Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset syövät kokoajan?

Ihmettelijä
31.08.2016 |

Olen tehnyt tällaisen huomion. Työpaikalla mussutetaan kaikkea mitä saadan käsiin aamusta iltaan. Munkit, naposteltavat, karkit yms. Sitten matkalla kotiin otetaan joku karkkipussi tai vastaava esille ja taas alkaa suu käymään. Yrittävätkö naiset ruokkia kaksoisleukaansa tai ylimääräistä pelastusrengasta vai siinä on? Sitten ihmetellään kun "ei ikinä laihdu" ja "on vaan tällaiset geenit" ja sekunnin päästä on taas ruokaa suussa. Ihmettelen vaan koska eivät miehet tuollaista harrasta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se nähtiin. Miehet ovat lihavampia kuin naiset, mutta jostain syystä naisten lihavuus ärsyttää enemmän ulkopuolisia.

Vierailija
22/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/hankkeet-ja-ohjelmat/…

Työikäisten miesten keskimääräinen painoindeksi on 27,1 kg/m2.

Miehistä vähintään ylipainoisia on 66 % (painoindeksi 25–30 ja 30+).

Miehistä lihavia on 20 % (painoindeksi 30 tai enemmän).

Työikäisten naisten keskimääräinen painoindeksi on 26,0 kg/m2.

Naisista vähintään ylipainoisia on 46 % (painoindeksi 25–30 ja 30+).

Naisista lihavia on 19 % (painoindeksi 30 tai enemmän).

Kovasti on tätäkin viestiä peukutettu, vaikka numerot on poimittu mistä lie.

Miesten keskimääräinen painoindeksi on 27,7 kg/m2.

Miehistä vähintään ylipainoisia on 71,9 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).

Miehistä lihavia on 26,1 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).

Naisten keskimääräinen painoindeksi on 27,5 kg/m2.

Naisista vähintään ylipainoisia on 63,2 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).

Naisista lihavia on 27,5 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).

Siis miehissä on enemmän ylipainoisia, mutta naisissa enemmän lihavia (harhaanjohtavan, sukupuolieroja huomoimattoman painoindeksin mukaan). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sairaalassa sama meno. Kahvihuoneen pöydällä munkkeja ->  ne häviää samantien jo ennen aamurapsaa.  Tai karkkeja,  se on 5min ja ne on hävinneet kun vajaa 10 naista joka vuorossa.

Sitten ne omat välipalaleivät, pikku patukat, ihan kokoajan .

Vierailija
24/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/hankkeet-ja-ohjelmat/…

Työikäisten miesten keskimääräinen painoindeksi on 27,1 kg/m2.

Miehistä vähintään ylipainoisia on 66 % (painoindeksi 25–30 ja 30+).

Miehistä lihavia on 20 % (painoindeksi 30 tai enemmän).

Työikäisten naisten keskimääräinen painoindeksi on 26,0 kg/m2.

Naisista vähintään ylipainoisia on 46 % (painoindeksi 25–30 ja 30+).

Naisista lihavia on 19 % (painoindeksi 30 tai enemmän).

Naisissa on paljon laihaläskejä joiden paino ei kerro kaikkea.Näin käy kun korvataan proteiini hiilihydraateilla ja sokerilla.

Vierailija
25/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksi ruoansulatuselimistöllekään syödä koko ajan. En minäkään ymmärrä jatkuvaa välipalojen puputtamista.

Vierailija
26/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On biologinen fakta, että miehen keho ylläpitää riittävää verensokeria pidempään ilman ruokaa kuin naisen. Miehen keho tehty kestämään hetkittäistä paastoa. Ominaisuus on kehittynyt evoluution aikana varmaan siksi, että pitkillä metsästysretkillä ei ole aina ollut mahdollisuutta syömiseen mutta silti on pitänyt jaksaa jatkaa.  Naisen taas on ollut hyvä tottua syömään usein, koska ravinto on tärkeää esimerkiksi rintamaidon jatkuvan erittymisen takia. Useimmille naisille siis on luontaisempaa syödä tiheämmin. Miehissä on enemmän niitä, jotka syövät ison aterian kerran tai kaksi päivässä.

Syömisen tiheys ei kuitenkaan sinänsä aiheuta ylipainoa, jos välipalat ovat vähäkalorisia. Valitettavasti ne usein eivät ole. Mutta moni lihoo myös sillä yhdellä jättiaterialla. Mies voi helposti syödä sillä yhdellä tai kahdella aterialla niin paljon, että saa aivan liikaa kaloreita suhteessa kulutukseen. Miehet eivät ole sen hoikempia keskimäärin kuin naisetkaan, taitaa olla peräti päinvastoin.

Vierailija
27/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tykkääävät makeasta ja lisäksi naiset ovat miehiä emotionaalisempia, ja siksi lohtusyöminen on heillä käyttäytymismuotona tavallisempi.

Ehkä ne ei kestä sinua.

Vierailija
28/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mun työpaikalla se joka syö kaikki mitä joku esim tuo taukotilaan. Sain huutoa yksi päivä kun olin yksin vedellyt kokonaisen pullapitkon sekä karkit jotka oli tarkoitettu kaikille. Ja olen siis mies. Oon vaan niin hemmetin perso makealle että. Mehuakin menee töissä vähintään 2-4 litraan päivässä. Kokista en viitti siellä juoda kun kotona juon sitä enemmän. Kyllä suolainenkin kelpaa, mutta makea enemmän. Ja painoa on kyllä todella paljon liikaa, mutta mitä väliä. Ehkä se joskus tippuu

Vierailija
29/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon mun työpaikalla se joka syö kaikki mitä joku esim tuo taukotilaan. Sain huutoa yksi päivä kun olin yksin vedellyt kokonaisen pullapitkon sekä karkit jotka oli tarkoitettu kaikille. Ja olen siis mies. Oon vaan niin hemmetin perso makealle että. Mehuakin menee töissä vähintään 2-4 litraan päivässä. Kokista en viitti siellä juoda kun kotona juon sitä enemmän. Kyllä suolainenkin kelpaa, mutta makea enemmän. Ja painoa on kyllä todella paljon liikaa, mutta mitä väliä. Ehkä se joskus tippuu

Ai mitä väliä painolla,no on muuten melkoinen diabetesriski - josta seuraa liitännäissairaudet.Täälläpäin kuoli 45v. mies tuollaisilla tavoilla.