28 kuvaa tai sittenkin näistä 3 kopiota ja näistä 2 jne.

No juuri tätä minäkin tässä ihmettelen! Luulisi, että olisi mukavampi laittaa tällaiset valmiiksi jo kotona, mikä ihme siinä on, että pitää tunkea jonnekin pikkuliikkeeseen valtaamaan tiski ja lajittelemaan niitä kuvia siellä - samalla estää muiden asiakkaiden asiointi?

Sama kun mennään ruuhka-aikaan r-kioskille ja kun oma vuoro tulee aletaan kaivaa repusta sitä matkakorttia. Myyjän kysyessä mitä kortille ladataan, aletaan etsiä allakkaa ja pohtia millois se loma olikaan... mitäs mä nyt lataisin.... ja sit päätöksen jälkeen alkaa lompakon etsintä - tietysti vasta sitten kun hinta on kerrottu (miksei tätä kaikkea voisi tehdä siinä jonossa seistessä, päätöksiä ja tarvikkeiden valmiiksi esilleotto).

Vierailija
52/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkasin ketjun yritykselle.

Vierailija
53/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion kiertää kaukaa ko. puljun! Kannattaa myös jakaa kokemuksesi sosiaalisessa mediassa.

Tuota tämä ketju on kyllä sosiaalisessa mediassa, eikä sanomalehden yleisönosastolla.

Vierailija
54/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on sinulla mielipide.  Asiakkaanko täytyy sietää myyjän törkeä käytös.  Varsinkin kun virhe oli hänen oma.

En oikein usko, että tuo meni ihan noin. Ap on todennäköisesti pehmentänyt omia tekemisiään/sanomisiaan/käytöstään ja jyrkentänyt vastaavasti liikkeen pitäjien käytöstä. Liian farssimainen kertomus (ja kaikin tavoin liian pitkä, yksityiskohtainen selostus, jossa pääkohdat hukkuu jonninjoutavaan sekoiluun).

Vierailija
55/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti sinulle käy joskus samanlailla.  Kyllä asiakkaalla täytyy olla oikeus huomauttaa myyjän selvästä virheestä ja saada asiallinen kohtelu.  Toivon kohdallesi samanlaista vääryyttä.

Vierailija
56/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutussa ei ollut mitään jonninjoutavaa vaan selkeä kuvaus yrittäjän törkeästä käytöksestä.

kyllä jokainen ihminen on oikeutettu kohteliaaseen asiakaspalveluun.  Oli miten oli niin tuollaiseen liikkeeseen en koskaan menisi.  Myyjä on yrittänyt peitellä oman virheensä huutamalla ja pelottelemalla nuoren asiakkaan hyväksymään tilanteen.

Vierailija
57/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti sinulle käy joskus samanlailla.  Kyllä asiakkaalla täytyy olla oikeus huomauttaa myyjän selvästä virheestä ja saada asiallinen kohtelu.  Toivon kohdallesi samanlaista vääryyttä.

Mutta asiallinen kohtelu ei mielestäni tarkoita, että pitäisi saada ylimääräiset kuvat ilmaiseksi. Olisi voinut jättää lunastamatta tai palauttaa. En tiedä, palauttiko, en jaksanut lukea aloitusviestiä ihan loppuun asti, kun siinä oli henkilöitäkin niin pirusti, äitiä, miestä, vauvoja ja ketä kaikkia.

Luulin, että olivat pilanneet alkuperäiset tai jotain muuta vastaavaa, mutta tuossahan oli kyse siitä, että myyjän laskuvirheen? vuoksi asiakkaan pitäisi saada kuvista osa ilmaiseksi. Eihän sellainen ole pätevä vaatimus, ellei ole jotain paperia, että 54 alkuperäisestä hinta on tämä.

Vierailija
58/66 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulle käynyt montakin kertaa niin, että olen joutunut maksamaan tilaamistani tuotteista oikean hinnan. Itse asiassa tosi usein.

Vierailija
59/66 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä asiakkaita, jotka ei kykene tulemaan liikkeeseen kuvat valmiiksi numeroituna ja kysymään, että "paljonko maksaa 3 kopiota + CD 54 valokuvasta?". Miksi siellä pitää pohtia ja lajitella ja miettiä, että jos kuitenkin vain 28 kuvaa tai sittenkin näistä 3 kopiota ja näistä 2 jne.

Syy, miksi halusin käydä tilauksen ammattilaisen kanssa läpi (vs. viedä kuvat valmiina pussissa), oli juurikin se, että ammattilainen pystyisi arvioimaan tilauksen luonteen ja kertomaan sille oikean hinnan!

Kyseessä oli vanhat kuvat, jotka halusin toki saada myös takaisin, ajattelin siis että paras turva tilauksen onnistumiselle on se että olemme yhdessä sen katsoneet.

Tapaus söi luottamustani vastaaviin pienyrittäjiin niin pahasti, että jatkossa haluan asioida vain ja ainoastaan isoissa liikkeissä, joissa lienee hieman paremmat prosessit mahdollisten virheiden käsittelyyn. Muutoin haluan yksityiskohdat sovittaviksi hyvin tarkkaan kirjallisina.

Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, mutta pyydän kritisoijia huomioimaan, että minä en muuttanut tilaustani missään vaiheessa ja maksoin siitä sovitun summan!

-ap

Vierailija
60/66 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin tulee kylmä hiki kun muistelen tilannetta, se oli aivan painajaismainen. Korvissa kaikuu "painukaa helvettiin varkaat", vaikka maksoimme sovitun summan... 160 euroa, ei mikään pikkuraha.

Ja kylmää myös tietää, että tuollaisilla sekopäillä on valokuvia meistä :(

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän