En uskalla hakea töitä!! :(
Nyt olisi taas hyvä paikka haettavana, mutta "en mä osaa kuitenkaan mitään!" Entä jos siellä joutuu jossain avokonttorissa istumaan ja kaikki näkee ja kuulee mun alun räpellykset ja mokailut?? Hyi. Sitten ne ajattelee, että tuollainen osaamaton tänne palkattiin.
Mun CV:kin on niin lyhyt, että hävettää edes sitä mihinkään lähetellä. Mutta tuo olisi niin kivan oloinen työ. Miten saisin itseäni rohkeammaksi? Tiedän, että sen alun jälkeen olisin hyvä ja reipas työntekijä, mutta se alku uusien ihmisten ympärillä on aina ihan kamalaa mulle. En uskalla tehdä mitään oma-aloitteisesti, kun olo on sellainen niin kuin olisin kylässä ja pitäisi olla vieraskorea ja kysellä lupa kaikkeen.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
A - pitäisi ensin päästä haastatteluun
B - sut pitäisi valitaJos valitsevat uskovat sun olevan kehityskelpoinen
It-alalla sama, mutta
A1) ennakkotestit
A2) Puhelinhaastattelu
A3) Lisää testejä
A4) Teams-haastattelu
A5) Haastattelu paikanpäällä
B) Saat automaattisen viestin, että valitettavasti sinua ei valittu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
It-alalla sama, mutta
A1) ennakkotestit
A2) Puhelinhaastattelu
A3) Lisää testejä
A4) Teams-haastattelu
Tämä. Ei yhtään stressaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
It-alalla sama, mutta
A1) ennakkotestit
A2) Puhelinhaastattelu
A3) Lisää testejä
A4) Teams-haastattelu
it -puolta tämäkin, haki oli oma mies:
Menimme miehen haastatteluun toiseen kaupunkiin. (ajomatkaa oli yli tunti). Miehen työhaastattelu tehtiin sitten jossain ulkokahvilassa. Oli käsketty kirjoittaa koodia jollekin pikkupaperille kynällä, liittyen x asiaan.
Onneksi mies sai paremman paikan tuon pikkufirman sijasta isosta kansainvälisestä firmasta. Tuo on kuitenkin jäänyt mieleen kummankin mielestä hämmentävänä työhaastatteluna.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos murehtisit vasta sitten, kun tulee kutsu haastatteluun?
tai sitten kun tulee ilmoitus töihin hyväksymisestä.
Kärsit varmaan huijarisyndroomasta.
Ajattele, että kaikkia niitä muitakin on varmasti jännittänyt ketkä siellä on jo töissä. Jos kuitenkin omaat normaalit vuorovaikutustaidot jne. niin hyvin varmasti pärjäisit. Voit lohduttautua sillä, että on meitä oikeita luusereita, jotka taas ei pärjää.
Kirjoita kaikki uudet osattavat aina muistivihkoon ja siitä sitten voit tarkastaa miten mikin asia tehdään.