Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Ylilääkäri: Flunssassa voi mennä töihin"

Vierailija
01.09.2016 |

Menisitkö itse flunssassa töihin? Viime päivinä tai viikkoina on työttömiä ryöpytetty lehdissä ja nyt on näköjään sairaiden vuoro. Tässä juttu http://yle.fi/uutiset/ala_jaa_kotiin_niiskuttamaan_ylilaakari_flunssass…

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei nouse koskaan kuume. Flunsassa menen töihin kunnon mukaan. Jos on ihan "pää jumissa" ja voimaton olo, niin jään tietysti kotiin. Mutta jos nyt vähän on kurkku kipeä ja nenä vuotaa, niin menen töihin. Jos olo pahenee, niin pääsee sieltä sitten kotiin.

Vierailija
42/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei nouse koskaan kuume. Flunsassa menen töihin kunnon mukaan. Jos on ihan "pää jumissa" ja voimaton olo, niin jään tietysti kotiin. Mutta jos nyt vähän on kurkku kipeä ja nenä vuotaa, niin menen töihin. Jos olo pahenee, niin pääsee sieltä sitten kotiin.

Mukavasti siirrät ne pöpöt sinne työpaikalle ja joku sua herkempi ihminen sit sairastuu vakavampaan flunssaan. Pitäisi ajatella muitakin kuin itseä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reumasairauteen biologinen lääkitys joka laskee immuunipuolustusta. On todella perseestä kun työkaverit tulevat töihin "pikkuflunssassa" koska vaikka miten pesen käsiä niin hyvin todennäköisesti saan sen saman taudin kun samassa pienessä tilassa työskennellään. Samaisesta lääkityksestä johtuen flunssani eivät ole mitään parin päivän tauteja vaan saan korkean kuumeen ja yleensä keuhkokuumeen jälkitautina. Silloin puhutaan jo 1-2 viikon sairauspoissaolosta, keuhkokuumeen yllättäessä jopa useammasta viikosta.

Että helppohan se on perusterveillä. Mun mielestä jos on pakko tulla töihin pärskimään niin pitäisi olla hengityssuojain tai järjestää erillinen koppero missä kyseinen räkänokka voisi tehdä töitä keskenään.

Vierailija
44/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään flunssassa asioilla, kun en saanut erästä tapaamista siirrettyä. Kävely bussipysäkiltä kauppaan noin sadan metrin päähän tuntui olympiatason suoritukselta, ja nyt ei varmasti ole enää energiaa tehdä yhtään mitään koko loppupäivänä. Ai niin, ja minulla ei ole edes kuumetta. 

En ole mitenkään työkykyinen tässä tilassa, onneksi tosin sairastan vain n. kerran vuodessa. Toisiakaan ei viitsisi oikein lähteä töihin tai opiskelupaikkaan tartuttamaan.

Vierailija
45/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut flunssassa töissä monta kertaa. Nuha, yskä ja lievä kuume eivät tee minusta työkyvytöntä, joten miksi jäädä kotiin? Toimistohommissa suurin osa tekee näin, koska muuten me olisimme 3 vko/kk sairauslomalla, kiitos sisäilmaongelmien.

Vierailija
46/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Ensinnäkin työni on fyysistä, enkä riskeeraa vakavampien jälkitautien kanssa. Toiseksi, työpaikalleni eivät ole flunssaiset tervetulleita.

Vierailija
47/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässsä ketjussa monikin miesflunssaa poteva mamma? Jäädään kotiin, mutta ei ollakaan sängyn pohjalla?

Vierailija
48/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavasti siirrät ne pöpöt sinne työpaikalle ja joku sua herkempi ihminen sit sairastuu vakavampaan flunssaan. Pitäisi ajatella muitakin kuin itseä

Kun kuume ei nouse, niin flunssa saattaa kestää puoltoista viikkoa. Niin olenko mä niin kauan sitten saikella kotona ja ne flussalta varjeltavat heikot työkaverit saa tehdä munkin työt? Plus niiden muiden työt, jotka on pikkuflunssassa kotona.

Vierailija
49/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Silloin kun sairastun olen kotona ja sairastan pari päivää kunnolla eli makaan sängyssä kuumeisena, enkä tee muuta kuin juon ja yritän syödä jotain. Pahin on yleensä ohi päivässä, jolloin mulla kyllä yleensä nousee 39 asteen kuume - ei tosin joka kerta.

Olen joskus mennyt  flunssassa töihin ja olin puolikuntoinen pari viikkoa.  Onneksi meillä pomoa myöten tajutaan, että sairaana on parempi sairastaa. Lääkärintodistus tarvitaan vasta 4. sairauspäivästä lähtien.  Jaksamisen mukaan voi tehdä kotoa töitä - tämäkin järkevämpää kuin edellisessä paikassa, jossa ei saanut edes sähköposteja lukea sairauslomalla ja siksi porukka tuli sairaana töihin. 

Vierailija
50/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu tietysti flunssasta. En kehtaisi jäädä kotiin jos vain nenä vuotais ja ois vähän tukkoinen ja kolottava olo. Olen laittanut itselleni ehdoksi, että jos selviän ilman ibumaxia päivän, menen töihin ja samaa toivon myös työkavereilta. Ärsyttää jos ihan pienestä jäädään kotiin ja työt kaatuu muiden niskaan. En myöskään ole huomannut että saisin työkavereilta tartuntoja, lapsilta ne tulee.

Vierailija
51/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä vellihousuja! Olympiatason suoritus kävellä bussipysäkille nuhassa. Voi kyynel...

Vierailija
52/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi, koska olen töissä päiväkodissa (tartuntavaara pikkulapsiin + fyysisesti raskasta alle 3-vuotiaiden kanssa) ja ulkoiluakin on paljon.

Mutta tuossahan sanottiinkin että "toimistotöihin" voi mennä, eli jos työ ei ole fyysisesti raskasta tai ulkotyötä.

Älkää ihmiset ihan oikeasti tulko edes toimistotöihin flunssassa! Mulla on sellainen sairaus joka alentaa mun vastustuskykyä, joten tosi kiva saada jokaikinen flunssa ja kärsiä siitä viisi kertaa pidempään kuin muut. Jokainen tartuntatauti on myös mahdollisesti hengenvaarallinen mulle. Ja ihan toimistossa olen töissä, oma työhuone löytyy.

Vierailija
53/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pikkulapsilla halua ihmiskokeita tehdä. On itselläkin tarpeeksi järkyttävä ja pökkyräinen olo.

Vierailija
54/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuume nousee, en mene töihin. Muuten on mentävä. Meillä ei sijaisia oteta. Jos en ole töissä, homma seisoo ja porukka on heitteillä.

t: ope

Vierailija
55/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi, koska olen töissä päiväkodissa (tartuntavaara pikkulapsiin + fyysisesti raskasta alle 3-vuotiaiden kanssa) ja ulkoiluakin on paljon.

Mutta tuossahan sanottiinkin että "toimistotöihin" voi mennä, eli jos työ ei ole fyysisesti raskasta tai ulkotyötä.

Älkää ihmiset ihan oikeasti tulko edes toimistotöihin flunssassa! Mulla on sellainen sairaus joka alentaa mun vastustuskykyä, joten tosi kiva saada jokaikinen flunssa ja kärsiä siitä viisi kertaa pidempään kuin muut. Jokainen tartuntatauti on myös mahdollisesti hengenvaarallinen mulle. Ja ihan toimistossa olen töissä, oma työhuone löytyy.

Tätä toivoo myös solunsalpaajia popsiva työkaveri. Ei se sairaus, vaan se lääkitys :/

Vierailija
56/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi näitä vellihousuja! Olympiatason suoritus kävellä bussipysäkille nuhassa. Voi kyynel...

Kävelinpähän kuitenkin ;) 

Vierailija
57/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kuume ei nouse, niin flunssa saattaa kestää puoltoista viikkoa. Niin olenko mä niin kauan sitten saikella kotona ja ne flussalta varjeltavat heikot työkaverit saa tehdä munkin työt? Plus niiden muiden työt, jotka on pikkuflunssassa kotona.

Tästä voidaan olla montaa mieltä. Mun mielipide on se että sillon ku ollaan kipeänä, myös se "pieni flunssa" niin sillon ollaan kotona. Eikä työntekeminen ainakaan nopeuta sitä paranemista puhumattakaan siitä että pahalla tuurilla se tarttuu muihinkin työntekijöihin

Vierailija
58/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tavallaan ymmärtää että toimistotyöntekijä tavallaan voisi mennä töihin kun ei välttämättä ole tekemisissä ihmisten kanssa.. mutta ainakin itse olen pienessäkin flunssassa tosi heikko niin ei työnteosta tulisi mitään

Toimistotyössäkin pitäisi jaksaa istua nukkumatta se kahdeksan tuntia ja aivojen pitäisi toimia skarpisti, ettei vaikkapa maksa palkkoja väärin. Joskus flunssa on niin rankka, että aivot eivät vain toimi ja silloin on työkyvytön.

Vierailija
59/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ravintola-alalla ja menin pikkuflunssassa töihin. Olin nimittäin juuri aloittanut ja sillä ainoalla työkaverilla oli sitä samaa flunssaa.

En viitsinyt jättää sitä sinne jonkun sijaisen varaan. Ja kenet siellä nyt sairastuttaa jos koko ravintolaympäristö on joka tapauksessa yksi pöpöpommi ja se oma flunssa on ohimenevää nuhaa ja tukkoisuutta?

Olin joskus eri hommissa usein poissa erinäisten, ihan oikeiden terveydellisten syiden takia. Se työnantaja otti syyniin kun vuodessa kertyi noin kolme viikkoa sairastamista.

Ravintolassa taas aletaan nopeasti kyräilemään saikuttelevaa työkaveria. Ja jos vakipaikan haluaa ei viitsi kerryttää poissaolosaldoa.

Joo ymmärrän, että raskas työ flunssassa on vaarallista sekä itselle että muille, mutta jos on keskimäärin kipeänä noin neljä kertaa vuodessa niin minkäs tekee?

Vierailija
60/64 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen koska työnantaja ei hyväksy sairas poissaoloja kuin vain tosi vähän per naama. saikuttelijat irtisanotaan koska ei kuulemma ole varaa maksaa siitä että ollaan kotona. sama juttu työkavereilla eli buranaa ja nenäliinaa kuluu.

no onneks ollaan selvitty lievillä taudeilla ja kuumeilla, ei mitään koronaa sentään. näköjään tollane lievä kuume flunssaki tarttuu ärhäkästi.