" Ylilääkäri: Flunssassa voi mennä töihin"
Menisitkö itse flunssassa töihin? Viime päivinä tai viikkoina on työttömiä ryöpytetty lehdissä ja nyt on näköjään sairaiden vuoro. Tässä juttu http://yle.fi/uutiset/ala_jaa_kotiin_niiskuttamaan_ylilaakari_flunssass…
Kommentit (64)
Menen, jos oireet on ihan tavisflunssaa eikä mikään kova tauti.
Yksi henkilö tuli töihin kipeänä. Tuli kyllä sitten tosi kipeäksi ja joutui lähtemään kotiin kesken päivän. Tulos: Kolme muutakin sairastui pahasti ja näistä yksi ihan sairaalaan asti. Influenssa todettiin sairaalassa, taisi olla kaikilla sama tauti. Yksi tartutti kotonaan ja tuloksena lapsi sairaalaan. :( 2-7 viikkoa olivat pois ja vielä keväällä vajaakuntoisia ja kwuhkovaurio edelleen yhdellä.
Tuon jälkeen esimies kielsi tulemasta kipeänä töihin.
Juttu koskee flunssaa. Influenssan kohdalla ei tarvitse miettiä kuin että pitäiskö jo mennä sairaalaan.
Riippuu flunssasta. Jos on vähän kurkku kipeä, pikkunuha ja olo muutenki ihan ok, niin menen. (toki täytyy nykyää ensin tutkia se korona mut jos nega ni meen kyllä)
Sit joskus on pahempi räkätauti, ääni käheä ja yskittää ja pärskittää ja päähän sattuu ni en mee. Olen toki hoitoalalla ja työ on fyysistä, vaikka pomon suusta voisi kyllä rivien välistä lukea, että kyllä pitää tulla töihin.
Itse en halua töihin kipeää työkaveria, enkä tarkoita, että kuumeista, mutta joskus on tullu aamuvuoroon työkaveri joka selvästi niin kipeä, yskii keuhkot pihalle ja räkii, nii aattelen et oliko pakko tulla töihin kun selvästi on kipeä.
Ja joskus itekki on sit tullu pahassakin räkätaudissa töihin, ja olo on ollu ihan hirveä ja huomaa, että köhii keuhkot pellolle ja pitäisi vaan fyysisesti jaksaa vaikkei jaksa ja on tullu vaa entistä kipeämmäksi.
Saikutan muutenki harvoin, en edes vuosittain, ja toiset työkaverit välillä on viikko- ja kuukausikaupalla pois (pienten lasten vanhemmat, tukielinvaivat) nii kyllä sairastan hyvällä omalla tunnolla nykyään sen muutaman päivän jos tarve vaatii kerran vuodessa tai kahdessa.