Mistä se kertoo, kun jätin exän ja hän ei ymmärrä etten välitä hänen seurastaan tai muustakaan huomiosta saati yhteydenotoista
Eli minkälainen ihminen ei ymmärrä kun hänet jätetään, on sanottu suoraan, ettei kiinnosta yhteydenpito ja kohdatessamme en vastaa hänen hymyynsä, ettei oikeasti kiinnosta millään tavalla.
Tulipa sekavasti, mutta ärsyttää, kun selkeä "ei kiinnosta" ei mene jakeluun. Yritän vältellä häntä, mutta se nyt ei vain aina onnistu.
Eli siis kysyn tätä siksi, että jos vaikka v***tukseni tätä henkilöä kohtaan vähenisi jos tajuisin, että mikä on ongelma. Tuttavuudesta en välitä, eroon oli ihan syynsä, mutta koska joudun häntä kohtaamaan arjessa, voisin edes sietää.
Olemme aikuisia, mutta tapailua kesti vain hetken.
Kommentit (22)
No onko välii? Jos on niin näkyykö siis käytöksessä se ero? Toiset sanois sitä seurusteluks, jotkut toiset tapailuks. Mä luulin, että olis ollu jo se viimeinen suhde, koska en ole mikään nuori enää.
-Ap
Hei mitä väliä mistä tunnen, vaikka tanssitunnilta, haluaisin vain tietää vastauksen kysymykseen.
-Ap
Mistä me voitaisiin tietää, miksei tuo tyyppi tajua puhetta?
Välttely on kuluttavaa, kun täytyy miettiä kohdetta sitten tietysti, että missä ei törmää. Eli negatiiviset ajatukset henkilöä kohtaan pyörivät siis mielessä. Asiat eivät ns. normalisoidu lainkaan.
No toivottavasti tällekin on loppunsa jossain tulevaisuudessa.
-Ap
Täältä ei taida saada nyt vastausta.
Täytyy yrittää luovii jotenkin.
Mukavaa päivää kaikille, mä meen
-Ap
Kaikesta sitä voi mielensä pahoittaa. Ehkä hän koittaa olla vain ystävällinen?
Jos hän haluaa olla ystävällinen, niin miksi ei kunnioita sitä mitä sanon. Olen jo kerran raivostunut hänelle asiasta. Taas pelkkä ajattelu saa V***uuntumaan koko tyyppiin. Miksi täytyy tyrkyttää mitä ei haluta.
-Ap
Näytä nää skitsoilut sille niin eiköhän se ymmärrä pysyä kaukana.
No kun ei me voida tietää, mitä toisen ihmisen päässä liikkuu, ihan kuten sinäkään et. Vähän turha siis kysellä tollaista, mutta kyllähän se pelkkä avautuminen ja purkautumunen auttaa jonkin verran. Toivottavasti tilanne helpottaisi ja pääsisit taakasta eroon. Itsellä oli pitkään aika samankaltainen tilanne. Nyt ei jätkä oo onneks ottanut yhteyttä moneen kuukauteen, että taitaa vihdoin olla ohi.
En tarkoita vastata täällä vihaisesti tai muuten ikävästi, mutta nyt kyllä purkautuu tätä negatiivisuutta näihin vastauksiin tänne. Anteeksi siitä.
Haluaisin vaan, että antais olla, olis niinkuin muillekin, että joskus sitten kaikki ikävät asiat hänessä unohtuisi. Olen voinut olla monien entisten heilojen ja seurustelukumppaneiden kanssa ystävä tai kaveri, mutta sitten mukaan mahtuu näitä joiden kanssa ei vaan halua olla. Ja syynsä siihen on. Yleensä se, ettei arvosta muita ihmisiä. Ja jotenkin tuntuu, että se näkyy ehkä nyt tässäkin; ettei henkilö vain arvosta minua sen vertaa, että kunnioittaisi toivettani antaa minun olla.
Jonnekin näköjään nyt pakko purkautua vaikka muitakin hommia olisi. Noh, vähän terapiaa täältä ensin :)
-Ap
Taidatpa vaan mehustella täällä, miten unohtumaton nainen oletkaan, kun ei sinusta meinata yli päästä. Ainakaan et onnistu kertomaan, mitä kauheaa se exä tekee. Onko se hänen vikansa, että joudutte arjessa edelleen törmäämään? Minusta olisi lapsellista silloin esittää, että ollaan kuin ei tunnettaisikaan. Esimerkiksi ihmisille hymyily on aivan normaali käytöstapa. Mitä exän pitäisi tehdä? Lakata tervehtimästä? Ymmärtäisin tuollaisen angstailun, jos ex on suhteessa käyttäytynyt törkeästi, muuten en.
Kuten aina erotilanteessa, jätetty osapuoli on kokenut trauman ja käy nyt läpi suuria tunteita. Hän voi jopa nyt, kun olet poissa huomata kuinka syvästi hän kaipaa ja rakastaa sinua. Ja asia voi suurentua hänen mielessään päivä päivältä. Sinä olet ehkä päätöksen tehnyt ja perustellut, mutta hän ei ole välttämättä sitä vielä sisäistänyt. Sitä se rakkaus teettää
Vierailija kirjoitti:
No kun ei me voida tietää, mitä toisen ihmisen päässä liikkuu, ihan kuten sinäkään et. Vähän turha siis kysellä tollaista, mutta kyllähän se pelkkä avautuminen ja purkautumunen auttaa jonkin verran. Toivottavasti tilanne helpottaisi ja pääsisit taakasta eroon. Itsellä oli pitkään aika samankaltainen tilanne. Nyt ei jätkä oo onneks ottanut yhteyttä moneen kuukauteen, että taitaa vihdoin olla ohi.
Kiitos vertaistuesta. Eli muutkin ovat tätä varmasti kokeneet. Kai sitä toivoisi, että joku osaisi mielen syövereitä selvittää, ehkä joku sellainen joka tuota tekee.
-Ap
Minusta taas kuulostaa siltä, että ero jotenkin harmittaa sinua itseäsi. Jos olisit tyytyväinen päätökseesi ja sitä mieltä, että se oikeasti oli oikea ratkaisu, sulle olisi ihan se ja sama miten tuo tapailemasi henkilö nyt käyttäytyy. Mä olen kaikkien exieni kanssa hyvissä väleissä, niin en vaan osaa samaistua. Kun asiat on käsitelty ja niiden kanssa ollaan sujut, ei ole mitään tarvetta olla kylmäkiskoinen tai tyly. Ystäviä ei tarvitse olla, mutta asiallisuus ja normaali, perusystävällinen käyttäytyminen on minusta lähtökohta kaikissa ihmissuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Taidatpa vaan mehustella täällä, miten unohtumaton nainen oletkaan, kun ei sinusta meinata yli päästä. Ainakaan et onnistu kertomaan, mitä kauheaa se exä tekee. Onko se hänen vikansa, että joudutte arjessa edelleen törmäämään? Minusta olisi lapsellista silloin esittää, että ollaan kuin ei tunnettaisikaan. Esimerkiksi ihmisille hymyily on aivan normaali käytöstapa. Mitä exän pitäisi tehdä? Lakata tervehtimästä? Ymmärtäisin tuollaisen angstailun, jos ex on suhteessa käyttäytynyt törkeästi, muuten en.
No älä ny viitti. Kukaan unohtumaton ole. Hakatako sen pitäisi, että olisi lupa haluta vain asiallisen korrekteja ja kohteliaita "tervehdys-välejä". Välttelen, mutta tietysti tervehdin jos kohtaan. Toimin samallatavalla häntä kohtaan kuin muitakin.
Vaikutat tosi ravittavalta ihmiseltä
Tuliko jossain kohtaa ilmi, mitä tämä exä tekee? Tunkee iholle, ehdottelee? Niin siis MITÄ hän tekee, kun aloittaja on noin närkästynyt?
Se, että sanoo huomenta ja hymyilee on NORMAALIA kanssakäymistä, ei sitä, että hän ei ole päässyt sinusta yli...
Vähän hämäävä kun puhut exästä, vaikka kyse on jostain jota olet "hetken tapaillut"