Tyttömäinen käytös pojalla 7v, miten saan loppumaan?
Esimerkiksi hämähäkin nähtyään kiljahtelee kovaa ja säpsähtelee sillä tavalla neitimäisesti. Viettää pitkiä aikoja peilin edessä hiuksiaan kammaten ja kasvojaan kosketellen. Miten saisin tällaisen loppumaan?
Kommentit (12)
Nyt kakara äkkiä terapeutille ennen kuin pyytää joululahjaksi taitoluistimet.
Ap toivottavasti olet provo.
Mulla on 10 v poika ja hän ja kaikki kaverinsa laittavat hiuksia geelillä ja ovat todella tarkkoja vaatteistaan. Nykyään pojat välittävät ulkonäöstä myös.
Kiljahtelu hämähäkistä... tuota se ei ole sukupuolipiirre vaan opittu taoa tai luonne. Mä en ole ikinä kiljahdellut ja olen nainen.
Mytta ap on provo. Kukaan ei voi olla noin ahdasmielinen.
Vie vokkiin niin ne opettaa miehen mallia.
Älä nyt ap, siitä tulee uusi Sillanpää.
Jospa antaisit lapsesi pois jollekkin osaavalle?
Vierailija kirjoitti:
Homous lähtee hakkaamalla.
Agressiivisuus lähtee kunnon suuseksillä <3
Laita se tukkimehtään savottahommiin ja paskanluontiin.
Hämähäkkipelko on geneettinen ominaisuus ja se on hyödyllinen myrkkyhämähäkkialueilla.
Käärmeiden pelko on myös geneettistä.
Niin kummalta kun se kuulostaakin, yritin myös joskus muuttaa joitain poikamme piirteitä. Ei tyttömäisyyden vuoksi vaan muutenkin. Onhan se hankalaa kun iso kolli kiljuu paniikissa huoneessaan että äiti tuu tappamaan hämähäkki. Pikkusisko onneksi usein auttoi. Jos palloa heittää "söpösti", niin pallopeleissä ei voi pärjätä (tyttö tai poika). Yritin jo pienenä ohjata juoksemaan tehokkaammin (ei kädet edessä heiluen) ja istumaan jalat haarallaan ettei näistä kiusattaisi. Ei oppinut, eikä koe noita haittaavina, vaikka kaverit huomauttelee.
En halua enää repiä pojasta pois tyttömäisyyttä, se on hänen ihana piirteensä, jonka tunnistaa itsekin. Silti edelleen yritän opettaa hänelle hyvää juoksutekniikkaa (myös tytöllemme) ja hämähäkinmetsästystaitoa yms. Muotitietoisuus on ehdottomasti vain plussaa.
Älä puutu lapsesi persoonalliseen kehitykseen. Jos hän haluaa olla tyttö niin anna olla.