Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö mä väärin kaupassa?

Vierailija
31.08.2016 |

Eli 3 vuotias poika on hulluna pinkkiin. Oltiin tänään vaateostoksilla ja olisi halunnut vaaleanpunaisen trikoopipon ja pinkit verkkarit. Mä sanoin että "ne on tyttöjen ja valitse siitä siniset, mustat tai harmaat" no ei valinnut mitään niistä niin valitsin sitten ite.
Nyt jäi kaihertamaan että teinkö väärin, mä en vaa millää haluu että mun poika pukeutuisi pinkkiin ja mun mielestä se on muutenkin kamala väri.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmevuotias (tyttö) valitsee tosi tarkkaan itse vaatteensa. Ei auta yrittää pukea "vääränvärisiä" päälle. Että sinähän hänen kanssa tappelet. Oliko tämä asia, josta et voinut antaa periksi? Jos oli, niin onnea vaan.

Jos sun pointti oli se, ettet suostunut ostamaan "tyttöjen väriä", niin ehkä huomaat itsekin rajoittuneisuutesi.

Vierailija
2/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun poika on sinusta erillinen ihminen omine mieltymyksineen ja mielipiteineen.

Vaikka on kannata mitään överisukupuolineutraalisuutta, niin kyllä hommaisin pojalle niitä vaatteita mikäli se olisi hänelle tärkeää. Katsoisin ehkä päältä, että miten niitä käyttää ja mihin yhdistää jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kolmevuotias (tyttö) valitsee tosi tarkkaan itse vaatteensa. Ei auta yrittää pukea "vääränvärisiä" päälle. Että sinähän hänen kanssa tappelet. Oliko tämä asia, josta et voinut antaa periksi? Jos oli, niin onnea vaan.

Jos sun pointti oli se, ettet suostunut ostamaan "tyttöjen väriä", niin ehkä huomaat itsekin rajoittuneisuutesi.

Ei meillä ole pukemisen kanssa ongelmaa kun vaatteet on jo ostettu niin kyllä niitä käytetään ongelmitta. Mutta musta tuntuu pahalta että kokeekohan poikani nyt että hän ei "ole hyvä tai kelpaa" kun valitsi väärin. Hmm.. vai olikohan se vaa pikkujuttu.

Ap

Vierailija
4/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit ostanut edes pipon.

Vierailija
5/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun poika on sinusta erillinen ihminen omine mieltymyksineen ja mielipiteineen.

Vaikka on kannata mitään överisukupuolineutraalisuutta, niin kyllä hommaisin pojalle niitä vaatteita mikäli se olisi hänelle tärkeää. Katsoisin ehkä päältä, että miten niitä käyttää ja mihin yhdistää jne.

Mutta toisaalta mä ostan ne niin kyllä mullakin täytyy saada sanoa mielipiteeni ja hänellä on pikkuveli joka sitten saa isoveljen vanhat vaatteet eikä hänen tarvitse käyttää pinkkiä.

Täytynee jatkaa yksin shoppailuja ettei tule pahaa mieltä kenellekkään.

Ap

Vierailija
6/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ihan oikein. Valitettavasti se nyt vaan menee koulumaailmassa niin, että pinkki on tyttöjen väri. Osta pojalle vaikka pinkki pyjama jos hän välttämättä jotakin pinkkiä tahtoo.

Vierailija
7/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teit, mutta kai nää on vähän mielipidekuvioita.

Vierailija
8/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei vaan tykkää noista tylsistä siniharmaamustista vaan haluaa iloisemman väristä? Etsi vaikka jostain punainen tai oranssi tai kirkkaanvihreä ja kokeile tykkääkö siitä.

Vierailija
9/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö haluaa siniset housut niin pakotatko ottamaan pinkit?

Vierailija
10/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisit ostanut edes pipon.

Itse sanoisin toisinpäin, pinkit verkkarit ennemmin, koska pipon väri kertoo mielestäni ennemmin lapsen sukupuolen kuin muut vaatteet.

Hyvä ehdotus myös tuo pinkki tai muu lempivärinen yöpuku, tai pyyhe, lakanat.

Pinkit pihahousut ja takin alla pidettävät paidat (ei siis päiväkotiin/kouluun), samoin pyyhkeet ja lakanat ovat ainakin meillä kelvanneet (kahden tytön jälkeen) pojalle.

Vierailija
11/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit ihan oikein. Valitettavasti se nyt vaan menee koulumaailmassa niin, että pinkki on tyttöjen väri. Osta pojalle vaikka pinkki pyjama jos hän välttämättä jotakin pinkkiä tahtoo.

Harvassa on nykyään ne lapset jotka on noin rajoittuneita. Meidän koulussa on monella pojalla jotain pinkkiäkin. 

Vierailija
12/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4 v pojalla on varma vaatemaku. Hän näkee jotain ja sanoo, että tahtoo sovittaa ja kappas, löytyi todella hyvä vaate! Pitää kirkkaista väreistä, mutta ei sentään pinkistä.  Osaa yhdistellä esim neon-värejä sopivasti neutraaleihin. Ymmärtää muotokieltä ja mittasuhteita. On tyylikäs. Tyyli nousee hänen asenteestaankin. Kantaa vaatteensa hyvin.

Vierailija
13/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvassa on nykyään ne lapset jotka on noin rajoittuneita. Meidän koulussa on monella pojalla jotain pinkkiäkin. 

Mä pelaisin varman päälle. Lapsia kiusataan niin helposti ja niin vähästä. 

Vierailija
14/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pelaisin varman päälle. Lapsia kiusataan niin helposti ja niin vähästä. 

Älä kiusaa niitä lapsia.

Vierailija
15/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä kun on eskarilla pinkit colleget, koska tykkää väristä. Lempivärinsä on pinkki, tyttö taas valitsee aina nykyään sinistä. En kiellä tyttöä ottamasta sinistä, joten miksi poika ei saisi pinkkiä? Sehän on vain VÄRI.

Vierailija
16/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus mulla. Lapset on vapautuneempia, kuin heidän vanhempansa.

Vierailija
17/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunainenhan oli ennenvanhaan poikien väri.

Vierailija
18/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 3 vuotias poika on hulluna pinkkiin. Oltiin tänään vaateostoksilla ja olisi halunnut vaaleanpunaisen trikoopipon ja pinkit verkkarit. Mä sanoin että "ne on tyttöjen ja valitse siitä siniset, mustat tai harmaat" no ei valinnut mitään niistä niin valitsin sitten ite.

Nyt jäi kaihertamaan että teinkö väärin, mä en vaa millää haluu että mun poika pukeutuisi pinkkiin ja mun mielestä se on muutenkin kamala väri.

En olisi itsekään ostanut pojalle tyttöjen väriä.

Vierailija
19/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulumaailmassa??? 3-vuotias ei ole ensinnäkään koulumaailmassa vielä pitkiin aikoihin. Olisit ostanut ne pinkit, tuon ikäinen voi pukeutua mihin väriin vain. Nyt tukahdutit lapsen oman tahdon. Siitä ei seuraa mitään hyvää.

Vierailija
20/45 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siniset pojille ja pinkit tytöille!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme