Mä haluaisin mersun. Mustan mersun
Mikä mersu ois mulle paras? Sen pitäisi kieliä jo vähän ökyydestä, mutta kun en silti haluaisi maksaa siitä ainakaan 50 000:ta enempää. Dieseliä en halua. Kai mersujakin saa nykyisin etuvetoisina? Niitä ökyjäkin? Pitäisikö etsiä käytettynä? Onko niillä hirveä kysyntä, jäänkö aina rannalle ruikuttamaan jos etsin hyväkuntoista parivuotta vanhaa kohtuudella ajettua 50 000 euron mersua? Olen saamassa isohkon perinnön. Aion ostaa mersun sillä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etuveto-mese? Valitettavasti niitäkin on. AP:lle muistutus, että oikeat luxus-autot ovat aina taka- tai nelivetoisia.
Etuvetoa käytetään yleisemmin siksi koska se on halvempi tehdä.Kiitos tästäkin tiedosta :) Ehkä pitää sitten katsoa, että perheessä on toinen sopiva auto mökkeilyyn :) Ja siis mites muuten Lexus? Takavetoisia?
Ap
Lexukset ovat (hyvinvarustellut versiot) tosi kalliita uusina, mutta niiden huoltaminen on paljon halvempaa kuin mersujen ja lisäksi Lexuksen huoltopalvelu on ihan omaa luokkaansa muutenkin. Lexukset taitavat olla pääosin etuvetoisia. Lexukset ovat varmasti toiminnaltaan luotettavampia mitä nykyajan mersut.
Vierailija kirjoitti:
Kun näenkin maantiellä mersun, niin sydänalaa lämmittää. Ajattelen aina mersukuskien olevan yksiä niistä viisaimmista autoilijoista tien päällä <3 Moni ajaa aika rauhallisesti, mutta varmaotteisesti, kuten itsekin. Tietty viisaus ei katso aina kukkaroa, mutta mersu säväyttää, ei vaan voi mitään.
Ap
Niin se menee, viisaimmat ihmiset ajavat parhailla autoilla, asuvat parhailla alueilla ja lapset ovat varmoja menestyjia myoskin.
Su-vakki/vihervasemmistolaiseksi tai anarkistiksi ei tulla oikeasti omasta valinnasta. Sellaiseksi joko joutuu tai sitten putoaa. Kun se viisaus puuttuu jolla mersujakin hankitaan.
Kyllä toi uusi E on näin uutena korimallina jo ihan ökyä, väitän tyylikkämmäksi kuin s sarja. MB on aina pitänyt E mallistoa teknisten saavutusten esittelykenttänä.
Ja ne audit voit unohtaa heti.
Vierailija kirjoitti:
M44 kirjoitti:
Uusi E sarjan malli taitaa alkaa siitä viidenkympin hujakoilta. On tyyliä kyllä.
Harmittaa vaan tämä suomen järkyttävä autovero, Saksassa samat mallit alkaa vähä päälle kolmellakympillä.
Muutenhan tuo summa kannattaisi sijoittaa Nordnetissä osakkeisiin ja ostaa vaikka 2000€ fiatti ja se mersu sitten kun tuottoa on tullut mukavasti. Näin toimin itse.Eli veholle ja kysyt uutta e sarjaa, kyllä myyjät esittelee.
No sanoinkin isohko perintö, en mä nyt mersuun koko summaa hassais, jos saisin 50 donaa. Mutta aika kauan saa odotella, jos 50 000 haluaa tuottoa netota osakkeissa ensin sillä summalla, jonka mersun osto syö. Ja mä oon jo oottanut mun luksuselämää iiiiihaaaan tarpeeksi kauan :D
Ap
Siinä taas joku koko elämänsä tehnyt duunia ja kerännyt omaisuutta, että kun heittää henkensä, niin perijät lähtee mersukauppaan. Sitähän se on. Itse kun lopetan muutaman vuoden päästä duunit, niin menee okt pk-seudulta ja muukin omaisuus lihoiksi ja elämästä nauttiminen alkaa matkusteluineen. Eipähän jää jälkeläisille tapeltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuules nyt kiimaperse, sutimisen estot löytyy, et jää kiinni. C-sarjan mersun saan 5 kympillä hyvinkin ja on kuitenkin jo oikea mersu, toisin kuin A ja B sarjat.
Mä tuun sit sun kyytiin, istun takapenkille ja silitän sun kiimaista pakaran kaarta sivusta, eiks nii?
C-mersun saa lataushybridinä mutta on sikakallis. Muuten hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kuules nyt kiimaperse, sutimisen estot löytyy, et jää kiinni. C-sarjan mersun saan 5 kympillä hyvinkin ja on kuitenkin jo oikea mersu, toisin kuin A ja B sarjat.
Mä tuun sit sun kyytiin, istun takapenkille ja silitän sun kiimaista pakaran kaarta sivusta, eiks nii?
taksin katolla vilkkuu yön ainoa valopilkku
Otan osaa suruusi läheisen poismenon vuoksi.
Ja varsinkin unohda noi toyota leksukset paitsi jos et haluu erottua massasta.
Vierailija kirjoitti:
C-180, hieno mustana sedanina. Hinta n. 4 kymppiä ja vielä jäisi varusteisiinkin.
Sen konepellin päällä ku pääsis ottaa sut takaapäin ja laueta pakaroillesi, selällesi, hiuksillesi ja pääsi yli mesen tuulilasille.
Tohon 4-kymppiin taitaa tulla juuri ja juuri ratti mukaan ja mersun varustepaketit ovat hirmu kalliita verrattuna moniin muihin merkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/8210881
Siinä sulle musta mersu
No hehheh, ei tuollaista!
Ap
No mikä ettei? Sehän on mersu ja musta ja oli aika öky vuonna 1986. Tädin miehellä oli tuollainen 80-luvun lopussa, paitsi että oli viininpunainen ja kaikki köyhemmät sukulaiset olivat niin kateellisia.
E sarjan coupe malli on jo pröstäilyä, kaksi o isena epäkäytännölisenä.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cl/8215055
Siinä on AP:lle alta 50 000 euron Mersuista kutakuinkin ökyintä, mitä on tarjolla. Ei taatusti jää kenellekään epäselväksi, että ajat kalliilla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Ja varsinkin unohda noi toyota leksukset paitsi jos et haluu erottua massasta.
Vikatilastoissa vaan nuo leksukset pesee mersut (ja muut saksalaiset) ihan mennen tullen, siis edukseen.
https://m.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-s-600-l-amg-sportpaket-p…
S malli mut verot huh huh
Ennemmin uusi E
Ei Mersulla ole nykyisin enää sitä statusta mitä joskus ehkä 90-luvulla vielä, puhumattakaan 70/80-luvusta.
Nykyisin muutenkin auton merkkiä enemmän merkkaa auton voimalinja (moottori + vaihteisto + mahdollinen akusto) + varustetaso.
Itse otan paljon ennemmin jonkin muun kuin Mersun ja otan huippuvarusteilla (siis tutkat ja mukautuvat vakinonopeudensäätimet ja 2/3-alueilmastoinnit ja muut vastaavat)
Toki jos on rahaa kuin roskaa niin miksei sitten joku S-mersu tai S Coupe kaikilla varusteilla.
Odota vähän aikaa ja osta vaikka Tesla Model 3, se mahtuu tuohon sinun hintahaarukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun näenkin maantiellä mersun, niin sydänalaa lämmittää. Ajattelen aina mersukuskien olevan yksiä niistä viisaimmista autoilijoista tien päällä <3 Moni ajaa aika rauhallisesti, mutta varmaotteisesti, kuten itsekin. Tietty viisaus ei katso aina kukkaroa, mutta mersu säväyttää, ei vaan voi mitään.
ApNiin se menee, viisaimmat ihmiset ajavat parhailla autoilla, asuvat parhailla alueilla ja lapset ovat varmoja menestyjia myoskin.
Su-vakki/vihervasemmistolaiseksi tai anarkistiksi ei tulla oikeasti omasta valinnasta. Sellaiseksi joko joutuu tai sitten putoaa. Kun se viisaus puuttuu jolla mersujakin hankitaan.
Noh, kyllä minusta fiksu voi ihminen olla vaikkei ois taloudellista menestystä, itsekin olen "vain" perimässä, mutta siis BMW tai Audikin ei ole mulle se juttu vaan jostain syystä mersu :) Tai Jaguarkin kelpais, mutta oikeastaan tykkään ulkonäöllisesti vain niistä vanhemmista malleista ja ajattelin, että kuitenkin haluaisin suht modernin auton. Lexuskin kyllä kiinnostaa. Saahan sitä haaveilla, sille joka esitti, että olen provo. Olen ihan tosissani, mutta homma realisoituu kyllä vasta tulevaisuudessa, mutta siis eikö palstalla muka ole muita, joilla on varaa ostaa syystä tai toisesta kallis mersu? Selkeästi onkin. Anna meidän keskustella rauhassa. Ainoa syy etten ostaisi mersua tai muuta kallista autoa tulevaisuudessa olisi äkisti iskevä pihiyskohtaus, jonka mukaan autoon saa uutena laittaa max 30 000.
Ap
https://m.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-e-500-avantgarde-amg-car…
Voittaa kaikki toitsut ja leksukset, miks kukaan ostaa ees niitä en ymmärrä.
Vois suunnata mielenkiintonsa siis C- tai E-sarjan mersuihin, sitten! Juuri tämmöiseen haarukointiin kaipasin apua, ja sainkin. Toki pitäis vaan mennä Vehoon käymään, en ole ikinä itse ajanut mersua edes. Mutta kaikki kyydissäolemiskokemukset (en puhu nyt takseista) ovat olleet aina niin kymppi plus, ettei tosikaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etuveto-mese? Valitettavasti niitäkin on. AP:lle muistutus, että oikeat luxus-autot ovat aina taka- tai nelivetoisia.
Etuvetoa käytetään yleisemmin siksi koska se on halvempi tehdä.Kiitos tästäkin tiedosta :) Ehkä pitää sitten katsoa, että perheessä on toinen sopiva auto mökkeilyyn :) Ja siis mites muuten Lexus? Takavetoisia?
ApLexukset ovat (hyvinvarustellut versiot) tosi kalliita uusina, mutta niiden huoltaminen on paljon halvempaa kuin mersujen ja lisäksi Lexuksen huoltopalvelu on ihan omaa luokkaansa muutenkin. Lexukset taitavat olla pääosin etuvetoisia. Lexukset ovat varmasti toiminnaltaan luotettavampia mitä nykyajan mersut.
Lexus on toyota eri merkillä.
0/5
Liian päälekäyvä ja liikaa kysymyksiä, paljastuu heti provoksi