Arka aihe, mutta liittyykö mielestäsi ihmisen taipumus lihoa tämän luonteeseen?
Jos ei ole mitään sairauksia siis. Millaiset ihmiset lihovat herkästi?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Samanlaiset, jotka sairastuvat muihinkin syömishäiriöihin: anoreksiaan, bulimiaan, ortoreksiaan jne. Kysehän on mielenterveysongelmasta. Se laiha luuranko ja lihava pallero on ihan samanlaisia ihmisiä aivoituksiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaiset, jotka sairastuvat muihinkin syömishäiriöihin: anoreksiaan, bulimiaan, ortoreksiaan jne. Kysehän on mielenterveysongelmasta. Se laiha luuranko ja lihava pallero on ihan samanlaisia ihmisiä aivoituksiltaan.
Totuus taisi tulla tässä. Ja kiusaaminen loppui kuin seinään.
Se on muuten jännä ajatusvirhe, että kaikki ylipainoiset söisivät pelkkää roskaa: sipsejä, limsaa ja karkkia. On toki varmasti paljon niitäkin. Mutta esimerkiksi minä väittäisin syöväni pääruokana kohtuullisen terveellisiä aineksia (pidän todella paljon vihanneksista, hedelmistä, kanasta jne. Toki joskus satunnaisesti menee kermaa ja makkaraakin, mutta ne eivät ole pääasialliset ruokatarpeet).
Oma ongelmani on annoskoko. Nautin hyvästä ruuasta. Kun ruoka on hyvää, syön liikaa. Tiedän erinomaisesti että yksi lautasellinen kerralla riittää, olenhan vain 160cm pitkä nainen. Silti otan lisää kerran tai pari ja käytännössä syön yhtä paljon, kuin kaksi minun mittaista naista tarvitsisi. Tottakai painoa on vähän liikaa. Mahalaukun venyminen on aiheuttanut sen, että kylläisyyden tunne ei tule, vaikka järki sanoisi että pitäisi riittää. Välillä yritän muuttaa tapojani, mutta sitten taas sorrun.
Olen huomannut että lihavilla miehillä on paljon keskenään yhteisiä luonteenpiirteitä: nautinnonhaluisuutta, laiskuutta, ahneutta, huono itsekuri... lihavia naisia yhdistävät tekijät taas eivät havaintojeni mukaan liity naisten luonteeseen vaan samanlaisiin olosuhteisiin: onnettomaan parisuhteeseen, työstressiin, masennukseen.