Miksi baarimikko tarjoaa juomia?
Olin viikko sitten yökerhossa, jossa baarimikot tarjosivat ilmaisia juomia. Olin antamassa rahaa, mutteivät kelpuuttaneet. Juttelin asiasta siskoni kanssa ja kävi ilmi, että hänelle on käynyt samoin. Onko teilläkin näitä kokemuksia? Mistä luulette johtuvan? (En edes ole kovin hyvännäköinen :D)
Kommentit (22)
Kaiketi jotta viihtyisit siellä, tulisit uudelleen ja asiakaskunta ei ukkoutuisi.
Mutta taas uusi epäkohta, johon palstan kilttimiesasiakilttimiehet voivat kiinnittää huomiota.
Koska tiedän millaiset katteet meillä vedetään juomista ja vihaan esimiestäni.
Vierailija kirjoitti:
Pillua jahtasivat.
Jallua pihtasivat. Eiku siis eivät pihdanneet Jallua.
Pesän perässä. Been there. Kun baari sulkeutuu, voit saada kyydin "kotiin".
Syy on reisiesi yhtymäkohdasssa ;)
Suomessako? Hyvä provo. Alkoholi , sen myynti ja menekki on niin säännösteltyä, että ilmaisia drinkkejä ei noin vain jaella. Lisäksi baarien omistajat ovat todella tarkkoja alkoholin kulutuksesta, joten kauaa tuollainen baarimikko ei töissä olisi.
Tai sitten sait alkoholittoman drinkin, näit unta, tämä tapahtui ulkomailla, tai sitten vain provoat.
Vierailija kirjoitti:
Suomessako? Hyvä provo. Alkoholi , sen myynti ja menekki on niin säännösteltyä, että ilmaisia drinkkejä ei noin vain jaella. Lisäksi baarien omistajat ovat todella tarkkoja alkoholin kulutuksesta, joten kauaa tuollainen baarimikko ei töissä olisi.
Tai sitten sait alkoholittoman drinkin, näit unta, tämä tapahtui ulkomailla, tai sitten vain provoat.
Suomessa Suomessa. Sehän tässä ihmetyttääkin.
Ja joo, nuo reisiin liittyvät kommentit vakuuttaisivat, jos olisin joko 1. todella viehättävä tai 2. todella helpon oloinen. En ole kumpaakaan.
Ulkomailla saattaa olla esim. sporttibaareissa matsien aikana "ladies drink for free"-iltoja, jotta asiakkaat eivät olisi pelkkiä miehiä. Noista kyllä yleensä ilmoitetaan selvästi. En kyllä ole Suomessa törmännyt tällaiseen.
Ennen asuin vähän huonommalla alueella ja oli vakkari paikka, jota piti kiva vietnamilaisperhe. Muutaman kerran yksi heistä (kyllä ihan perheellinen mies) tarjosi shotin. Yleensä iski sen vain eteen ja sanoi "Arvaa mitä se on".:D Mut oli siis yleensä fisua tms. Kerran laittoi kossushotin ja meinasin yökätä.:D Mutta siinä ei ollut taustalla mitään outoa. Olin yleensä paikalla koko illan. Ja maksoin muut juomani. Ja paljon tuli muutenkin juteltua sen baarimikon kanssa. Kai se sitten sillä tarjosi..
Ettei baarilla olisikin ollut tarkoitus laskuttaa vasta lopuksi kaikkia ostoja kerralla? Tuota ei kyllä taideta harrastaa Suomessa, paitsi ehkä varattuihin "vip"-pöytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa Suomessa. Sehän tässä ihmetyttääkin.
Ja joo, nuo reisiin liittyvät kommentit vakuuttaisivat, jos olisin joko 1. todella viehättävä tai 2. todella helpon oloinen. En ole kumpaakaan.
Yksityisen omistama vai ketjuravintola? Oletko varma , että baarimikko ei antanut sitä sinulle jonkun miehen maksamana?
Suomessa on mulla kerran sattunut sellanen tapaus, että ostin shotin ja maksoin. Sitten kun olin juonut sen (olin yhä siinä tiskillä) baarimikko täytti shottilasin uudestaan yhtäkkiä :D Ei tarvinnut maksaa.
Hän haluaa laittaa jäykistyneen siittimensä naiseutesi kukkaan?
Suomessa on taloudellisesti ihan mahdotonta käydä enää baarissa. Yhden kunnon drinksun hinnalla saat kokonaisen pullon alkosta.
Koska ko baarimikko varastaa baarin omistajalta. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa laittaa jäykistyneen siittimensä naiseutesi kukkaan?
Sairasta työntää kusinen mulkku naisen pilluun.
Vierailija kirjoitti:
Koska ko baarimikko varastaa baarin omistajalta. Siksi.
Saattaa toki olla itse omistajakin, mutten siltikään usko aloittajaa.
En jaksa lainata, mutta ketjuravintola oli. Baarimikkoina kaksi nuorehkoa miestä, joista kumpikaan ei ottanut rahaa vastaan. Tuskin omistajia :D
"Kerralla maksaminen" ei ollut kyseessä: muut maksoivat juomansa heti. Ja jos joku asiakasmies olisi päättänyt tarjota, olisivat kai sanoneet sen...?
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lainata, mutta ketjuravintola oli. Baarimikkoina kaksi nuorehkoa miestä, joista kumpikaan ei ottanut rahaa vastaan. Tuskin omistajia :D
"Kerralla maksaminen" ei ollut kyseessä: muut maksoivat juomansa heti. Ja jos joku asiakasmies olisi päättänyt tarjota, olisivat kai sanoneet sen...?
Eli olet provo, tai baarimikot saavat äkkiä ketjuravintolasta kenkää.
Usko pois, tiedän ketjuravintoloiden toimintaperiaatteet.
Pillua jahtasivat.