Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on monimuoto-opiskelu? Muita kokemuksia tradenomiopiskelusta

Vierailija
03.09.2016 |

Olen pohtinut suunnitelmiani ensi vuodeksi ja olisi kova hinku lähteä kouluttautumaan lisää amk -tasolle ja pohdinnassa onkin siis tradenomin opinnot. Haluan kuitenkin samalla käydä töissä niin olisi mahtavaa kuulla kokemuksia monimuoto-opiskelusta. Millaisella tuntimäärällä olette esimerkiksi olleet töissä ja opiskelleet monimuotona? Jos minulla on hyvin pienituntinen sopimus, niin olisiko järkevämpi hakea ihan päivätoteutukseen? Nyt taitaakin olla joitain hakuja menossa, ja mietin että jos hakisi jo nyt.

Lisäksi haluaisin mielellään kuulla muita kokemuksia tradenomiopiskelusta!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollaisella alalla verkostot ole kaikki kaikessa? Niiden kannalta monimuoto ei ehkä ole niin hyvä, ellet sitten pääse hyviin harjoitteluihin tai jotain? Toki päiväpuolella voi olla ongelma toisten nuoruus ja kokemattomuus, eli eivät vielä ymmärrä ryhmäytymisen etuja. Ainakin mun luokalla amk:ssa oli täysin yläastemeno klikkeineen ja kiusaamisineen. Mitähän järkeä siinä oli? Sinne mennään opiskelemaan taitoja ja hankkimaan suhteita työelämää varten. Mutta liian harva siitä vielä mitään ymmärsi.

Vierailija
2/22 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/22 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/22 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kellään ole antaa OIKEITA kokemuksia?

Vierailija
6/22 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut työn ohessa, ihan kokopäivätöissä olin. Vaatii paljon, suurin osa opiskelusta tehdään itsenäisesti kotona, vain pari iltaa viikossa istutaan luennoilla. Itselläni esim. viimeinen kevät oli sellainen, että kun lapsi meni arkisin nukkumaan, avasin koneen ja tein kouluhommia puolille öin ja viikonloppusin sitten päivälläkin. Mutta valmistujaispäivänä oli mahtava fiilis, eli kannatti. Suosittelen, mutta tosiaan ei ole helppoa ainakin jos on perhettäkin.

Vierailija
7/22 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 6 kokemuksista, minulla ei ole lapsia ja työkään ei ole kokopäiväistä. Mietin vain, että olisikohan minun tilanteessani sitten järkevämpää hakea päiväopintoihin, tosin tuntuu hieman hölmöltä lykätä hakua taas kevääseen kun pian alkaa haut monimuotoon. ap

Vierailija
8/22 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat työvuorojasi järkkäiltyä opintoihin sopivaksi, niin hae päiväopintoihin. Mä tein näin, mutta puolessa välissä opintojani pomo vaihtui, enkä tahtonut millään saada työvuoroja sopimaan  luentoihin nähden. :(

Vierailija
9/22 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä iltatoteutukseen, ainakin muutama vuosi sitten siellä sai ottaa myös päiväpuolen kursseja. Jos saat vaan tunnit sovittua työpaikalla sopivasti. Iltapuolella kurssit kyllä antoisampia ja keskustelevampia ja etenivät nopeammin ( esim. kielissä).

Ryhmätöitä tuolla on kyllä todella

paljon ...

Vierailija
10/22 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan varmasti tunnit sovittua, työpaikalla on muitakin opiskelijoita. Ja iltatoteutus siinä mielessä on parempi vaihtoehto, jos ensi vuonna sitten työsopimukseen lisätäänkin tunteja ja mielellään teen töitä. ap

Vierailija
11/22 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
12/22 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa. Teen täysipäiväisesti töitä ja jokaiselle illalle riittäisi koulua, tosin nyt alkusyksystä olen saanut 3pv vapaaksi valitsemalla virtuaaliopetusta. Toka vuosi menossa eikä oikein tahdo paukut riittää, toki varmasti palkitsee sitten pitkässä juoksussa. Onneksi ei ole lapsia, suoraan sanottuna en ymmärrä miten jotkut pienten lasten vanhemmat pystyy sekä käymään töissä että tuolla koululla. Mun päivät kestää matkat mukaan laskettuna 7-21.30 normaalilla työajalla, tyhmempikin siitä laskee että aikaa kotona olemiseen ei jää.

Vierailija
13/22 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot kesti 3,5 vuotta ja iso osa vapaa-ajasta meni opiskelun parissa. Ei ollut mikään läpihuutojuttu, ainakaan minulle. Perhe-elämältä vei aikaa. Olen iltauninen ja minulta ei onnistunut sellainen "lapset nukkumaan ja esseen vääntöä". Olen onnellinen, että valmistuin aikataulussa ja palkkakin nousi.

Vaatii paljon itsekuria, työn ohessa opiskeleminen. Ja motivaatio pitää olla korkealla. Muutama keskeytti ryhmässäni, kun ei jaksanut.

Vierailija
14/22 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin monimuotokoulutusta niin, että joka kuukausi olin koulussa 3-5 kokonaista koulupäivää aamusta iltaan (osa meni joskus lauantaille, yleensä olivat arkipäiviä). Tein samalla töitä, tosin 6-tuntista päivää, koska kotona oli kolme pientä lasta. Minulle nuo kokonaiset päivät sopivat paljon paremmin kuin monta lyhyempää iltaa viikossa. Välillä oli rankkaa, mutta enimmäkseen antoisaa ja hauskaakin, ja sain koulusta monta hyvää uutta ystävää. Ja mikä tärkeintä, heti valmistuttuani sain paremman (joka tavalla) työpaikan kuin missä aiemmin olin.

Vierailija
15/22 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jäi laittamatta, että luentoja oli 2 iltana viikossa. Lisäksi tenttejä ja tietysti esseen kirjoittamista, ryhmätöitä, läksyjä paljon. Lomaa oli koulujen loma-aikoina opinnoista, eli syysloma, joululoma, hiihtoloma ja kesäloma.

Vierailija kirjoitti:

Opinnot kesti 3,5 vuotta ja iso osa vapaa-ajasta meni opiskelun parissa. Ei ollut mikään läpihuutojuttu, ainakaan minulle. Perhe-elämältä vei aikaa. Olen iltauninen ja minulta ei onnistunut sellainen "lapset nukkumaan ja esseen vääntöä". Olen onnellinen, että valmistuin aikataulussa ja palkkakin nousi.

Vaatii paljon itsekuria, työn ohessa opiskeleminen. Ja motivaatio pitää olla korkealla. Muutama keskeytti ryhmässäni, kun ei jaksanut.

Vierailija
16/22 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tee kunnolla, niin ei ole järkeä.

Kokopäiväisen työnteon ohella en suosittelisi, ehkä jos ei ole mitään muita vastuita ja tekemistä, lasten + kokopäivätyön kanssa mahdotonta.

Tradenomeja on niin paljon työttömänä, eli jos ei ko.tutkinto mahdollista sulle jo olemassa olevasta työpaikasta huomattavia urakehitysmahdollisuuksia, niin ei kannata.

Vähennä työtunteja ja sitten monimuoto-opiskelua, sitten tulee hyvä. :)

Harjoittelut on suuri mahdollisuus kerätä työkokemusta ja saada jalkaa oven väliin uusiin työpaikkoihin.

Vierailija
17/22 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei luentoja/oppitunteja ei ole hirveästi, paikanpäällä ei ole pakko käydä vaan voi opiskella itsenäisestikin. Muutamia kursseja on, joilla on pakollisia ryhmätöitä ja läsnäolopakkoa sen vuoksi.

Laskeskelin, että koko syyslukukaudelle on tarjolla yhteensä 65 opetustuntia paikanpäällä koululla sisältäen tentit (sisältää 3 kurssia yhteensä 20 op). Näitä läsnäolotunteja on joka toinen viikko. Kaksi 5 op kurssia suoritetaan kokonaan virtuaalisesti.

Mä en itsekään tee täyttä työviikkoa, mutta päädyin monimuotoon. Suosittelen. Pääasia että saa paperin käteen.

Vierailija
18/22 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
19/22 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kukaan päivätöissä ja opiskelee monimuotona tuota tutkintoa? Onko ollut vaikeuksia sopia työnantajan kanssa, jos koulusssa on lähiopetuspäiviä päivisin esim. muutaman kerran lukuvuodessa.

Vierailija
20/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtaista!!