Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö mä väärin kaupassa?

Vierailija
31.08.2016 |

Eli 3 vuotias poika on hulluna pinkkiin. Oltiin tänään vaateostoksilla ja olisi halunnut vaaleanpunaisen trikoopipon ja pinkit verkkarit. Mä sanoin että "ne on tyttöjen ja valitse siitä siniset, mustat tai harmaat" no ei valinnut mitään niistä niin valitsin sitten ite.
Nyt jäi kaihertamaan että teinkö väärin, mä en vaa millää haluu että mun poika pukeutuisi pinkkiin ja mun mielestä se on muutenkin kamala väri.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun poika on sinusta erillinen ihminen omine mieltymyksineen ja mielipiteineen.

Vaikka on kannata mitään överisukupuolineutraalisuutta, niin kyllä hommaisin pojalle niitä vaatteita mikäli se olisi hänelle tärkeää. Katsoisin ehkä päältä, että miten niitä käyttää ja mihin yhdistää jne.

Mutta toisaalta mä ostan ne niin kyllä mullakin täytyy saada sanoa mielipiteeni ja hänellä on pikkuveli joka sitten saa isoveljen vanhat vaatteet eikä hänen tarvitse käyttää pinkkiä.

Täytynee jatkaa yksin shoppailuja ettei tule pahaa mieltä kenellekkään.

Ap

Mistä sinä tiedät, ettei pikkuveli pidä pinkistä, hänhän on vasta vauva/taapero? Mitä jos hän vihaa sinun nyt valitsemiasi vaatteita, onko hänen pakko käyttää niitä?

Vierailija
22/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siniset pojille ja pinkit tytöille!!!

Lapset ovat yksilöitä niin kuin aikuisetkin. Nykyään aikuiset miehetkin käyttävät pinkkiä, joten eivätköhän kolnivuotiaatkin voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin tytöt herkästi kiusaa vaatteista. Ei kannata ostaa pojille mitään tyttöjen värejä. Koulussa sitten tirskuvat ja luovat merkityksellisiä katseita ja hymyjä kun pojalla on "tyttöjen tyyliä".

Kuka olisI niin julma että altistaisi oman lapsensa kiusaamiselle tahallaan.

Vierailija
24/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat yksilöitä niin kuin aikuisetkin. Nykyään aikuiset miehetkin käyttävät pinkkiä, joten eivätköhän kolnivuotiaatkin voi.

Joo , aikuiset hom*t.

Vierailija
25/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpsoneissa Homer joutui mielisairaalaan kun käytti pinkkiä paitaa. Pelastit lapsesi laitokselta!

Vierailija
26/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 3 vuotias poika on hulluna pinkkiin. Oltiin tänään vaateostoksilla ja olisi halunnut vaaleanpunaisen trikoopipon ja pinkit verkkarit. Mä sanoin että "ne on tyttöjen ja valitse siitä siniset, mustat tai harmaat" no ei valinnut mitään niistä niin valitsin sitten ite.

Nyt jäi kaihertamaan että teinkö väärin, mä en vaa millää haluu että mun poika pukeutuisi pinkkiin ja mun mielestä se on muutenkin kamala väri.

Teit rohkean ratkaisun!

Vierailija
27/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei vaan tykkää noista tylsistä siniharmaamustista vaan haluaa iloisemman väristä? Etsi vaikka jostain punainen tai oranssi tai kirkkaanvihreä ja kokeile tykkääkö siitä.

Nuo pojille marketeissa myytävät vaatteet on tosiaan tylsän värisiä. Jos pitäisi valita siniharmaan ja pinkin väliltä, ostaisin pojalle pinkkiä. Onneksi muualta löytyy paremmin värejä, vaikka maksaakin vähän enemmän.

Vierailija
28/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 3v ei saa pukeutua pinkkiin? Ihan sama onko tyttö vai poika, pinkkejä vaatteita on aikuisillekin ja se väri näyttää sata kertaa paremmalta 3-vuotiaalla kuin aikuisella, oli kyseessä nainen tai mies.

Vierailija
29/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko kieltäytynyt ostamasta tytölle mustaa, sinistä tai harmaata pipoa?

Vierailija
30/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit ihan oikein. Valitettavasti se nyt vaan menee koulumaailmassa niin, että pinkki on tyttöjen väri. Osta pojalle vaikka pinkki pyjama jos hän välttämättä jotakin pinkkiä tahtoo.

Ohhoh! Missä päin Suomea kolmivuotiaat pyörivät koulumaailmassa?

Vierailija
31/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsille sopii kirkkaat värit, miksi pakottaa mustasiniseen :)

Vierailija
32/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pikkupoika haluaa pinkkejä vaatteita on hän 50% todennäköisyydellä aikuisena homo.

Vierailija
33/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika halusi 3-4 -vuotiaana vaaleanpunaiset Hello Kitty -sukat. Piti niitä ylpeänä päiväkodissa. Sitten se meni ohi ja nyt 8-vuotiaana pinkki onkin ihan tyhmä tyttöjen väri :'D

Vierailija
34/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit ihan oikein. Valitettavasti se nyt vaan menee koulumaailmassa niin, että pinkki on tyttöjen väri. Osta pojalle vaikka pinkki pyjama jos hän välttämättä jotakin pinkkiä tahtoo.

Ai on vai? Mulla on 14v poika joka käyttää surutta pinkkiä, lilaa, mintunvihreää ym. tyttömäisiä värejä. On käyttänyt jo monta vuotta. Esim. urheiluvaatteista sekä monilta skeittivaatemerkeiltä löytyy kauniin värisiä mutta silti selkeästi "poikamaisia" vaatteita.

On mulla myös 7v tyttö joka haluaa mieluummin että vaatteet ostetaan poikien puolelta... Ja mä ostan kyllä.

Mulle on ihan sama käyttäkö mun lapsi pinkkejä vai mustia vaatteita, kunhan ne on puhtaat ja siistit, säähän ja tilaisuuteen sopivat.

Vierailija
35/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo , aikuiset hom*t.

Mun mies on varsin suurella todennäköisyydellä hetero, tai sellaiseksi se itsensä ainakin luokittelee, ja se käyttää kaiken maailman riemunkirjavia vaatteita; pinkkiä, lilaa, turkoosia, kirkkaanpunaista ym.

Vierailija
36/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 4 v pojalla on varma vaatemaku. Hän näkee jotain ja sanoo, että tahtoo sovittaa ja kappas, löytyi todella hyvä vaate! Pitää kirkkaista väreistä, mutta ei sentään pinkistä.  Osaa yhdistellä esim neon-värejä sopivasti neutraaleihin. Ymmärtää muotokieltä ja mittasuhteita. On tyylikäs. Tyyli nousee hänen asenteestaankin. Kantaa vaatteensa hyvin.

X""DDD

Vierailija
37/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 4 v pojalla on varma vaatemaku. Hän näkee jotain ja sanoo, että tahtoo sovittaa ja kappas, löytyi todella hyvä vaate! Pitää kirkkaista väreistä, mutta ei sentään pinkistä.  Osaa yhdistellä esim neon-värejä sopivasti neutraaleihin. Ymmärtää muotokieltä ja mittasuhteita. On tyylikäs. Tyyli nousee hänen asenteestaankin. Kantaa vaatteensa hyvin.

Sitten voittekin mennä yhdessä puutarhajuhliin liikehtimään siron elegantisti raksahevarin viereen :)

Vierailija
38/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit rohkean ratkaisun!

Ja näistä sitten tulee niitä lapsia, jotka kiusaavat (jos nyt joku kiusaa) jos jollain pojalla onkin kotona annettu mahdollisuus pukeutua niinkuin tykkää ja sattuu vielä tykkäämään pinkistä.

Kun itse ei ole vanhempiensa ahdasmielisyyden takia saanut ja on vielä lisäksi oppinut toistelemaan jotain älytöntä "tyttöjen väri" mantraa, niin sitten sitä kateudesta kiusataan muita.

Että teit väärin. Olisit vaikka sanonut, että sinä et tykkää pinkistä väristä etkä siksi osta sitä. Jos nyt välttämättä tahdot lapsen oman tahdon jyrätä.

Vierailija
39/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kiitollinen vamhemmilline kun eivät ostaneet niitä kaikkia hirveitä vaatteita mitä lapsena olisin niiiiin halunnut:D

Vierailija
40/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pienenä inhosin pinkkiä, tykkäsin eniten sinisistä vaatteista. Äiti ja isä ymmärsi, mutta isovanhemmille ei millään mennyt jakeluun - aina ostivat mulle pinkkejä vaatteita. Kyllä vähän vitutti kuin pientä oravaa, kun muut talvivaatteet olivat tummansinistä/mustaa/ym. tummaa väriä ja sitten päätä koristi kirkkaan vaaleanpunainen pipo. Mummolareissun ajan oli pakko käyttää, että "olisi edes jotain väriä"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän