2v8kk ja 4v9kk hoidossa viikon vanhempien loman ajan?
Eli olisiko aivan mahdoton ajatus jättää tämän ikäisiä lapsia 5-7 päiväksi isovanhempien hoitoon? Emme ole mieheni kanssa olleet yhdessä lasten aikana yhtäkään yötä pois lasten luota. Molempien isovanhemmat tuttuja ja asuvat kanssamme samalla paikkakunnalla ja taloomme mahtuvat kyllä yöpymään mahdollisen lomamme ajaksi.
Loma on siis vasta suunnitteilla kevääksi ja meille mahdollisesti tulee vauva alkukesästä, joten olisi kiva päästä käymään ennen syntymää. Sitten ei taas vuosiin tartte miettiäkään kahden keskistä lomaa.
Ovat olleet isovanhempien kanssa aika ajoin puoli päivää, kun miehen kanssa on käyty jossain. Muuten minä olen kotiäiti.
Kommentit (26)
No tottakai menette, ja muistakaa nauttia, eikä koko ajan pohtia, mites lapsilla sujuu. Ovat jo isoja olemaan omien isovanhempien hoivissa. Kannatan kyllä paria vkl yökyläilyä ennen lomaa, mutta mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa, että vanhemmat joskus ottavat totaalisesti omaa lomaa, ei ne lapset mene siitä rikki, kuten sanottu, olet ollut heidän kanssaan koko heidän ikänsä. :)
No jonkunhan se täytyy kantaa!! :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis kysyt miksi tehdä lapsi, kun voisi mennä töihin? Miksi niitä lapsia nyt tehdään eikä olla töissä? Meillä sovittu nii että minä olen aikani kotona ja töissä ehdin varmasti olemaan. Ikääkin minulla alle 30v.
Enkä harmittele raskausvatsaani, en edes lomalla. Niin ja kirjoittamani piti, että loppu keväästä/alkukesästä, kun nyt saatan jo olla raskaana, mutta äkkiä se laskettu aika on kesäkuu, jos ei pian natsaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mahdoton ajatus, mutta jos teille on tulossa vauva alkukesästä, niin sitä ei vielä ole edes pantu alulle. Miksi ihmeessä tehdä kolmas lapsi sen sijaan, että menisit töihin? Ja mennä ilman raskausvatsaa miehen kanssa vaikka kolme kertaa viikonloppulomalle ensi keväänä.
Jos te sovitte, että olet kotona, niin miksi ihmeessä haluat hoidattaa lapset isovanhemmilla? Jotenkin epreilua laittaa isovanhemmat kantamaan vastuu valinnoistasi.
Mä olen olosuhteiden pakosta (avioero) erossa lapsistani, joista nuorin on nyt 4v. En ikinä olisi viikkoa näkemättä erityisesti nuorinta. Vaikka ovat isällään! Ihan hirveä ajatus. Samoin olisi isälle. Siis viikko erossa. Viikko lapsen ikävää ja öiden laskemista. Ja siis alle 3v?!?! Viikon?!?! Ei todellakaan. Hirveä ajatus.
Kiitos monista kannustavista kommenteista! Tähän mennessä kaikki lomat tehty lasten kanssa ja tässä kuussa lähdetään Kreikkaan koko perhe, ensimmäistä kertaa lapset lähtee ulkomaille.
Ap
Ja tämä suunnittelemamme loma kohdistuisi Skotlantiin, jossa vuokraisimme auton ja sillä tavalla kiertelisimme. Lapset ei sitä varmaankaan jaksaisi ja itse saa keskittyä nähtävyyksiin ja toisiimme.
Ap
Varmasti voivat tulla ja ei kyllä lähdettäisikään, jos eivät suostuisi meille tulemaan. Asuvat muutenkin vain muutaman kilometrin päästä meiltä, että isovanhemmat pääsevät helposti kotiinsa esim. jotain hakemaan tai vaikka siellä kyläilemään. Mutta lapset saavat olla pääasiassa omassa kotona, nukkua omassa sängyssä ja leikkiö tutuilla leluilla.
Ap