Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Ylilääkäri: Flunssassa voi mennä töihin"

Vierailija
01.09.2016 |

Menisitkö itse flunssassa töihin? Viime päivinä tai viikkoina on työttömiä ryöpytetty lehdissä ja nyt on näköjään sairaiden vuoro. Tässä juttu http://yle.fi/uutiset/ala_jaa_kotiin_niiskuttamaan_ylilaakari_flunssass…

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen pienessä flunssassa töihin. Jään kotiin vasta kun on pakko; eli kun olen kunnolla sairas (kuumetta, jomotusta tai vastaavaa). Ei tulisi töistä mitään, jos olisin joka vuosi kaksi kolme kertaa pois töistä viikon taikka kaksi pienen nuhan takia.

Vierailija
22/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voin flunssassa mennä töihin. Sytostaateilla olevat syöpäpotilaat sitä tuskin arvostavat, työnantaja ehkä sitäkin enemmän.. Elämä on valintoja ja jotkut valinnat voivat viedä sivullisilta hengen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, joille kuume ei nouse. Kuitenkin olo voi flunssan takia olla silti todella kurja. Eli joo flunssaisena voi mennä mielestäni töihin, mutta kuumeettomassa flunssassa voi myös mielestäni jäädä kotiin sairastamaan, jos yleisvointi on huono.

Vierailija
24/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan ikuisuusaihe. Mikä vaan tekosyy käy työn välttelyyn. Flunssien tarttumistahan oikeasti ei voi estää vaikka kaikki kökkisivät vaan kotona...

Vierailija
25/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, jotka jäävät kotiin kun nenä vähän vuotaa. Ja sitten on ihmisiä, jotka eivät jää lepäämään kotiin, vaikka olisivat kuinka sairaita.

Eikös tässäkin voisi olla se kultainen keskitie. En usko, että tämäkään lääkäri tarkoitti töihin menemistä sellaisessa tilanteessa, jossa kunto ei sitä salli. Eli jos on niin voimaton ja kurja olo, että ei jaksa lähteä.

Monesti flunssa on sellainen, että välillä aivastelee ja nenä on tukossa/vuotaa. Kurkku ehkä vähän kipeä. Jos kunto on kuitenkin ihan hyvä, niin töihin voi huoletta mennä JOS tekee siistiä sisätyötä, eikä siis ole sairaalassa tai vanhainkodissa, päiväkodissa tms. jossa henkiöitä joita ei voi altistaa millekään pöpölle. Tarttuminen on siis epätodennäköistä, jos et ole kovin läheisessä kontaktissa kollegoihin ja välttelet sitä.

Urpoa vauhkota taas noita "tartutan vanhainkodissa/syöpäosastolla/sairaalassa kaikki" -kommentteja.

Vierailija
26/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin, jos jaksan. Olen mennyt jo ennen tuota artikkelia ja menen jatkossakin. Ihan maalaisjärjelläkin tajuaa, että yhtä lailla niille viruksille altistuu julkisissa kulkuvälineissä, liukuportaissa ja joka puolella, missä liikkuu paljon ihmisiä ja kosketellaan tankoja ja kaiteita.

Vierailija
27/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuflunssa, johon ei liity kuumetta, ei ole syy sairauspoissaoloon. Eri asia, jos on fyysisesti raskaassa työssä, ulkotöissä, vanhusten osastolla, syöpätaudeilla tms. Pikkunuhan kanssa töihin vaan. Ärsyttävimpiä on ne "alkava flunssa"-inisijät, joilla on 36,9 astetta ja "ehkä vähän tuntuu kurkussa". En kirjoita sairauslomaa tällaisille.

Vierailija
28/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen töissä, nenä vähän tukossa mutta Nasolin auttaa. Ei kuumetta. En kättele kerään ja käytän joka välissä käsidesiä. Sairastan flunssaa useamman kerran vuodessa, joten olis aivan naurettavaa jäädä joka flunssasta kotiin!

Vierailija
29/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni mene flunssassa töihin. Ja kyllä, teen kevyttä toimistotyötä. Olen huomannut että kun flunssa iskee niin paras olla päivä - pari kotona ja toipua nopeasti takaisin työkuntoiseksi. Muutaman kerran oon sinnitellyt ja mennyt töihin niiskuttamaan ja köhimään, viimeksi tuloksena olikin sitten keuhkokuume ja kolmen viikon sairasloma minkä olisi voinut ehkä välttää pari päivää lepäämällä.

Vierailija
30/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen töihin, jos jaksan. Olen mennyt jo ennen tuota artikkelia ja menen jatkossakin. Ihan maalaisjärjelläkin tajuaa, että yhtä lailla niille viruksille altistuu julkisissa kulkuvälineissä, liukuportaissa ja joka puolella, missä liikkuu paljon ihmisiä ja kosketellaan tankoja ja kaiteita.

Siksi pesenkin aina kädet heti kun tulen kotiin. Töissä kuitenkin käytetään työkavereiden kanssa samoja puhelimia ja hiiriä/näppiksiä eikä käsiä voi mitenkään pestä joka käänteessä. En mene flunssaisena töihin vaikka ei olisi edes kuumetta. Onneksi sairastan vain muutaman työpäivän vuodessa.

Vierailija
31/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisitkö itse flunssassa töihin? Viime päivinä tai viikkoina on työttömiä ryöpytetty lehdissä ja nyt on näköjään sairaiden vuoro. Tässä juttu http://yle.fi/uutiset/ala_jaa_kotiin_niiskuttamaan_ylilaakari_flunssass…

Tottakai menisin. Flunssahan kestää pari viikkoa. Eihän meillä olisi ketään töissä jos kaikki olisi saikulla aina kun flunssa iskee. Influenssa on tietysti eri asia, tai jos on kuumetta.

Vierailija
32/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä toimistossa, siistiä sisätyötä siis. Nuha tulee ehkä kerran parissa tai kolmessa vuodessa, ja jos ei ole korkeaa kuumetta niin menen töihin. Ei pieni kuumekaan (alle 37,5) estä minulla työntekoa. Vielä en tietääkseni ole tartuttanut muita. Käytän käsidesiä aina kun lähden huoneestani yleisiin tiloihin.

Sama. Paitsi että meillä sitten tauti kiertää kyllä kaikki työntekijät. Pienessä avokonttorissa kun ollaan kaikki.

Influenssassa jään kotiin tai jos yli 38 kuumetta.

Vierailija
33/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan flunssaisia työkavereita. Tulevat töihin levittömään tautiaan.

Pikkulasten vanhemmat ja paljon urheilevat ovat pöpötehtaita.

Itselläkin oli koko ajan flunssaa, kun lapset oli pieniä. Pysyttelin poissa tartuttelemasta.

Vierailija
34/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut tämän viikon flunssassa töissä. Mistäpä pieneen kylään saadaan nopeasti opettaja kun sairastun. Ei mistään.

Vierailija
35/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en helvetissä. Mulle ei useinkaan kuume nouse, mut muuten on pahasti veto poissa! Jos lepään päivän pari kotona, menee flunssa itsekseen ohi. Jos taas pyörin pitkin kyliä, niin pitkittyy flunssa useita päiviä tai iskee jälkitauti, joka voikin sitten vaatia saikku vähän pidempään kuin pari päivää. Mitä järkeä muutenkaan mennä flunssassa töihin tartuttamaan muita? Kohta on puolet työvoimasta kotona makaamassa. 

Vierailija
36/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuflunssa, johon ei liity kuumetta, ei ole syy sairauspoissaoloon. Eri asia, jos on fyysisesti raskaassa työssä, ulkotöissä, vanhusten osastolla, syöpätaudeilla tms. Pikkunuhan kanssa töihin vaan. Ärsyttävimpiä on ne "alkava flunssa"-inisijät, joilla on 36,9 astetta ja "ehkä vähän tuntuu kurkussa". En kirjoita sairauslomaa tällaisille.

Hyvä! Juuri näin. Jos me jokainen jäisimme kotiin kun "tuntuu vähän epämiellyttävältä" esim. itse en menisi koskaan töihin...

Vierailija
37/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en helvetissä. Mulle ei useinkaan kuume nouse, mut muuten on pahasti veto poissa! Jos lepään päivän pari kotona, menee flunssa itsekseen ohi. Jos taas pyörin pitkin kyliä, niin pitkittyy flunssa useita päiviä tai iskee jälkitauti, joka voikin sitten vaatia saikku vähän pidempään kuin pari päivää. Mitä järkeä muutenkaan mennä flunssassa töihin tartuttamaan muita? Kohta on puolet työvoimasta kotona makaamassa. 

Onko sulla joku perussairaus vai miten oot niin herkkä jälkitaudeille? Ehkä kannattaisi käydä tutkimuksissa - tuo ei oo terveelle aikuiselle normaalia.

Vierailija
38/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla joku perussairaus vai miten oot niin herkkä jälkitaudeille? Ehkä kannattaisi käydä tutkimuksissa - tuo ei oo terveelle aikuiselle normaalia.

Tai sitten vaan vitamiinien puutosta.

Vierailija
39/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vaan vitamiinien puutosta.

Miten vaan mutta asialle kannattaa ja voi joka tapauksessa tehdä jotain.

Vierailija
40/64 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan flunssaisia työkavereita. Tulevat töihin levittömään tautiaan.

Pikkulasten vanhemmat ja paljon urheilevat ovat pöpötehtaita.

Itselläkin oli koko ajan flunssaa, kun lapset oli pieniä. Pysyttelin poissa tartuttelemasta.

tää