Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten monta raskautta naisen vartalo kestää? Mietin kun toisilla on 15 lasta...

Vierailija
02.09.2016 |

Niin onko heillä kroppa ihan kärsinyt vai kärsiikö se vain ekasta raskaudesta (mahdolliset raskausarvet ym) ja muut sujuu ilman "vaurioita"?
Minulla on neljä lasta ja ekaa odottaessa tuli raskausarpia ja pimppaa piti ommella kun repesi mutta muissa raskauksissa ei tullut arpia eikä repeytymiä. Välilihaa ei leikattu missään eikä se revennyt.

Miten on kun synnyttää 15 lasta? Tai enemmän?
Missä kunnossa lantionpohjalihakset on? Vai toimiiko ne kuin kellä vain kunhan jumppaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/24 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla äidilläni on viisi lasta, joista yhdet ovat kaksoset. Hän on ikäisekseen erittäin hyvässä kunnossa, on hoikka, terve ja urheilullinen, mutta vatsa roikkuu pahasti. Olen koittanut patistella lääkäriin, sillä äitini kärsii ajoittain pahoista selkäkivuista, jotka omasta mielestäni voisivat johtua raskauksien aiheuttamasta pahasta vatsalihasten erkaumasta. Mutta kun on änkyrä eikä ei suostu lekuriin..

Minä olen 40+ ja oma kroppani ei kestänyt edes kahta raskautta. Minulla myös paha vatsalihasten erkauma, ajan kuluessa pahentuneet selkäkivut ja olen nuoremman lapsen syntymän jälkeen (josta nyt 6 vuotta aikaa) pysyvästi näyttänyt siltä kuin olisin raskaana edelleen. Varsinkin silloin kun kuopus oli pieni ja olin hyvin hoikassa kunnossa (170 cm/ 62 kg), tuli raskausuteluita yhtenään. Nyt kun olen jokusen vuoden vanhempi ja muutaman kilon painavampi, ovat kyselyt harventuneet...

Pieniä lisämausteita olivat raskauksista tulleet suonikohjut, jotka onneksi on jo hoidettu.

Eipä ole tullut mieleen kolmatta lasta yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kroppa usein kestäkään. Kohdunlaskeumat, suonikohjut, vatsalihasten erkaantuminen, peräpukamat ja monet muut vaivat tulee takuulla tutuksi kun ikää tulee lisää ja raskauksia on takana jo monta. Luojan kiitos näitä vaivoja voidaan nykyään hoitaa kuntoon leikkauksilla. Ennen aikaan kohdunlaskeumasta kärsivät naiset ovat joutuneet käyttämään jonkinlaista rengasta, joka on laitettu emättimeen pitämään kohtu sen sisäpuolella...

Vierailija
24/24 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti on synnyttänyt 10 lasta (kaksoset tosin keisarileikkauksella.)

En minä tiedä onko hänen kroppa raskauksista kärsinyt, mutta ainakin lenkkeilee päivittäin, harrastaa lentopalloa ja jaksaa hoitaa ja kantaa lapsia (niin töissä kuin kotona, on siis lastentarhaopettaja.) Ikää vähän yli 50v, mitään leikkauksia ja laskeumia ei ole ikinä tullut (joo näistä on puhuttu), toisin kuin anopillani joka on samanikäinen ja synnyttänyt kaksi lasta.

Vl-perheestä olen.

Kaippa se on yksilöllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan