Mitä kuuluu jääkaappisi vakioelintarvikkeisiin?
Pistä myös mitä herkkuja/speciaalia tulee hommattua jääkaappiin.
Meillä vakiot:
-Maito, kevytkerma, voi, juusto, jogurtti
-Makkara, kinkkuleike tai meetvursti, jauheliha/kokoliha tai broilerisuikaleet
-Peruna, kurkku, tomaatti, salaatti
-kananmunat, majoneesi, sinappi, ketsuppi
Speciaalimmat:
-Savulohta usein hommaan ja erikoisempia juustoja sekä viinirypäleitä yms
Mun kyselyn tarkoitus on herättää ajatuksia/ideoita jääkaapin sisällöstä, mikä on turhaa ja mikä on edullisin/terveellisin jääkaapin vakiovarustus. Mitä ehdottomasti pitää löytyä, on jokaisen makuasia. :)
Kommentit (50)
Öljyä, maitoa, rahkaa, maustamatonta jogurttia, kasviksia ja joskus kanaa. Hedelmät pidän huoneenlämmössä.
kananmunia, kasviksia, juustoa, voita, raejuustoa, piimää
Mun jutut; maustamaton jugurtti, ranskankerma, kuohukerma, finlandiajuusto, babybel -juustot, emmental, meetvursti, voi, majoneesi, juurekset/vihannekset, sipulit, hapankaali, hapankurkut, mustikkamehu, puolukkasurvos, kefiiri, viili, kuplavesi. Näitä on lähes aina kaapissa, kausivaihtelua on jonkin verran ainakin kasviksissa, tää lista sisältää myös spesiaalit.
Miehen jutut; valmiiksi viipaloitu juusto, flora, kinkkuleikkele, kevytmaito, kaupan grillipisteestä ostettu joku grillattu eläimenpala, grillimakkara, appelsiinimehu, light cola.
Vierailija kirjoitti:
Valo ja rosterihyllyt
Jännä ruokavalio, joku uusi trendijuttu vissiin?
Rypsiöljy, ketsuppi, sriracha-soossi, pakastemarjoja sulamassa
Vakiot: ketsuppi, rypsiöljy, raejuusto, porkkanat.
Spesiaalit: erilaiset juustot, alkoholijuomat.
Maito , piimä , voi, juusto, kinkku,feta, vihannekset, hedelmät , kananmunat , hillo, smetana, kerma, ketsuppi, majoneesi, sinappi , jogurttit, rahkat
Mun jääkaapissa on aina vettä, kananmunia, voita, maustamatonta jugurttia, juustoa, sweet chili saucea, wasabia, soijakastiketta, sitruunamehua, kahvia.
Perusjutut; rahka, raejuusto, mehukeitto, maito, munat, kasviksia, voi
Erikoisjutut vaihtelee lihasta pestokastikkeeseen.
Tomaattipyre, kurkkusalaatti, juusto, leikkele, joku öljy (jääkaappisäilytystä vaativa) kasvislokerossa on aina sipulia ja porkkanoita.
Jollain jopa sipuli jääkaapissa..
Vierailija kirjoitti:
Mun jääkaapissa on aina vettä, kananmunia, voita, maustamatonta jugurttia, juustoa, sweet chili saucea, wasabia, soijakastiketta, sitruunamehua, kahvia.
Kahvi jääkaapissa? Onko se faktajuttu, että kahvi säilyy siellä paremmin? Se kuulemma härskiintyy tjn huoneenlämmössä, mutta itse en ole koskaan huomannu maussa tai muussa mitään eroa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kananmuna
Mikä kananmuna on?
Viiliä tai maustamatonta kreikkalaista jogurttia, kananmunia, öljyä, kurkkua ja perunoita on aina. Oman sairauden takia ruokavalioni hyvin rajoittunut. Miestä ja lapsea varten hyvin usein jääkaapissa myös voi, aurajuustoa ja jogurtteja/riisifrutteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmuna
Mikä kananmuna on?
Se on sellainen soikea, valkoinen ja kovakuorinen kanan perseestä tuleva pallero, jonka sisällä on valkoinen, limainen neste ja siinä nesteessä keltainen, limainen, pyöreä pallo jota sanotaan keltuaiseksi. Se on syötävää. Naminami.
Margariini, kurkku/paprika/salaatti tms. vihannes, ketsuppi, joku kasvimaito
Perusjuttuja mulla: maito, margariini, leikkele, juusto/sulatejuusto, sinappi, ketsuppi, kanansuikaleet, nakit, palvarin lihapyörykät, valkosiouli, oliivit, ruokakerma,maustamaton jogurtti spessumpaa: porsaan pintamaustettuja pihvejä, olutta/lonkkua/siideriä/punkkua, chorizoa, kunnon parmesaania/ cheddaria ö, sekö aurajuustoa. pakkasessa saattaa majailla krapularuokaa kuten kebabia, pizzapohjia, jauhelihaa, pakastettua sipulia.
Vierailija kirjoitti:
Perusjuttuja mulla: maito, margariini, leikkele, juusto/sulatejuusto, sinappi, ketsuppi, kanansuikaleet, nakit, palvarin lihapyörykät, valkosiouli, oliivit, ruokakerma,maustamaton jogurtti spessumpaa: porsaan pintamaustettuja pihvejä, olutta/lonkkua/siideriä/punkkua, chorizoa, kunnon parmesaania/ cheddaria ö, sekö aurajuustoa. pakkasessa saattaa majailla krapularuokaa kuten kebabia, pizzapohjia, jauhelihaa, pakastettua sipulia.
Unohtui vielä mainita jääsalaatti ja kurkku ja herkkukurkut noista perusjutuista ja potut
Erikoinen jääkaappi sinulla, minun jääkaappini käyttää vakioelintarvikkeenaan sähköä.