Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri laittoi lapun imuroinnista illalla.

Vierailija
02.09.2016 |

Imuroin eilen klo n. 20.45. Talossamme on hiljaisuus klo 22-07. Tänään oli naapuri laittanut lapun, että imurointiäänet häiritsevät häntä illalla. Omistan asuntoni, naapuri on vuokralainen. Miten toimisitte tässä tilanteessa? En tunne naapuriani muuta kuin ulkonäöltä. Hän on asunut 4kk. asunnossaan. Ensimmäinen kerta ikinä kohdallani.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa ilmoitustaululle heippalapun, että hiljaisuus on vasta klo 22 alkaen. Sitä ennen saa imuroida ja elää.

Vierailija
2/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydäppä naapuriasi nussimaan hiljempaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse tehdä yhtään mitään asialle.

Vierailija
4/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä imurinvarsi naapurin perseeseen,

Vierailija
5/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en imuroisi noin myöhään, vaikka olisikin "sallittua". Monet lapset on tuohon aikaan jo nukkumassa, ja aikuisetkin jos joutuvat heräämään töihin tosi aikaisin. Kyllä imuroinnille yleensä löytyy aikaisempikin ajankohta.  Asun kerrostalossa, jossa on paperinohuet seinät.

Vierailija
6/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Gerbiilinini koki hermoromahduksen ja vaatii sen vuoksi täydellistä hiljaisuutta päiväuniensa klo 10.00 aikaan sekä klo 19 lähtien aamu 8.00saakka.

Välttäkää myös suihkussa käyntiä, imurointia, vessanvetämistä sekä pyykinpesua kahden viikon verran alkaen nyt.

Vierailija
8/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helvetti sanon minä. Älä tee mitään. Siitäs saa mokomakn idiootti. Hän kun ei vois sun imurillesi yhtään mitään. Mua vituttais niin että varmana imuroisin uudestaan nimenomaan illalla.

Vierailija
9/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imuroin eilen klo n. 20.45. Talossamme on hiljaisuus klo 22-07. Tänään oli naapuri laittanut lapun, että imurointiäänet häiritsevät häntä illalla. Omistan asuntoni, naapuri on vuokralainen. Miten toimisitte tässä tilanteessa? En tunne naapuriani muuta kuin ulkonäöltä. Hän on asunut 4kk. asunnossaan. Ensimmäinen kerta ikinä kohdallani.

Normaaleissa asuintaloissa ei ole erityistä hiljaisuutta. Häiritsevä asuminen on kiellettyä aina. Voit siis elää omaa elämääsi ihan mihin aikaan tahansa, kunhan et häiritse muita. Asuntolat ja vastaavat ovat sitten eri juttu ja niissä voidaan porukkaa "pakottaa" olemaan hiljaa tietty aika. Huomaavainen kannattaa tietysti olla aina, etenkin jos joku pyytää. Tuskin haluat tieten tahtoen imuroida tai porata, jos naapurissa on vaikka rippijuhlat tai muistotilaisuus.

Vierailija
10/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajalla ei ole vuokra-asujiin nähden mitään erityisoikeuksia. Joskus 1900-luvun alussa on voinut vielä olla.

Vierailija
11/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistajalla ei ole vuokra-asujiin nähden mitään erityisoikeuksia. Joskus 1900-luvun alussa on voinut vielä olla.

Pitäisi kyllä olla.

Vierailija
12/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy naapuriltasi, mihin aikaan hän seuraavalla kerralla tulee asuntosi imuroimaan. Tällöin kotisi puhdistuu naapurisi toivomaan aikaan ja toivomalla tavalla.

Vierailija
13/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta imurointi vielä tuohon aikaan on ok, vaikka itse joudunkin menemään klo 20.30 nukkumaan aikaisen herätyksen vuoksi. Sen sijaan oma naapurini harrastaa kaikenlaista "remontointia" vielä siinä 00-02 aikoihin arkiöisin, korvatulpatkaan eivät tuki sitä meteliä. Siitä tekisi mieli huomauttaa mutta toistaiseksi olen vain yrittänyt kestää :)

Vierailija
14/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität tietenkin olla ystävällisissä väleissä etkä provosoi. Ihan turha tuollaisen takia on alkaa riidellä. Jos törmäätte, niin sanot vain, että olet pahoillasi, vaikka et nyt niin kamalan pahoillasi olisikaan. Siten olette tasoissa ja voit tarvittaessa itsekin pyytää tai neuvoa naapuria, jos on jokin ongelmatilanne. Ainahan sellaisia tulee, kun ventovieraat ihmiset joutuvat asumaan lähekkäin. Kohteliaisuudella selviää yleensä vähän hankalammistakin tapauksista. Jos ei selviä tai toinen osapuoli on uhkaava tms, niin sitten on isännöitsijät, poliisit, sosiaaliviranomaiset ym.

Vierailija
15/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi laittaa ilmoitustaululle heippalapun, että hiljaisuus on vasta klo 22 alkaen. Sitä ennen saa imuroida ja elää.

22 jälkeen saa elää, käydä suihkussa jne. Mutta jos nyt vaikka tiedän, että joku nukkuu tai on kipeänä naapurissa, niin voin ihan hyvin ottaa sen huomioon ihan kuin ottaisin huomioon perheenjäsenenkin. Ei ole niin aikataulutettua tämä elämä eikä viitsi olla kellekään ilkeä.

Vierailija
16/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrität tietenkin olla ystävällisissä väleissä etkä provosoi. Ihan turha tuollaisen takia on alkaa riidellä. Jos törmäätte, niin sanot vain, että olet pahoillasi, vaikka et nyt niin kamalan pahoillasi olisikaan. Siten olette tasoissa ja voit tarvittaessa itsekin pyytää tai neuvoa naapuria, jos on jokin ongelmatilanne. Ainahan sellaisia tulee, kun ventovieraat ihmiset joutuvat asumaan lähekkäin. Kohteliaisuudella selviää yleensä vähän hankalammistakin tapauksista. Jos ei selviä tai toinen osapuoli on uhkaava tms, niin sitten on isännöitsijät, poliisit, sosiaaliviranomaiset ym.

Ihan mielenkiinnosta: asumismuotosi vauvasta nykyhetkeen?

Vierailija
17/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se oli sun ensimmäinen imurointisi tuohon aikaan nyt neljän kuukauden aikana niin tuntuu kyllä aika erikoiselta. Jos taas pidät tapanasi imuroida tuohon aikaan, niin naapurisi yritti tehdä tiettäväksi, että se häiritsee häntä.

Itse olen joutunut imuroimaan puoli yhdeksän jälkeen illalla n. kahdesti vuodessa ja mua kyllä hävettää silloin aika lailla. Yritän olla sit tosi nopea, koska en tykkää aiheuttaa muille turhaan häiriötä. Samasta syystä jätän pyykinpesun seuraavaan päivään, jollen voi olla varma että kone on pessyt ennen iltakahdeksaa.

Itse asuin aikoinaan kerrostalossa jossa oli tosi surkea äänieristys. Kerran olin kylässä yläkerrassa kun kuului todella kova raapiva ääni. Ihmettelin mikä se on, niin yläkerran naapuri kertoi, että meillä vedettiin just verhot ikkunan eteen.

Muuten, tuo maininta tekstissä omistaja/vuokralainen on vähän vastenmielinen.

Tosin olen aika tosikko, musta esim. tuo "Työnnä imurinvarsi naapurisi perseeseen" ei ollut yhtään hauska läppä - ehkä enemmänkin vähän sairas.

Vierailija
18/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään ja jatkaisin normaalia eloani. Jos asia tulisi puheeksi, niin sanoisin vain, että imurointi on normaalia ääntä ja minä imuroin silloin kun inspiraatio tulee. Vuokrauksella tai omistamisella ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
19/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalista rauhallisesta imuroinnista ei edes mainittavaa meteliä synny. Sitten taas on näitä vimmakolistelijoita, jotka hinkuttavat imurin suulaketta edes takaisin hirveällä vauhdilla huonekkaluihin ja lattialistoihin hakaten. Eihän se imuri ehdi edes imeä niitä roskia tuolla tavalla.

Vierailija
20/40 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta imurointi vielä tuohon aikaan on ok, vaikka itse joudunkin menemään klo 20.30 nukkumaan aikaisen herätyksen vuoksi. Sen sijaan oma naapurini harrastaa kaikenlaista "remontointia" vielä siinä 00-02 aikoihin arkiöisin, korvatulpatkaan eivät tuki sitä meteliä. Siitä tekisi mieli huomauttaa mutta toistaiseksi olen vain yrittänyt kestää :)

Hän voi luulla, että äänet eivät kuulu, jos kukaan ei sano mitään, tai että kaikki valvovat pikkutunneille. Mielestäni voit mainita asiasta.

Jotkut viestit tässä ketjussa osoittavat, että ihmiset suorastaan vihaavat sitä, jos heille huomautetaan jostain. Minä olen joskus laittanut lapun häiriöstä, mutta en todellakaan inhonnut kyseisiä naapureita enkä yrittänyt pilata heidän elämäänsä. Kuuluihan heiltä paljonkin ääniä, aivan kuin meiltäkin kuuluu ääniä naapuriin, mutta kaikki ei ole häiritsevää. Joskus on erityisiä tilanteita, jos vaikka on aikainen herätys tai vastaavaa. Kirjoitin tietysti lapun niin kivasti kuin osasin, ettei tarvinnut puolin tai toisin hävetä, kun myöhemmin nähtiin.