Mitä VAKAVIA PUUTTEITA Tampereen englanninkielisessä päiväkodissa oikein on? Toiminta määrätty keskeytettäväksi ja yli 60 lasta siirretään
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/vakavia-puutteita-paivakodissa-tamperee…
"Tampereen kaupunki siirtää pikaisesti yli 60 lasta pois yksityisestä English International School of Tampere -päiväkodista, jonka toiminnan Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto on päättänyt määrätä keskeytettäväksi.
Aluehallintoviraston päätöksen mukaan päiväkodin henkilöstön kelpoisuudessa ja toiminnan järjestämisessä on todettu vakavia ja toistuvia puutteita. "
Tietääkö kukaan asiasta tarkemmin?
Kommentit (302)
Helsingin kaupungin päiväkodeista loppuu usein ruoka kesken ja osa lapsista syö lounaaksi leipää. Samoin maito ei useinkaan riitä kaikille jolloin osa lapsista jää ilman.
Pitäisikö tällä perusteella sulkea myös Helsingin kaupungin päiväkodit?
Miksi kunnalliset päiväkodit saavat pitää lapsia nälässä?
Kun lain määräykset eivät täyty, ei paikka voi olla auki. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin kaupungin päiväkodeista loppuu usein ruoka kesken ja osa lapsista syö lounaaksi leipää. Samoin maito ei useinkaan riitä kaikille jolloin osa lapsista jää ilman.
Miksi kunnalliset päiväkodit saavat pitää lapsia nälässä?
Tämä ei pidä paikkaansa. 18v työtä tehneenä, en ole koskaan nähnyt kenenkään lapsen jääneen ilman lämmintä ruokaa tai maidon loppuneen kesken. Höpöhöpöä.
Miten tää ketju on mennyt jankkaamiseksi? Joku koko ajan puolustelee päiväkotia jankuttavaan sävyyn. Vie kaiken mahdollisuuden asialliselta keskustelulta.
Miksi se on joku epäkohta, että lapset eivät juo maitoa? Ei meidänkään lapset ole juoneet maitoa eikä sitä meidän perheessä juo kukaan. Onko oikeasti rikos olla antamatta lapsille toisen lajin poikasille tarkoitettua litkua, jolla on lähinnä haitallisia terveysvaikutuksia imeväisiän jälkeen?
Vanhemmathan eivät todellakaan osaa sanoa menevätkö heidän lapsensa mielellään päiväkotiin vai ei... kyllä virkamies tietää paremmin. Itkettäisi, ellei myös naurattaisi tämä typeryys.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on joku epäkohta, että lapset eivät juo maitoa? Ei meidänkään lapset ole juoneet maitoa eikä sitä meidän perheessä juo kukaan. Onko oikeasti rikos olla antamatta lapsille toisen lajin poikasille tarkoitettua litkua, jolla on lähinnä haitallisia terveysvaikutuksia imeväisiän jälkeen?
No onpa perustelu.
Ohis, ja mun lapset on ihan toisessa kaupungissa yksityisessä päiväkodissa. Mutta, minä maksan reiluja maksuja lasten päivähoidosta. Ja sikäli, että niihin kuuluu ateriat ja ruokajuomat niin ne on parasta silloin lasten myös saada.
Jos jossain Suomen päiväkodissa loppuu ruoka kesken niin asialle pitäisi tehdä jotain. Ei niin, että muissa päiväkodeissa on myös ok, että ruoka loppuu kesken "kun loppuu noilla muillakin".
Mutta tähän tapaukseen, asia varmasti tutkitaan perinpohjaisesti ja hyvä niin. Parempi tutkia ennen kuin hutkia.
Silti, kyllä meidän vanhempien pitäisi olla yhtenäisenä rintamana vaatimassa meidän lapsillemme laadukasta päivähoitoa. Minun henk. koht laatukriteereihin kuuluu esimerkiksi se maito aterioilla. Joillain muilla on muita ajatuksia. Mutta ketju on mennyt nyt ihme jankkaamiseksi.
En voi käsittää miten, ilmeisesti tuolla hoidossa olleiden vanhemmat puolustelevat näitä henkilöitä.
Eikö teillä herää minkäänlainen huoli asiasta? Suomessa ei todellakaan suljeta mitään päiväkotia vain huhujen perusteella. Tätä on seurattu ja koitettu saada toimimaan säädösten mukaisesti vuosikausia.
Ai lapsetko sen määrittelevät, toimiiko joku päiväkoti lain mukaisesti ja huomioi toiminnassaan varhaiskasvatukselle asetetut tavoitteet?
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää miten, ilmeisesti tuolla hoidossa olleiden vanhemmat puolustelevat näitä henkilöitä.
Eikö teillä herää minkäänlainen huoli asiasta? Suomessa ei todellakaan suljeta mitään päiväkotia vain huhujen perusteella. Tätä on seurattu ja koitettu saada toimimaan säädösten mukaisesti vuosikausia.
Itse asiassa oma kokemukseni on juuri päinvastainen. Huhuja käytetään usein savuverhona toimintaan, jonka oikeat motiivit ihan muuta. Virkamiehet ovat usein hyvin rajoittuneita ja pitävät itseään yli-ihmisinä. Kun lukee vaikka Aamulehden kommentteja asiasta, vanhemmat ja lapset ovat olleet tyytyväisiä päiväkodin toimintaan, mutta nyt ilmeisesti kaupunki haluaa nämäkin hoitorahat itselleen tai jonkun kytköksen kautta kaverille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kunnalliset päiväkodit saavat pitää lapsia nälässä?Tämä ei pidä paikkaansa. 18v työtä tehneenä, en ole koskaan nähnyt kenenkään lapsen jääneen ilman lämmintä ruokaa tai maidon loppuneen kesken. Höpöhöpöä.
Minun lapsi on jäänyt monta kertaa ilman ruokaa Helsingin kaupungin päiväkodissa ja tialle on annettu pelkkää leipää. Myöskään maitoa ei aina saa,koska jokaiselle lapselle on laskettu 2dl maitoa eikä sitä toimiteta enempää. Jos muutamalle lapselle kaataa vähän liikaa lapselle maitoa niin viimeiset lapset jäävät ilman.
Vaikka kuinka olet 18 vuotta tehnyt työtä niin et ilmeisesti ole meidän lasten tarhassa työskennellyt. Ongelmat alkoivat kun päiväkodin keittiöt ulkoisetettiin ja ruokapuoli siirtyi palmian alaisuuteen.
Monet vanhemmat valittivat tästä.
Olisi kiva nähdä mitkä lain määräykset ja miten niiden noudattamista valvotaan yleensä. Vai onko niiden rikkominen syy sulkemiseen vain silloin jos omistaja ei tule toimeen virkamiesten kanssa.
Nauroin äsken ääneen kommentille, jossa kunnallinen lto ei ole koskaan kuullut mitään kamalampaa, tms. Ihan vilpittömästi nauroin. Helpolla on päässyt tuokin lto, kun ilmeisesti ei ole työelämässä ainakaan koskaan ollut, eikä avannut televisiota.
Suomessa ja Tampereella varsinkin on liikaa virkamiehiä, joille on noussut pissi päähän.
Vierailija kirjoitti:
Miten tää ketju on mennyt jankkaamiseksi? Joku koko ajan puolustelee päiväkotia jankuttavaan sävyyn. Vie kaiken mahdollisuuden asialliselta keskustelulta.
Ai se on jankkaamista jos vaaditaan oikeista perusteluita mutta ylimalkainen loanheitto tyyliin "vanhemmat eivät tiedä mitä siellä tapahtuu" ja vihjailut omistajasta eivät ole jankkaamista? Koko ajan myös laajennetaan loan heittoa. Alunperin oli kysymys siitä, että omistaja on väitetysti huutanut alaisilleen lasten kuullen ja joku joskus (vuosia sitten?) retuuttanut lapsia vaatteista. Ketjussa se oli jo muuttunut huutamiseksi lapsille ja jopa lasten lyömiseksi! Vähällä ymmärryksellä asioita kommentoidaan näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt 18 vuotta kunnalla, kahdessa eri kaupungissa. Olen kiertävänä työskennellessäni ollut töissä kymmenissä kunnallisissa päiväkodeissa. Olen nähnyt puutteita, olen niihin puuttunut, ne on parannettu. Ikinä, ikinä, ikinä en ole nähnyt tai kuullut mitään näin hirveää. Aivan käsittämätöntä. Lto
Jakaisit vinkkisi. Miten voi työskennellä 18 vuotta kunnalla eikä ikinä nähnyt tai kuullut mitään näin hirveää. Ja vielä käsittämätöntä. Onko sulle tuttua esim. maamme lähihistoria ja vanhustenhoidon tila tässä maassa? Noin niinkuin alkulämmittelynä.
Yhtään päiväkotia ei lopeteta äkillisesti mistään pikkusyystä. Ei edes Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
paasikivi kirjoitti:
Tuolla yrityksen nettisivuillahan ei näy kaikki työntekijät. Töissä on ollut myös suomalainen, koulutuksen saanut nainen.
Joka onneksi lähti armeijaan. Oli muuten omistajan tyttären paras kaveri ja itsekin ko. koulun kasvatteja. Kohteli lapsia välillä tosi kamalasti ja puistossa surffaili pääasiassa kännykällään. Tatuoinnit aitoa wt-tyyliä.
Ei, nyt en hänestä puhunut.
Itse jatkat perusteettomien syytösten heittelyä, epämääräistä lokaa siitä miten "jotain pahaa tapahtuu salaa" esittämättä mitään faktoja sen tueksi. Scottin luonne ei pitäisi olla mikään perustelu sulkea päiväkoti. Jos joku on ehkä uhannut veitsellä joskus jotain niin asiahan kuuluu poliisille, mutta ei Suomessakaan kai tuomita ennen kuin on edes tutkittu. Tai ei pitäisi, nyt näyttää siltä, että on tuomittu. Jopa suuttumista noista väitteistä näköjään pidetään rikoksena. Ilmeisesti pitäisi vaan hymyillä, jos joku kaataa lokasangon niskaan. Taidat itse olla jostain syystä Scottille katkera, ehkä olet joutunut hänen kanssaan riitoihin ja yrität nyt kostaa mustamaalaamalla parhaasi mukaan häntä. Luepa Aamulehdestä, miten vanhemmista suuri osa tukee Scottia. Vai onko Scott jo kirjoittanut Aamulehden artikkelitkin?