Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syöt lihaa?

Vierailija
03.09.2016 |

???

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on hyvää ja ravitsevaa.

Vierailija
2/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä pitää nauttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska metsästän ja on mahtavaa syödä itse hankkimansa saalis.

Vierailija
4/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, koska se on hyvää. Tosin paljon vähemmän sitä punaista lihaa, kuin kanaa tai kalaa. Suoli toimii nopeammin :)

Spaghetti kastikkeeseen vain kuuluu liha,mutta soijarouhepihvit on kyllä myös hyviä.

Vierailija
5/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolen jos en syö ruokaa. Liha on herkullista, halpaa, ravitsevaa ja sitä on helposti saatavissa, Kokeile sinäkin ;-)

Vierailija
6/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hyvää, kiitos muistutuksesta pitää ottaa sf pihvit sulamaan illaksi, poimin jo suppikset kastikkeeseen

Syön myös paljon kasviksia ehkä ymmärrä ihmisiä jotka syövät alyttömästi lihaa eikä koskaan kasvisruokia

Vierailija
7/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin lihan ja kalan kokonaan pois ruokavaliosta. Olen tyytyväinen päätökseeni, ja edullistaa! -ap

Vierailija
8/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ilman lihaa ei ehkä ole pitempi, mutta tuntuu pitemmältä.

Vierailija
9/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on hyvää, kiitos muistutuksesta pitää ottaa sf pihvit sulamaan illaksi, poimin jo suppikset kastikkeeseen

Syön myös paljon kasviksia ehkä ymmärrä ihmisiä jotka syövät alyttömästi lihaa eikä koskaan kasvisruokia

Samoin, minulla tosin on jääkaapissa marinoimatonta broileria. Pitääkin miettiä marinadi ja ruskistaa. Sitten pohdin teenkö siitä lämpimän salaatin vai uunivuokaa. 

Vaikka olen lihansyöjä niin huomasin, että elokuussa taisin kahtena päivänä syödä lihaa, kun kasvikset olivat parhaimmillaan ja edullisia. Noudatin lähes koko kuukauden lakto-ovovegetaristista ruokavaliota

Vierailija
10/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhempani tarjosivat sitä lapsuudessani ja totuin hyvään ruokaan

En ole nähnyt sitä tarpeelliseksi lopettaa, vaikka syömme kyllä melko kasvispainotteista ruokaa.

Vierailija
11/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kasvisruoan tekeminen on vaikeampaa kuin hyvän liharuoan. Teen kyllä mielelläni uusia kasvisruokia, mutta hyviä ja helppoja reseptejä on aika vaikea löytää, kun suurin osa reseptien ruuista on sellaista "korviketason" ruokaa, mitä idealistikasvissyöjät hehkuttavat vain tsempatakseen kaltaisiaan. Oikeasti hyvien reseptien löytäminen näiden seasta on todella vaikeaa.

Vierailija
12/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tekee ravintolassa mieli sisäfilepihviä...on vain niin hyvää, kun on hyvin tehty. En keksi muuta ruokaa, jota en osaisi itsekin tehdä, joten kuuluu juhlaan.

Kyläillessä syön myös liharuokia. Ajattelen, että se (eettinen) valinta ei ole itse tekemäni, enkä tahdo antaa erikoisruokalistoja kyläpaikoille vaan arvostaa heidän tekemäänsä ateriaa.

Muutoin en syö lihaa, en myöskään valmista liharuokia.

Vierailija
13/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin lihan ja kalan kokonaan pois ruokavaliosta. Olen tyytyväinen päätökseeni, ja edullistaa! -ap

Tämä on varmasti ihan hyväkin päätös. Mitkä on sun suosikkikasvisruokia ja olisiko vinkkejä vähän juhlavimpiin kasvisruokiin. Meillä on illalliskutsut ja yksi vierailijoista ei syö mitään eläinkunnan tuotteita. Hän on kyllä valmis tuomaan omat ruua, mutta mielelläni hänelle jotain valmistaisin.

Vierailija
14/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinin takia, koska pelkästä kasvisruoasta jää nälkä. Odotan, että näitä lihan korvikkeita, kuten nyhtökauraa alkaa saada lähikaupasta. Korvaan lihan sitten sillä.

Vierailija
15/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen ihminen.

Vierailija
16/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska liha on hyvää ja siitä lähtee nälkä, toisin kuin kasvisruoista, jotka ovat niin pahan makuisia, ettei niitä pysty syömään.

Vierailija
17/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina syönyt ja tulen syömäänkin. Erilaisista lihoista saa ihania monipuolisia ruokia. Esimekiksi joku broitsun sisäfile on ihan ykkösruoka perheessämme. Eri tavoin maustamalla ja valmistamalla siitä tulee lastenkin mielestä herkkua, toinen lasten kestosuosikki on tietenkin jauheliha. Meillä ei ole ikinä kotiin edes ostettu mitään soijarouheita tai vastaavia, en ole tainnut sellaisia edes maistaa. Kauden kasviksia ja vihanneksia käytämme paljon, pakastimessa on litrakaupalla tämän vuoden marjoja ja perunat tulevat vielä omasta pellosta. Tämä on meidän tapamme ja se toimii.

Vierailija
18/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on kanoja, lampaita ja kesäpossuja ja koska mies metsästää. Tyhmää olisi jättää hyödyntämättä kukkopojat, huonot munijat ja sukurutsakaritsat. Sikoja ei olis pakko ottaa joka kevät, mutta koska halutaan itse kasvatettua joulukinkkua, niin siksi niitä aina joka kevät kaksi possua otetaan syöttilääksi. Meneepähän ruoantähteet hyötykäyttöön ja on muuten siassa tuuman kerros läskiä. :D

Vierailija
19/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt usein sitä, että miksi ihmiset ei kiinnitä enempää huomiota siihen, millaista (miten tuotettua) lihaa syövät. Esim. hirvenliha on niin luonnollisesti tuotettua kuin olla voi. Mutta miksi myös eläinrakkaat ihmiset pystyvät syömään mitä vaan lihaa, luulisi että suurin osa nimenomaan vaatisi luomutilojen lihaa, luomu/vapaan lehmän maitoa, luomumunia jne. Tai siis en ymmärrä, miten lapsiperheessä voidaan nauttia iloisesti lettuja, mikäli näitä ei oo tehty luomumunista ja luomumaidosta. Kuiteski samat ihmiset voi sitten kauhistella, miten kamala sikala/teurastusdokumentti taas tuli telkusta.

Vierailija
20/26 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liharuoat, erityisesti pataruoat näin syksyllä ovat lemppareitani. Tänään tosin brassihärkää kantarellikastikkeella. Voi kun pääsisi jo syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän