Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoreet plussat pinoon :)

04.03.2006 |

Minulla on menossa nyt rv 5+4. Olisi ihanaa jos saataisiin ketju meille vasta plussanneille, koska nyt vertaistuen tarve tuntuu aika suurelta. Epävarmuus on kasvanut sen ensimmäisten päivien riemun ja helpotuksen jälkeen.

Oireita on ollut, lievää pahoinvointia, rintojen turvotusta ja kipuilua rinnoissa. Ensimmäisten päivien aikana plussatestin jälkeen kohtua nipisteli ja oikealla puolella munasarjan tuntumassa tuntuu silloin tällöin nippailua. Oireet kuitenkin vaihtelevat ja pysyvät välillä poissa.

Tänään taas on oireeton aamu ja samaa kauhistelin täällä yhdessä ketjussa viikko sitten. Olen herännyt joka aamu viiden-kuuden aikaan ja pyörin sängyssä miettien mitä jos kaikki ei olekaan hyvin. On tämä stressaavaa vaikka niin suuri onni myös. Ensimmäinen ultra vasta reilun viikon kuluttua.

Eli jos löytyy muita jotka painiskelevat epävarmuudessa, niin pinoon vaan :)

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti sitten plussasin tai luulen niin. Haalea viiva, mutta kuitenkin selkeä. Menkat 1 tai 2 päivää myöhässä. Ajatukset on sekaisin. Yrittäminen piti aloittaa seuraavasta kierrosta, tosin ilman ehkäisyä ollaan oltu jo jonkin aikaa. Häämatkalla tapahtui tämä (ehkä) hedelmöittyminen. Nyt pelottaa, koska alkoholia olen jounut.

Mitä minä nyt teen? Koska uusi testi? Koska neuvolaan? Kertokaa, ensimmäinen lapsi (ehkä) tulossa ja mitään en mistään tiedä, ainakaan tällä hetkellä.

Vierailija
2/32 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas ivf hoito luovutetuilla munasoluilla tuotti plussan. 5+0 on tänään...5 ja puoli vuotta on erilaisia hoitoja takana...hajuaisti herkkä, väsyttää, tissit on hurjan kipeet,maha turvoksissa, voi kyl johtua osittain lugesteroneista ja zumenonista.1. ultra tayssissa 13.4.. jännityksellä odotan onko yksi vai kaksi asukkia...kun nyt päästäs sinne saakka ,siis päivä kerrallaan! onko ketään muita tayssis käyneitä ,olis hauska kirjotel tarkemmin ; tatu72@netti.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redmary, paniikki pois ja onnea plussasta! Alkoholin nauttiminen ei ole haitallista, kun se on tapahtunut kerran ennen kuin olet edes voinut tietaa olevasi raskaana. Ohjeita neuvolaan hakeutumisesta loydat varmaan oman kaupungin kotisivuilta. Muistaakseni ohje on, etta eka kaynti olisi rv 7-10, mutta sehan selviaa soittamalla neuvolaan. Itsellakin on eka tulossa, joten en mikaan konkari neuvomaan ole...

Sit TATUlle onnittelu kans viela tannekin! Mina sain plussan n. kuukausi sitten onnekkaasti ekan ivf:n tuoresiirrosta, hoito tehtiin TAYSissa. Eka ultra on jo takana ja siella nahtiin yksi pomppiva sydan, mulle tosin ei siirrettykaan kuin yksi. Olen jarkannyt tamperelaisille treffeja, pino loytyy tuosta alta. Voin kylla viesteilla sahkopostitsekin, jos haluat.

-Osse rv 7+6

Vierailija
4/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin nimittäin mietin miten noi viikot menee, että tuleeko vasta sen esim. 8+7 jälkeen 9+0 vai jo 8+6:n jälkeen vai miten se menee ja kun kävin tuolla Oulun raskauslaskurilla laskemassa niin mullahan on nyt JO 9+0:)) Voi miten se kuulostaa niin paljon paremmalta kuin tuo 8+7 :DD Kyllä sitä ihminen voi olla pienestä onnesta ympyrkäisenä ;)

Vierailija
5/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun käsittääkseni nuo viikot ja päivät lasketaan niin, että esim. rv 8+6 jälkeen tulee 9+0, eli jos vaikka maanantai on sulla 8+0 jne, niin seuraavan viikon maanantai on 9+0. Luin tuon plussakertomuksesi, ja täytyy sanoa että aikamoinen ihme teille tapahtui! Vielä kerran onnittelut teille! :)

Olisi kiva pysytellä tässä pinossa ja vaihtaa kuulumisia teidän kanssa pidempään (vaikka koko raskausajan!). Pitäisikö meidän pian aloittaa uusi ketju, kun pian tuo " Tuoreet plussat" ei enää ole nin ajankohtainen? Mikä olisi hyvä nimi ketjulle? Lasketut ajat meillä ovat KAI loka-marraskuussa, itse olen saanut nettilaskureilla kaikkea väliltä 30.10.-2.11. Voisiko nimi olla esim. " Loka-Marrasvauvat" tai esim. " Helmiplussat" (kaikkihan me plussasimme helmikuussa)? Ehdotelkaa parempia:)

En tunne oloani oiekin kotoisaksi missään " normaalisti" plussanneiden ketjuissa, on vähän orpo olo, kun on kuitenkin tämä lapsettomuuden kanssa joutunut taistelemaan. Senkin takia tämä vertaistuki on korvaamatonta, ja olisi kiva tosiaan jatkaa tällä porukalla tätä ihmettelyä.

t. Mondis & Hippu rv 5+6

Vierailija
6/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomppaan tähän pinoon, kivaa Mondlicht kun huutelit!! On ollut sen verran vähän sosiaalinen viikko (auto koko viikon korjattavana ja pitkät välimatkat, eilen kävelin 3km kaupasta kotiin) että hauskaa että virtuaaliystävät huomioivat!

Oireita: Rinnat kipeet, huonotuulisuus, kahvi tökkii, palelee, paniikki siitä mitä pitää saada tehdyksi ennenkuin... sen sellaista, raskaana ollaan, luulisin, edelleen.

Pahin väsymys ei ole vielä alkanut onneksi. Odotellaan yhdessä! Tämä onkin nerokas ketju, voisi pysytellä tässä vaikka 9 kk! Jossain vaiheessa ehkä täytyy vaihtaa otsikkoa...;)

Leiska-Jallu

Vierailija
7/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis omat esittelyt unohtuvat tyystin:

Plussani on peräisin 6.2.tehdystä icsistä, siirrettin kaksi ja plussasin 21.2. kotona ja sitten vielä seuraavana päivänä veritestissä. Taustalla ensin parin vuoden yritys ja vuoden hoidot: 4 inssiä, 1 icsi josta negaa ja sen passitkin (3) negaa (yhdestä hcg tosin 18). Sitten 2003 icsi onnistui ja saimme mielettömän ihanan ja terveen tytön (nyt 1,5 v). Viime lokakuussa kokeilimme pakkasta ja yllätykseksemme siitä lähti raskaus käyntiin joka meni kesken viikolla 8 tai 9. Ja nyt siis taas icsi ja iso plussa!

Jonkinlainen helpotuksen tunne on vallannut minut, ehkä nämä hoidot nyt loppuvat meidän osalta ja voi ajatella muitakin asioita ja suunnitella tulevaisuuttaan.

Leiska

PS: Helmiplussat on hyvä, multa tulis vain hassuja nimiä... helmipöllöt tai lokapoksyt...

Vierailija
8/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Koen myös olevani jotenkin juureton enkä oikein tiedä mihin kirjottelisin. Siksipä olenkin kiusannut tuota lapsettomuuspuolen club30 pinoa kun tämän puolen kolmekymmiset ovat kovin hiljaisia=) Ja odotuspuoli ei tuntunut ollenkaan omalta niin jos tästä saataisiin se ihana ja turvallinen ajatustenvaihtopaikka?

Taustaa: yritystä olisi tullut kohta 4v täyteen, sille ajalle kertynyt jo pari raskautta (ovulaation induktiolla) ennestään joista kuitenkin km:t havaittiin rv 9 ja 10. (v 2003 ja 2004). Tämä plussa ensimmäisen ivf:n ensimmäisestä passista. Kaksi alkiota siirrettiin 3.2 ja plussaa 17.2. Nyt siis rv 6+2?

Niille sit joilla ei oireita ole suuremmasti niin olkaa vain onnellisia=) Mulla on tilanne se, että suurimman osan päivää oon aivan toimintakyvytön, väsyttää, oksettaa, turvottaa niin ettei housut mahdu jalkaan ja turvoksissa on myös kasvot ja rinnat. Semmonen olo kuin olis kaamee krapula ja se olo vain pahenee päivän mittaan eli aamulla on paras olo ja iltaa kohden sohva kutsuu yhä enemmän. Sinänsähän se on hyvä asia että on oireita mutta viime raskaudessa oli ihan sama homma ja silti meni kesken eli en jaksa uskoa siihenkään tällä kertaa.

Ensiviikon ti on eka ultra ja sielläpä sitten näkee onko mahassa yksi vai kaksi asukkia. Jotenkin tunne on yhdestä mutta oireet kyllä puhuisi kahden puolesta.....

Waimo *kera Ilon ja Valon rv 6+2*

Vierailija
9/32 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnullapa hurjat oireet! Puhuisi kyllä kahden masuasukin puolesta, niin hurjalta kuulostaa. Itse kuulun niihin oireettomiin, ja kyllä täytyy tunnustaa, että mielelläni ottaisin edes jotain oireita, saisi vähän varmistusta tälle asialle:)

Lisäisin vielä omaan tarinaani, että Helsingistä ollaan ja ikää on molemmilla pian 30.

Hyvää viikkoa kaikille ja kirjoitelkaahan kuulumisia!

Vierailija
10/32 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

pääsenkö mukaan, vaikka helmiplussannut en olekaan, vaan plussa tuli vasta 3.3.? Lapsettomuushoitoja mulla on takana vuodesta 2003 saakka ja nyt pasista ja heikoista alkioista tärppäsi. Oireina on etova olo ja " nännioireet" .

Terkuin Annimaari

Vierailija
11/32 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tänään siis ennenaikaisesti ultraan niiden toispuoleisten alavatsakipujen takia.

Lääkäri laski, että minulla on tänään jo rv6+0, vaikka olin laskenut että vasta viikolla 5 ollaan...

Itkin jo mennessäni sitä, että näin se raskaus minulla sai kestää vain pari viikkoa, tuulimuna tai kohdunulkoinen se varmasti on, kun vasemmalle vain koskee...

Mutta ylläri ylläri: Kohdussa on sikiöpussi ja siellä parin millin otus! Oikeassa paikassa siis. Kivuille ei lääkäri syytä keksinyt, eikä ultrassa näkynyt mitään outoa.

Paras ylläri oli se, että ultrassa jo nyt näkyi hento syke! Taju meinasi lähteä päästä! siellä se nyt on, oikeassa paikassa ja elossakin vielä!

Voi kun nyt saisi tämän pitää... Puolentoista viikon päästä taas ultra (se mikä alunperin sovittiin raskausviikolle7). Sitten mieskin mukana - tänään ei tullut kun ei todellakaan ollut sykkeen näkyminen odotettavissa.

Voi kun saisin kaiken tuskan ja pahan jälkeen pitää tämän lapsen!

Tänään aion olla onnellinen. = )

Vierailija
12/32 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Niinanii!=) Mukava että kaikki ok, mullakin oli viime raskaudessa noita toispuoleisia vihlomisia ja olin kans aivan varma kohdunulkoisesta mutta niinhän se oli että munasarjat siellä vain vihloi! Pitikö rv paikkaansa?

Millonkas muut oli menossa ultraan? Oletteko jo soittaneet neuvolaan? Jos ette milloin aiotte soittaa?

Tervetuloa sinä uusi jonka nimen jo unohdin;)

(.) Paha olo jatkuu, töissä kuitenkin olin kun päivät kuluu nopeammin niin. Täytyy yrittää sinnitellä niin kauan kun pystyy oleen suuremmin yökkimättä siellä=) Huomenna ultraan heti aamusta. Neuvolaan en ole vielä soittanut, ajattelin ehkä ultran jälkeen soittaa ja kysyä milloin haluaa sinne käynnille...

Waimo

Vierailija
13/32 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäisin mielelläni mukaan pinoonne!

Eli plussasin 24.2. elämäni ensimmäistä kertaa meidän viimeisestä (kolmas) inssiyrityksestä. Tänään ollaan " jo" rv 5+6 vaikka joinakin päivinä on tuntunut, että se odotus loppuu siihen paikkaan. Ja oireet ovat tosiaan vaihdelleet erittäin raskaanaolevasta suht normaaliin olotilaan. Rintojen arkuus ja väsymys ovat olleet sellaiset vakio-oireet vaikka niissäkin on vaihtelua. Sitten ajoittain on huonovointisuutta, hajuaistin herkistymistä ja alavatsassa nippaisuja tai menkkamaista jomotusta. Niin ja vatsa on varsinkin illasta kuin potkupallo eli turvotusta piisaa ;)

Tänään pitäisi saada postissa aika alkuraskauden ultraan, jonka pitäisi olla tässä kahden viikon sisällä. Vähän rennommin tässä on nyt viime aikoina osannut olla eikä niitä oireitakaan tule niin vahdattua, kun on huomannut miten paljon niissä on vaihtelua ja aina ne tosiaan on tullut takaisin. Kyllähän tämä vieläkin uskomattomalle tuntuu ja sitä ultraa odottaa, että varmistuisi raskauden eteneminen normaalisti. Ja kyllä täälläkin toivotetaan kaikki mahdolliset oireet tervetulleiksi: kun kerran nyt vihdoin raskaana ollaan, niin minun puolesta voidaan olla sitten ihan kunnolla ;) Sekin on vielä arvoitus, että onko siellä yksi vai kaksi vauvan alkua ankkuroituneena, mutta ainakin oireet viittaisivat vain yhteen.

Hyvää tiistaipäivää kaikille!

Mörötin rv 5+6

Vierailija
14/32 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan lähdössä ekalle neuvolakäynnille :)) Aika hullulta jotenkin tuntuu....se paikka on aina tuntunut jotenkin niin kaukaiselta meikäläiselle.

Kivasti on tähän ketjuun jo porukkaa saatu, tarvis varmaan tosiaan keksiä meille joku uusi kiva " nimi" :) Mulla LA 8.10. Mites teillä kaikilla muilla? Tiedän, että olette käyneet niitä jo laskeskelemassa...heh :D

Terkuin: Je_Ni & Hippu rv 9+2

Vierailija
15/32 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annimaari ja mörötin, tervetuloa porukkaan!

Waimo, kerro sitten heti ultrakuulumiset!

JeNi: onnea ensimmäiselle neuvolakäynnille!

Vierailija
16/32 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti lähti etuajassa:)

Niinanii: hienoa, että kaikki pelkosi osoittautuivat turhiksi ultrassa ja kaikki pikkuisella hyvin!:-D

Omaa napaa: ei edelleenkään oikein mitään selkeitä oireita. Joskus tulee sellainen häivähdys etovaa oloa, mutta se häviää ennen kuin sitä ehtii rekisteröidäkään kunnolla. Nännit hiemat arat, mutta rinnat ei muuten.

Kyllä sitä jo laskee silti päiviä ekaan ultraan, vaikka ihan hyvä tunne mulla onkin. Eikös se KU:n riski ole ihan yhden prosentin luokkaa, ja tuulimunan ehkä vähän isompi? Onko kellään tietoa noista riskiprosenteista?

Mitä muille kuuluupi?

t. Mondis & Hippu rv 6+1

Vierailija
17/32 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin masussa on " Hippu" :D:D

APUA!!! Kohta mä myöhästyn......*juoksee jo*

Edelleen neuvolaan lähdössä: Je_Ni & Hippu.....;)

Vierailija
18/32 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tuore plussa täälläkkin,ihan ekasta mikrohedelmöitys hoidostamme.

kovasti ovat rinnat,varsinkin nännit kipuilleet,todella ikävää ja viiltävää kipua on ollut.

kohtu on voimakkaasti kipuillut,on välillä tuntunu kuin joku vetäisi viiltoja veitsellä siihen.outoa kipua.

Todella vähän ollut liitos kipuja,ihan muutama sillon tällön.menkkamaista kipua senkin eestä.verta ei ole tullut tuhruakaan,onneksi.

mites te laskette noi viikot?meillä oli munasolujen imu 13.2.06 ja 15.2.06 oli alkion laitto,ja positiivisen testin tein 1.3.06, eihän sitä varmaankaan lapsettomuushoitoja saaneilla lasketa viimeisistä kuukautisista,heh,muutenhan mä oisin miltei viikolla 7 ..

hienointa on että 5 vuoden odotus on nyt takana ja 9kk palkitseva odotus on alussa.

Vierailija
19/32 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpa sitten minäkin mukaan tähän pinoon, vaikka en tiedä olenko raskaana enää...

meillä siis takana pas ja hoidon mukaan viikkoja nyt 6+2 tai jotain.

Oireita ei ole ollut laisinkaan. Paitsi menkkakipuja oli koko ajan alussa. Viime vl alkoi vuoto perjantaina ja kesti vuorokauden. Se ei ollut yhtä runsasta kuin kuukautisvuoto, mutta reilua tuhrua, niin että piti suojaa vaihtaa monta kertaa. Sitten se loppui kuin seinään ja nyt sen jälkeen ei ole tullut mitään. Soitin lääkärille ja sain ultraan ajan ensi keskiviikoksi. -Lääkärin mielestä oli järkevämpää ottaa ultra-aika vasta sinne, niin samalla vois kuulua syke, jos jotain on vielä sisällä.

Eli jännittyneenä mennään, päivä kerrallaan. Yöunet minullakin on kärsinyt tästä jännnityksestä, 4-6 tuntia olen nukkunut jo kaksi viikkoa, paitsi viime yönä sain nukuttua kahdeksan tuntia. Jospa se tästä lähtis menemään paremmin, kun ei itse voi asiaan kuitenkaan vaikuttaa...

Onnea Niinanii sinulle loistavista ultrakuulumisista! Tuohon me muutkin haluamme!

vielä yks juttu: ONKO KENELLÄKÄÄN VIRTSA MUUTTUNUT ERILAISEKSI? Itse oikein aina säikähdän, kun käyn vessassa, että ompa tummaa virtsaa... yleensä on tottunut siihen, että aamuvirtsa on tummaa, mutta nyt jos on vähänkään pitempi tauko vessareissujen välissä, niin virtsa on tosi tummankeltaista. mistähän se johtuu?

Pidetäämpä toisia ajantasalla ja TOIVOTAAN KAIKILLE ihania ultrakuulumisia!

T. sandee

Vierailija
20/32 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana reissu kaikkiaan. Terveydenhoitaja oli todella ihana ja puhelias. Asioita käytiin läpi laidasta laitaan ja kyseltiin sitten kyllä kaikki mahdollinen(hyvä niin!)Terkkari oli aidosti iloinen(kyyneleet tuli hänelle silmiin) kun kerroin miten tämä raskaus alkoi kaikkien hoitojen ja koettelemusten jälkeen ihan luomusti:)

Sovittiin, että menen np-ultraan Väestöliittoon, koska tunnen sen olevan jotenkin " turvallisempi" vaihtoehto...mitenkään väheksymättä kunnalisen puolen toimintaa...ja se tehdään siinä rv 12+3 (suositus) elikkästen tasan 3 viikon päähän pitäisi varata aika. Seuraava käynti terkkarille on rv:lla 16 ja sitten rv:lla 20 on rakenneultra, jonka taidan mennä näillä näkymin kunnalliselle.

Lopuksi otettiin pissanäyte, verikoe, punnittiin, mitattiin verenpaine ja hb:n tuloksen sain heti ja se oli 138.

Oli tosiaan ihana kokemus!! Teillä se on sitten edessä...miettikää valmiiksi kaikkea mahdollista mitä haluatte tietää:)

Terkuin:Je_Ni & Hippu rv 9+2 (terkkari kyl kirjotti äitiyskorttiin 9+3..)

P.s Sandeelle: Olen huomannut tuon pissin voimakkuuden.....ihan kuin tulisi päivän aikana monta aamupissiä :)) Tummaa ja voimakasta muutenkin....juu menipä mielenkiintoiseksi, heh :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä