Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä köyhempi ihminen, sitä enemmän eläimiä

Vierailija
02.09.2016 |

Olen erään FB:n avustusryhmän jäsen ja auttanut taloudellisesti useampaa perhettä. Hakemuksia/tilannekuvauksia lukiessa yksi asia pistää pahasti silmään: lähes KAIKILLA perheillä on kissa tai koira. Ymmärrän, että eläimestä on seuraa ja se voi olla ilopilleri muuten ankeassa elämässä, mutta eikö yhtään käy mielessä, että eläintä ei voi ottaa, jos sitä ei ole varaa ruokkia? Mahdollisista eläinlääkärikuluista puhumattakaan. Kaikkien tilanne ei ole voinut ykskaksyllättäen sekunnissa muuttua radikaalisti. Tässäkin ryhmässä on eläintenruoan ja kissanhiekan lisäksi ruinattu moneen kertaan rahaa eläinlääkärimaksuihin.

Mikä tekee ihmisestä niin sairaalloisen itsekkään, että hän hankkii viattoman eläimen kotiin, joka ei pysty tästä huolehtimaan?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ennen kuin kukaan alkaa kitisemään, että se lemmikki on voitu ottaa paremmassa taloudellisessa tilanteessa niin kyllä, näitäkin on. Mutta kiinnostaisi, miksi valmiiksi huonoon taloudelliseen tilanteeseen halutaan vielä koira tai kaksi?

Vierailija
2/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Yleensä nää eläimet, koirat varsinkin, on vielä "pelastettu" pentutehtaasta. Täydellistä idiotismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kiinnostaisi, miksi valmiiksi huonoon taloudelliseen tilanteeseen halutaan vielä koira tai kaksi?

No ota nyt vaikka AP:n kanssa yhdessä ne aivot käteen, ja mieti, miksi kukaan ottaa vaikkapa koiran. Eiköhän ne köyhät ota niitä suht samoista syistä kuin muutkin.

T. köyhä, eläimetön

Vierailija
4/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran hankkiminen on ylipäänsä idioottimaista, oli köyhä tai ei.

Vierailija
5/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Töiden yhteydessä tulee vastaan köyhiä ihmisiä, jotka inttävät ettei ole varaa ostaa edes esim. vanua ja puhdistusainetta eläimen haavan hoitoon. Millä rahalla se eläin sitten ruokitaan ja mitäs sitten kun pitäisi hoitaa jotain vakavampaa? Miksi se eläin on pakko ottaa? 

Vierailija
6/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälläkö ei saisi olla mitään iloa elämässä?Pitäisi vaan tuijottaa hirttoköyttä 20 neliön parakissa,että veronmaksajat olisi tyytyväisiä.

Vierailija
7/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollisen koiran hankintahinta on vähintään 800e. Pentutehtaista tai kodinvaihtajista sellaisen täysin hyödyttömän syöttilään hinta on nollasta eurosta muutamaan sataseen. On selvää, että köyhällä on varaa vain tuollaiseen sekundaan. Yleensä niissä sekundoissa on vaan jotain piilevää kallista vikaa, josta tulee niitä yllättäviä kuluja, joita sitten yritetään kattaa kerjäämällä ne rahat jostain.

Vierailija
8/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kiinnostaisi, miksi valmiiksi huonoon taloudelliseen tilanteeseen halutaan vielä koira tai kaksi?

No ota nyt vaikka AP:n kanssa yhdessä ne aivot käteen, ja mieti, miksi kukaan ottaa vaikkapa koiran. Eiköhän ne köyhät ota niitä suht samoista syistä kuin muutkin.

T. köyhä, eläimetön

Itsekin olen köyhä ja eläimetön. Kissasta haaveilen, mutta kun tulot on niin pienet että muutama vuosittainen eläinlääkärikäynti pistäisi talouden aivan sekaisin... tähän taloudelliseen tilanteeseen ei nyt sovi minkäänlainen lemmikki, olisi minulta typerää ja eläimelle ikävää että sellaisen hankkisin.

Vierailija
9/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maajusseilla kaikista eniten.

Vierailija
10/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä olen köyhä, mutta kyllä minullakin jää ruoantähteitä, joilla voin ruokkia koiran. Eläinlääkärissä olemme joutuneet kymmenen vuoden aikana käymään pari kertaa, ja niitä käyntejä varten minulla on hätäkassa, josta muutenkin rahoitan yllättävät menot. Panen siihen pari euroa viikossa. Sen verran mulle jää säästöön, vaikka elän tuilla.

Koira on minulle perheenjäsen ja ainoa harrastus kirjastossa käynnin ja lenkkeilyn ohella. Oletko ap tosissaan sitä mieltä, että tästäkin pitäisi minun luopua? Miksi ihmeessä, kun koira ja minä voimme hyvin?

Mitä tulee typerään mutu-analyysiisi, niin panepa nyt äkkiä tutkimustietoa luulollesi. Sen mitä olen koira-aitauksessa huomannut, niin kyllä niitä koiria on hyvin toimeentulevillakin, yhtä lailla. Eläinrakkaus ei katso tuloluokkia, onneksi.

Vierailija
11/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnollisen koiran hankintahinta on vähintään 800e. Pentutehtaista tai kodinvaihtajista sellaisen täysin hyödyttömän syöttilään hinta on nollasta eurosta muutamaan sataseen. On selvää, että köyhällä on varaa vain tuollaiseen sekundaan. Yleensä niissä sekundoissa on vaan jotain piilevää kallista vikaa, josta tulee niitä yllättäviä kuluja, joita sitten yritetään kattaa kerjäämällä ne rahat jostain.

Höpö löpö. Jo oli snobi kommentti.

Meillä on useinmiten löytölemmikkejä ja sekarotuisia, joista viimeksi mainitut on huomattavasti parempikuntoisia ja terveempiä kuin ne sun "priima-rotukoirat", joissa on rotuvikoja vilisemällä.

Vierailija
12/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ap:lle oikein hyvä neuvo.

Eroa siitä fb-ryhmästä. Olet siellä selvästi täysin väärällä asenteella, paheksuaksesi ja katsoaksesi "köyhien surkimusten" elämää ilkeää nokanvarttasi pitkin. Sinua ei sinne kaivata.

Vierailija
13/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa huomioida kuitenkin se, kuinka paljon mihinkin eläimeen menee rahaa. Meillä on esim. yksi kissa, josta on valtavasti iloa, se on etenkin meidän isommalle murkkuikäiselle lapselle jonkin sortin pelastusrengas elämässä. Toisaalta melkoisen köyhä (?) kaverini on hankkinut oikean koiralauman kissojen lisäksi ja paasaa aina täydellisestä (ja kalliista) ravinnosta. Suhteellista.

Vierailija
14/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lapsia hirveästi. Yh tai mies sairauseläkkeellä!

"Äiti 36v, vaatekoko XXL ja kenkä 41

Tyttö 12v s-m, kenkä 39

Poika 11v 160-170cm, kenkä 40

Poika 8v 150cm, kenkä 38

Poika 6v 134-140cm, kenkä 36

Tyttö 2v 104cm, kenkä 27"

Tällaisia näkee! Ainakin on varaa tehdä isoja ihmisiä! Voi lapsiraukkoja. Se ei ole lapsen vika koskaan!

Vierailija
15/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mitä ap:n kaltaisille ihmisille oikein on tapahtunut kun on äly, sydän ja sielu jäänyt täysin kehittymättä.

Vierailija
16/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ilmeisesti samassa ryhmässä ja huomannut saman. Köyhällä on aina paljon lapsia, eläimiä tai molempia.

Vierailija
17/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mitä ap:n kaltaisille ihmisille oikein on tapahtunut kun on äly, sydän ja sielu jäänyt täysin kehittymättä.

Onko sairasta ottaa eläin/tehdä lapsia köyhiin oloihin? Se vasta kertoo älystä! Parempia aikoja odotellessa. Jos tuollainen perhe voittaisi rahapeleistä 200 000e, ne olisi vuodessa tuhlattu!

Vierailija
18/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi lukea James Bowenin kirjan Katukatti Bob - kissa joka pelasti elämäni. Toki kaikille ihmisille eläimillä ei varmaan nyt näin huikeaa merkitystä ole, eikä ainakaan eläinlaumaa tarvita, mutta jos köyhän ihmisen pitää jotensakin pinnalla yksi lemmikkieläin, niin ennemmin olisin iloinen.

Vierailija
19/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 koiraa ja 2 kissaa +terraariotorni, olemme opiskelijoita tällä hetkellä, mutta kuitenkin ihan kelpotuloisista perheistä joten emme oikeastaan näe köyhyyttä vaikka rahaa ei aina kauheasti olisikaan. Kissaan mennyt juuri viikon sisällä 400€, vähän kirpaisi mutta onneksi valmistun pian. Olen kyllä huomannut että monilla köyhillä ihmisillä on lemmikkejä ja välillä nähnyt tapauksia missä todella köyhillä on todella monta eläintä. Sen sijaan omilla luokkakavereilla(insinööri) ei monella lemmikkejä ole. Kaipa olemme poikkeus joka vahvistaa säännön?

Vierailija
20/44 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki kaikille ihmisille eläimillä ei varmaan nyt näin huikeaa merkitystä ole, eikä ainakaan eläinlaumaa tarvita, mutta jos köyhän ihmisen pitää jotensakin pinnalla yksi lemmikkieläin, niin ennemmin olisin iloinen.

Mikäs siinä jos eläinten lukumäärä jää siihen yhteen. Tuntuu vain että on aika paljon näitä pienituloisia perheitä, joissa on kolme tai enemmän lapsia, neljä hirven kokoista koiraa ja pari gerbiiliä vielä varmuuden vuoksi. Kysynpä vaan että missä järki?