Hyökkäävät myyjät
Olin eilen menossa citymarkettiin kun alkosta piti hakea pullo viiniä samalla..
Kun citymarketin porteista pääsin kauppaan sisään, niin heti korien luona oli muutama hyökkäävä liittymä/puhelinmyyjä. Sanoin ennenkun he ehtivät avata suutansa, että en ole nyt kiinnostunut niin he alkoivat agressiivisesti kyselemään mikä liittymä minulla on ja että paljonko maksaa minulle. Toistin sen ,että olen nyt ruokaostoksilla ja en ole kiinnostunut liittymänvaihdosta.
Alkoivat sitten tyrkyttämään. Jouduin lähtemään sitten hieman törkeästi tilanteesta mutta oikeasti kun en tullut liittymää vaihtamaan citymarkettiin vaan ruokaa ostamaan. Jää kyllä nyt tuolla käyminen, jäi niin huono fiilis tuosta. Prismassa on vähän kanssa samantyyppistä mutta siellä ne liittymäkauppiaat eivät sentään ole prisman liikkeessä vaan siellä ulkopuolella missä on muitakin liikkeitä.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Tämä tapahtui siis Hämeenlinnassa tiiriön citymarketissa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Myyjän tehtävä on ottaa kontakti, seuraavaksi hän yrittää päästä keskuteluyhteyteen ja myydä tuotteen.
Vastaatte "Ei kiitos" ja irtaannutte tilanteesta, jos jäätte selittelmään jotain syitä miksi ei kiinnosta tai jäätte kuuntelemaan tarjoista, niin tuote on jo puoliksi myyty teille.
Asiakkaan tehtäväkö se on pitää puolensa ja irtaantua tilanteesta? Minä menen kauppaan tarkoituksenani kyllä ostaa sieltä jotain, mutta ei juuri sitä tuotetta jota myyjä tuputtaa.
Mä teen niin että kävelen vauhdilla ohi, välttäen katsekontaktia ja jätän ne haukat täysin huomiotta. Kerran huudahdin että "Älä vittu just nyt tai irtisanon jokasen liittymän" kun ärsytti niin maan perkeleesti jo valmiiksi, saatika että Elisan haukat tulee myymään liittymää mikä mulla on jo. Miehen kanssa liikkellä ollessa myyjien kohdalla puhun miehelle kovaan ääneen, että "Jos noi tulee tyrkyttää niin kiljun ja kovaa". Toimii :)
Suomalaisessa Kirjakaupassa esimerkiksi on nyt alettu tyrkyttää lisäostoksia kassalla ja se on ensinnäkin helvetin ärsyttävää ja toisekseen maksutapahtuma hidastuu aivan älyttömän paljon, koska asiakkaat jäävät miettimään että tarvitsevatko tarjouksessa olevia kyniä tai että miten sanovat että eivät halua niitä. Helpostikkin maksamiseen käytetty aika tuplaantuu.
Tyrkyttäjät saa ainakin minut pysymään kaukana ko. firmasta. Ja erityisesti jotkut puhelinfirmojen puhelimyyjät. Sanoo niille, että ei, en halua näitä soittoja, niin ne eivät voi edes merkitä firman soittorekisteriin, että tuo ei ota puhelinmyyntiä vastaan.
Minulle on ehdotettu, että laita suoramarkkinointikielto jonnekin. Mun vastaus on ollut, että jos firmanne on noin avuton, että siellä ei osata laittaa omaan soittorekisteriin, että ei soittoja tuonne, niin en mä kyllä sieltä liittymääkään ota.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisessa Kirjakaupassa esimerkiksi on nyt alettu tyrkyttää lisäostoksia kassalla ja se on ensinnäkin helvetin ärsyttävää ja toisekseen maksutapahtuma hidastuu aivan älyttömän paljon, koska asiakkaat jäävät miettimään että tarvitsevatko tarjouksessa olevia kyniä tai että miten sanovat että eivät halua niitä. Helpostikkin maksamiseen käytetty aika tuplaantuu.
Samaa olen huomannut myös Vilassa ja Yourfacessa. Tuputetaan million mitäkin sukkahousua, toppia tai huivia. Välillä tekisi mieli lähteä vaan kävelemään siitä kassalta ja jättää myyjä taittelemaan niitä minun valkkaamia ostoksia.
Myyjän tehtävä on ottaa kontakti, seuraavaksi hän yrittää päästä keskuteluyhteyteen ja myydä tuotteen.
Vastaatte "Ei kiitos" ja irtaannutte tilanteesta, jos jäätte selittelmään jotain syitä miksi ei kiinnosta tai jäätte kuuntelemaan tarjoista, niin tuote on jo puoliksi myyty teille.