Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuromykkäsokea

31.08.2016 |

Jos syntyy kuuromykkäsokeana niin miten sitten ajattelee? Eihän sitä tiedä sillon mistään mitään. Luulee että tällästä tää vaan on. Jaloilla kävellään ja joku välillä koskettaa sun ihoo, mutta ethän sä tiedä että sulla on iho tai mitä on kävely. Eikä vois ikinä oppia mitään pistekirjotusta tai muuta koska ethän sä tiedä mitä ne meinais. Ei sillon tietäis mitään. Ei ees tietämistä. Apua

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä aistii maailman omalla tavallaan, ja kuuromykkäsokean maailmankuvaa tuskin kukaan täällä kirjoittelevista pystyy arvaamaan. Jos vauvelilla on kuitenkin muuten normaalit älynlahjat ja oppimiskyky, niin varmasti pystyy tekemään kaikenlaista. Suurin ongelma muodostuukin siitä, kun kukaan muu ei osaa kommunikoida hänen kanssaan.

Vierailija
22/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokea kuuromykkä tuskin ajattelee kielellisesti samalla tavalla kuin kuulevat ja näkevät. Ajattelu perustuu silloin muihin asioihin kuin puhuttiin tai kirjoitettuun kieleen. Kuurosokea oppii mm. viittomia ne vain täytyy hänelle havainnollistaa ohjaamalla ja havainnollistamalla ne hänen tuntoaistinsa välityksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tilanne tuppaa olemaan sellainen, että kuuroille lapsille voidaan asentaa sisäkorvaistutteet jo aika varhain. Näin ollen tällainen ihminen oppii implanttien avulla kuulemaan niin hyvin kuin se niillä on mahdollista. Jos on syntynyt täysin kuurosokeana, niin aivan umpikuuroksi ei silti enää tarvitse jäädä, ja sehän on jo aika hyvä homma.

Koko ajan tekniikka ja lääketiede kehittyy, ja jonain päivänä voi olla mahdollista uudistaa sisäkorvan tuhoutunutta solukkoa ja tehdä muita temppuja, joista nyt ei vielä ole aavistustakaan.

Vierailija
24/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeana syntynyt ei näe unia, mutta sokeutunut kyllä näkee

Höpö höpö. :) Olen syntynyt sokeana ja aina olen nähnyt unia. Viime aikoina vähemmän, mutta lapsena unet olivat varsin runsastapahtumaisia. Ja kyllä niitä aina silloin tällöin osuu kohdalle sellaisiakin, että ne jäävät mieleen.

Vierailija
25/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tilanne tuppaa olemaan sellainen, että kuuroille lapsille voidaan asentaa sisäkorvaistutteet jo aika varhain. Näin ollen tällainen ihminen oppii implanttien avulla kuulemaan niin hyvin kuin se niillä on mahdollista. Jos on syntynyt täysin kuurosokeana, niin aivan umpikuuroksi ei silti enää tarvitse jäädä, ja sehän on jo aika hyvä homma.

Koko ajan tekniikka ja lääketiede kehittyy, ja jonain päivänä voi olla mahdollista uudistaa sisäkorvan tuhoutunutta solukkoa ja tehdä muita temppuja, joista nyt ei vielä ole aavistustakaan.

Kyllä ja ihan sama näön suhteen, jos vamma ei ole aivoissa vaan silmässä. Tai mistä tuon tietää vaikka kehitettäisiin täsmähoito aivojen tietyn osa-alueen suhteen.

Vierailija
26/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. :) Olen syntynyt sokeana ja aina olen nähnyt unia. Viime aikoina vähemmän, mutta lapsena unet olivat varsin runsastapahtumaisia. Ja kyllä niitä aina silloin tällöin osuu kohdalle sellaisiakin, että ne jäävät mieleen.

Kuuro tuttavani on kertonut ettei hän kuule musiikkia, mutta aistii sen värähtelyn.

Vierailija
27/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuro tuttavani on kertonut ettei hän kuule musiikkia, mutta aistii sen värähtelyn.

Totta kai, niinhän jokainen aistii kuulemisen lisäksi.

Kyllähän kuurot voivat käydä tanssimassa diskoissa ja vastaavissa, kun niissä musassa on se tietty rytmi, joka värähtelee eri taajuuksilla. Ja sehän on muutenkin ihan normaalia toimintaa.

Vierailija
28/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokea kuuromykkä tuskin ajattelee kielellisesti samalla tavalla kuin kuulevat ja näkevät. Ajattelu perustuu silloin muihin asioihin kuin puhuttiin tai kirjoitettuun kieleen. Kuurosokea oppii mm. viittomia ne vain täytyy hänelle havainnollistaa ohjaamalla ja havainnollistamalla ne hänen tuntoaistinsa välityksellä.

kiitos! Juuri tällaista vastausta hainkin. Tämä selvensi

Vierailija
29/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, niinhän jokainen aistii kuulemisen lisäksi.

Kyllähän kuurot voivat käydä tanssimassa diskoissa ja vastaavissa, kun niissä musassa on se tietty rytmi, joka värähtelee eri taajuuksilla. Ja sehän on muutenkin ihan normaalia toimintaa.

Ai on vai, tykkäät sä

Vierailija
30/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimania kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiitos! Juuri tällaista vastausta hainkin. Tämä selvensi

Kämmen on kuin kartta ja kosketus kompassi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan