Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v8kk ja 4v9kk hoidossa viikon vanhempien loman ajan?

Vierailija
02.09.2016 |

Eli olisiko aivan mahdoton ajatus jättää tämän ikäisiä lapsia 5-7 päiväksi isovanhempien hoitoon? Emme ole mieheni kanssa olleet yhdessä lasten aikana yhtäkään yötä pois lasten luota. Molempien isovanhemmat tuttuja ja asuvat kanssamme samalla paikkakunnalla ja taloomme mahtuvat kyllä yöpymään mahdollisen lomamme ajaksi.
Loma on siis vasta suunnitteilla kevääksi ja meille mahdollisesti tulee vauva alkukesästä, joten olisi kiva päästä käymään ennen syntymää. Sitten ei taas vuosiin tartte miettiäkään kahden keskistä lomaa.
Ovat olleet isovanhempien kanssa aika ajoin puoli päivää, kun miehen kanssa on käyty jossain. Muuten minä olen kotiäiti.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset siis suunnilleen otsikon ikäisiä mahdollisen loman aikoihin

Ap

Vierailija
2/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdoton ajatus, jos eivät todella ole ikinä olleet yökylässä. Ja sitten kerralla viikko? Ei kuulosta hyvältä lasten kannalta ja se on se tärkein näkökulma.

Ymmärrän, että mieli tekisi heittää vapaalle, mutta kyllä sillekin vielä aika tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei,mutta jokunen vkl tms.kannattaa harjoitella sekä yökyläilyä että isovanhempien hoivassa oloa

Vierailija
4/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mahdoton ajatus, mutta jos teille on tulossa vauva alkukesästä, niin sitä ei vielä ole edes pantu alulle. Miksi ihmeessä tehdä kolmas lapsi sen sijaan, että menisit töihin? Ja mennä ilman raskausvatsaa miehen kanssa vaikka kolme kertaa viikonloppulomalle ensi keväänä.

Vierailija
5/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti jätätte lapset hoitoon ja lähdette lomalle. Lapset saavat viettää aikaa isovanhempien kanssa ja päinvastoin ja te vanhemmat saatte kahdenkeskistä aikaa. Tässä yhtälössä ei ole häviäjiä, vaan kaikki voittaa.

Vierailija
6/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottais harjotuksen kannalta muutaman yökyläilyn? Onhan tässä aikaa harjotteluun ;)

Ap

Vierailija
7/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, oltiin miehen kanssa ekan kerran kahdestaan viikko kun lapsi oli 11-vuotias. Meillä kun ei isovanhemmat hoida tai auta. Siitä lähtien ollaan vietetty joka vuosi viikko keskenämme ja ihan hyvällä omatunnolla.

Vierailija
8/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isovanhempi enkä koe voittavani yhtään mitään lastenlasten yökyläilyssä, joten kiitos ei meille. Koko perheenä saa tulla käymään ja olemaan, mutta meillä on koirien ja lastenlasten kanssa sama juttu eli ei yöksi ilman hoitajaa.

Vierailija
9/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapset yhteisiä miehesi kanssa?

Vierailija
10/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette lähde reissuun lasten ja isovanhempien kanssa? Isovanhemmat voisivat olla osan ajasta lasten kanssa ja saisitte aikaa parisuhteelle. Samalla ero vanhemmista ei kasvaisi pitkäksi ja kaikki nauttisivat lomailusta. Voisitte ottaa vaikka kaksi hotellihuonetta/huoneistoa eli olisi myös omaa rauhaa puolin ja toisin.

Vierailija
11/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsenlapset olleet pariin kertaan pitkän viikonlopun hoidossa, kun vanhemmilla on ollut omaa aikaa. Kun miniä soittaa, että miten menee, niin vakuutan aina, että ihan kivasti. Ja taustalta kuuluu kamala itku ja valitus, jota kommentoin tyyliin "taitaa olla pienemmällä vähän korva kipeä, hiukan on itkuinen". Siinä on mukava jatkaa lomaa, kun puhelun lopuksi viel epäilen, että ei taida päivystykseen päästä korvakipuisen kanssa.

Vierailija
12/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, siis kysyt miksi tehdä lapsi, kun voisi mennä töihin? Miksi niitä lapsia nyt tehdään eikä olla töissä? Meillä sovittu nii että minä olen aikani kotona ja töissä ehdin varmasti olemaan. Ikääkin minulla alle 30v.

Enkä harmittele raskausvatsaani, en edes lomalla. Niin ja kirjoittamani piti, että loppu keväästä/alkukesästä, kun nyt saatan jo olla raskaana, mutta äkkiä se laskettu aika on kesäkuu, jos ei pian natsaa.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mahdoton ajatus, mutta jos teille on tulossa vauva alkukesästä, niin sitä ei vielä ole edes pantu alulle. Miksi ihmeessä tehdä kolmas lapsi sen sijaan, että menisit töihin? Ja mennä ilman raskausvatsaa miehen kanssa vaikka kolme kertaa viikonloppulomalle ensi keväänä.

Vierailija
13/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/3 vielä

Ikä ei ole se juttu vaan lasten ja isovanhempien suhde ja tuttuus

Vierailija
14/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä mitä tämä tähän liittyy, mutta kyllä ovat ihan yhteisiä. Tehty avioliitossa ja rakkaudella. Mitä muuta haluat kenties tietää?

Ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
15/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehtiihän tuota yökyläilyä harjoitella parina viikonloppuna eli matkaan vaan. Ei ole mkistään vauvaikäisistä kyse.

Itse en noin pitkäksi aikaa raaskisi lähteä. Pidennetty viikonloppu riittäisi, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
16/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä mitä tämä tähän liittyy, mutta kyllä ovat ihan yhteisiä. Tehty avioliitossa ja rakkaudella. Mitä muuta haluat kenties tietää?

Ap

Vierailija kirjoitti:

Puhut aloituksessa molemmista isovanhemmista→ saa käsityksn, että hoitopaikkoja useampi kuin yksi.

Vierailija
17/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä ei kyllä ole ongelmia. Rakastavat isovanhempiaan ja juosten heitä menevät vastaan, kun käyvät. Isompi osaa jo pyytää, että pääsisikö heidän luokseen. Ja varsinkin mieheni vanhemmat kovasti pyytelevät, että tuoda lapsia heille, kun ovat jo eläköityneet ja enemmän aikaa kuin minun vanhemmilla.

Ap

Vierailija kirjoitti:

3/3 vielä

Ikä ei ole se juttu vaan lasten ja isovanhempien suhde ja tuttuus

Vierailija
18/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme siis kysyä joko minun tai mieheni vanhempia. Todellisuudessa ehkä pyytäisimme kuitenkin mieheni vanhempia.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vierailija kirjoitti:

Puhut aloituksessa molemmista isovanhemmista→ saa käsityksn, että hoitopaikkoja useampi kuin yksi.

Vierailija
19/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö, siis kysyt miksi tehdä lapsi, kun voisi mennä töihin? Miksi niitä lapsia nyt tehdään eikä olla töissä? Meillä sovittu nii että minä olen aikani kotona ja töissä ehdin varmasti olemaan. Ikääkin minulla alle 30v.

Enkä harmittele raskausvatsaani, en edes lomalla. Niin ja kirjoittamani piti, että loppu keväästä/alkukesästä, kun nyt saatan jo olla raskaana, mutta äkkiä se laskettu aika on kesäkuu, jos ei pian natsaa.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Jos te sovitte, että olet kotona, niin miksi ihmeessä haluat hoidattaa lapset isovanhemmilla? Jotenkin epreilua laittaa isovanhemmat kantamaan vastuu valinnoistasi.

Vierailija
20/26 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huoletta voi jättää, mutta kannattaa tosiaan harjoitella ensin muutaman kerran. Ja aina parempi, jos isovanhemmat voivat tulla teille loman ajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä