Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kunnalliselta hammasimplantin?

Vierailija
31.08.2016 |

Tietääkö kukaan? Pitäisi saada poskihammas. Luin, että ei ole hyvä olla suussa puuttuvia hampaita, leukaluu haurastuu.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain vuonna 2002. Kyseessä synnynnäisesti puuttuvat hampaat. Olin silloin parikymppinen, synnyinkuntani olisi pitänyt kustantaa mulle tuo implantti, mutta toisin kävi. Työikäisen kohdalla voi olla toinen juttu.

Vierailija
2/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ? :D Meinaatko ihan niin kuin ilmatteeksi ? No ei kuule saa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei saa, siis normitilanteessa. Kannattaa mennä Viroon, jos itse maksaa.

Vierailija
4/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni se peruste on juuri tuo synnynnäisesti puuttuva hammas, jolloin voi saada kunnallisella, mutta reikiintyneen hampaanpoiston jälkeen ei saisi. Tapaturmatilanteessa vakuutus voi korvata!

Vierailija
5/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa heti missä kunnassa saa? Tulen sen kunnan terveysasukkaaksi välittömästi. En saanut implanttia synnyinkunnassani, enkä seuraavassakaan. Kalliiksi lopulta tuli, ja nyt pitäisi laitattaa kaksi.

Vierailija
6/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta maksaa tietyissä tapauksissa. Ystävältäni jouduttiin syövän takia poistamaan osa leukaluusta, niin sai myöhemmin uudelleen rakennettuun leukaan impantit.

Vierailija
7/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmaiseksi, maksaa myös kunnallisella useamman tuhat euroa. Minulle laitettiin implantti 90luvun alussa YTHS;n opiskelijaterveydenhuollossa ja muistan että sekin maksoi yli 3000mk. Yksityisellä olisi maksanut silloin yli 10 000mk ehkäpä hinnat ovat tulleet jonkin verran alas. Silloin ei kunnallisella edes tehty.

Vierailija
8/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei ole rahaa itsellä implanttiin? Olen itsekin päälle parikymppinen. On vähän vaikea syödä, kun puuttuu alhaalta poskihammas, ei ole synnynnäinen vika kuitenkaan vaan paikattu hammas poistettiin eilen, koska aiheutti tulehduksen.

Vierailija
9/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puuttuu synnynnäisesti 4. Ihan itse olen maksanut sillat, silloin impalantteja ei tunnettu. Nyt toinen silta on poistettu, mutta kukaan ei ole puhunut ilmaisista implanteista. Ja koska mun lapsuudessa ei röntgenkuvia otettu, niin mulla ei ole todistetta. Sisarenityttärellä on sama vika, mutta hänellä on "todisteet" (hänellä on edelleen maitohampaat puuttuvien kohdilla, ja on jo yli 30 v)

Vierailija
10/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö silta riittäisi. Tuttuni on ollut omaansa hyvin tyytyväinen.

Vierailija
11/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ? :D Meinaatko ihan niin kuin ilmatteeksi ? No ei kuule saa :D

Joo ihan kuule ilmatteeks meinasin ja miksi ei? Eikö niitä veroja makseta sen takia, että saadaan sitten valtiolta takasin palveluksia? Paljo ne kierteet voi maksaa sinne ikeneen ja se implantin materiaalit? 100e, 200e, 300e? Sen verran voin maksaa.

Vierailija
12/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi ihmisen pitäisi maksaa implantista useita tuhansia euroja, kun ei ne materiaalit mitä siihen käytetään maksa useita tuhansia euroja, mitä ne sinne laittaa timanttejako? Mulla on tosi kauniit leuan linjat ja en halua, että ne menee pilalle yhden hampaan takia. Puuttuva hammas aiheuttaa jo ahdistusta.

Vierailija
13/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö silta riittäisi. Tuttuni on ollut omaansa hyvin tyytyväinen.

Implantti vaikuttaa järkevämmältä.

Vierailija
14/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pitkälti ihon väristä! Toiset saa, toiset ei!

Vierailija
15/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu pitkälti ihon väristä! Toiset saa, toiset ei!

Saako valkoisella ihonvärilla, sinisillä silmillä ja tummanruskealla tukalla implantin?

Vierailija
16/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo tulkaa nyt kertomaan saako implantin ja miten kunnalliselta? Ei tässä voi elää normaalisti, kun suu tuntuu niin erillaiselta.

Vierailija
17/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän muutakaan proteettista hoitoa korvata! Miksi sitten implantteja, puhumattakaan ilmaisista!

Vierailija
18/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. T:hammaslääkäri

Vierailija
19/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mikä noissa implanteissa maksaa? Mikä on se materiaali mikä on niin kallista?

Vierailija
20/93 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mikä noissa implanteissa maksaa? Mikä on se materiaali mikä on niin kallista?

Työkö ei sun mielestä maksa? Eikä ammattitaito? Järki käteen hei.