Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hengenahdistusta?

Vierailija
01.09.2016 |

Ollut jo pidemmän aikaa ongelmia em. kanssa.
En tarkoita sitä että ottaisi henkeen, vaan koen jotenkin että on "ahdistavampaa", vaikeampaa hengittää välillä.
Tuntuu menevän jaksoissa. Olen epäillyt matalapainetta syyksi, poutapäivinä ei ollut tätä ongelmaa.
Diabetesta epäilin myös, mutta ei ole siihen viittaavia oireita. Välillä tämä olotila tuntuu kuin diabetekselta.
Veritesteissä oli anemia raja-arvoilla, eli jos normi arvot ovat 135-170, niin minulla 134. Nuori mies olen. Jostain luin että anemiaan liittyisi huonompi hapenotto tai jotain vastaavaa.

Vähemmän energiaa tehdä asioita. Jos tiputtaa vahingossa kynän, tuntuu raskaalta nostaa se, vaatii extra ponnisteluja. Laiskuutta ei ole. En ole hyvässä kunnossa, mutta en usko että se on pohjimmainen syy tähän hengenahdistukseen. Saman olen huomannut puhumisessa, vaatii jotenkin extra hapenottoa, hengästyy nopeasti.
Tosiaan tota huonoa kuntoa en jaksa epäillä, en ole lihava. Olen tehnyt pitkiä lenkkejä tässä kuussa, ja ei ole auttanut.
Kenelläkään mitään tietoa mistä tällainen voisi johtua? Tämä kesä ollut sellaista helvettiä, välillä oikeasti miettii että pysyykö pystyssä ja että onko kuolemassa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuommoisia oireita jotka johtuivat vatsasta. Oli siis närästystä ym. Sinun tapaus voi olla jotain muuta, mitta oireet ovat välillä niin outoja ettei sitä osaa sanoa mistä johtuu mikäkin.

Vierailija
2/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla vaan lihakset jumissa lapojen välissä tai fasettilukkoa rintarangassa. Nämä on hyvin yleisiä vaivoja paljon urheilevilla ja miksipä ei muillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuommoisia oireita jotka johtuivat vatsasta. Oli siis närästystä ym. Sinun tapaus voi olla jotain muuta, mitta oireet ovat välillä niin outoja ettei sitä osaa sanoa mistä johtuu mikäkin.

En usko että on vatsasta/suolistosta kyse, joskin joitain vatsaoireita minulla on.

Olen pitänyt itseäni laiskana, mutta tässä voi olla taustalla tämä hengenahdistus. Jos pitäisi nyt vaikka tiskata tiskit, niin pitäisi skarpata itseänsä oikein kunnolla siihen. Se astioiden kilinä ja muu meteli ahdistaa, hengästyy nopeasti. Tiskaamisen jälkeen menisin sängylle lepäämään

Tai siis tavallaan koittaa pitää itsensä kasassa, sitten jos vaikka tiputtaa jonkun tavaran, niin alkaa nopeasti ahdistaa. Omituisia oireita.

Matalapainetta pitäisin suurimpana syynä, ollut synkkä kesä.

- ap

Vierailija
4/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma.

Vierailija
5/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä mahakin olla syynä.

Tässä ollut pidemmän aikaa sellaista oiretta että mahassa vääntää ja kääntää.

Epäilisin kyllä enemmän jotain päänsärkyyn viittaavaa

-ap

Vierailija
6/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut myös hengenahdistusta ja kävin sen takia lääkärillä. Hän sanoi, että se voi johtua matalasta hemoglobiinitasosta tai kilpirauhasen vajaatoimintaa. Molemmat testattiin ja arvot olivat ok. Nyt jatketaan tutkimuksia ja katsotaan mistä se voisi johtua.

Vierailija
7/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astma.

Ei ole astmaa suvussa. Inttikin suoritettu, olisivat sen kyllä siellä todenneet

Vierailija
8/14 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astma.

Ei ole astmaa suvussa. Inttikin suoritettu, olisivat sen kyllä siellä todenneet

Astma voi tulla aikuisenakin. Kiinnitin huomiota tuohon "puhuminen vaatii extra hapenottokykyä...

Vierailija
9/14 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finravinto-tutkimuksen mukaan suomalaisilla on puutetta sekä B9-vitamiinin että raudan saannin suhteen ja molempien puutos aiheuttaa anemiaa. Kokeiles noita napostella hitusen enemmän. B9 vaikka 400-800 mcg päivässä ja rautaa 3-6 milligramma lisää per päivä.

Vierailija
10/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viime päivää on mennyt todella hyvin, ei ole ollenkaan ahdistanut.

Epäilen syyksi tuota matalapainetta, joka taas amplifioi muut oireet. Oli vain niin nuutunut olo että sitä epäilee aina kaikenlaista!

- ap

Vierailija
11/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen syyksi tuota matalapainetta, joka taas amplifioi muut oireet. Oli vain niin nuutunut olo että sitä epäilee aina kaikenlaista!

- ap

Puhuit myös vatsaoireista. Ei välttämättä liity tuohon hengenahdistukseen, mutta ei kyllä ole millään lailla tervettäkään. Kiinnitä siis huomiota syömääsi ruokaan.

Vierailija
12/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Puhuit myös vatsaoireista. Ei välttämättä liity tuohon hengenahdistukseen, mutta ei kyllä ole millään lailla tervettäkään. Kiinnitä siis huomiota syömääsi ruokaan.

Se saattoi olla joku tautikin.

Kiersi vaan mahassa niin helvetisti. Valvoin pari yötä sen takia. Tai siis jos sanotaan että normaalisti parin tunnin ajan syömisestä mahassa "möyrii ja köyrii", niin tuota kesti paljon pidempään. Ei ollut nälkäkään paljoa tuona aikana.

Nyt on helpottanut oireet.

Vierailija
13/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Se saattoi olla joku tautikin.

Kiersi vaan mahassa niin helvetisti. Valvoin pari yötä sen takia. Tai siis jos sanotaan että normaalisti parin tunnin ajan syömisestä mahassa "möyrii ja köyrii", niin tuota kesti paljon pidempään. Ei ollut nälkäkään paljoa tuona aikana.

Nyt on helpottanut oireet.

Ok, hyvä, että vatsa on kunnossa.  Tosin ei mahan kuulu "möyriä ja köyriä" ruuan jälkeen normaalistikaan.

Vierailija
14/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko paljon kumarassa koneella tms? Jumiutunet hartiat aiheuttaa helposti hengenahdistusta.