Olen ihmisille ystävällinen ja saan vittuilua päin naamaa
Siis ottaa päähän. Miksi ihmeessä jos toinen ärsyttää (tuntematon) niin joku Urpo alkaa naljailemaan? Viimeksi lasten harrastuksissa yksi äiti tuli pokkana kysymään urpon kysymyksen. Olis pitänyt vastata, että Mv.
Mikä ihmisiä vaivaa? Vai vetääkö nössö ihminen jotenkin luonnevikaisia puoleensa.
Laittaisi joku napakka ihminen hyviä sloganeita, joilla sais urpot pois elämästä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman, herkkänä ja kilttinä ihmisenä olen pannut merkille miten oikein vedän puoleeni näitä epä-empaattisia, tunnekylmiä ja muita hyväksikäyttäviä tapauksia. Ihan puistattaa, minunlaiselle ihmiselle se on kauhistus, siksipä olen nykyään erittäin tarkkaa siitä ketä päästän lähelleni. Ei minulla laajaa tuttavapiiriä kyllä olekaan ja parempi niin, mieluummin yksin kuin lauma kusipäitä ympärilläni pyörimässä. Ihmiset ovat joskus äärimmäisen tökeröitä tunneilmaisuissaan, jonkun tuntemattoman kommenteista ei oikeasti kannata välittää. Minä suodatan moiset puheet pois mielestäni ja keskityn positiivisiin asioihin ja harrastuksiini, joista nautin suunnattoman paljon. Ihmisten seura kiinnostaa vuosi vuodelta vähemmän, harvoin tapaa kovin välkkyjä tai mielenkiintoisia tapauksia. Suurin osa on sitä lauman mukana menevää, harmaata massaa joita kiinnostaa eniten jotkin älypuhelinsovellukset, ulkonäkö, muoti tai televisio-ohjelmat.
Asia on juuri näin. Kannattaa pysyä mukavana mutta alkaa olemaan jämerämpi tällaisia tolloja kohtaan.
Kesäisin sano että olet siitepölylle allerginen. Siitepölyallergia ja allergiat voi tehdä silmistä punaset
Vierailija kirjoitti:
asutko savossa?
En kun Tampereella valitettavasti.
Minulla oli ennen sama ongelma kuin ap:lla. Sittemmin olen lakannut olemasta ystävällinen. Olen asiallinen, mutta sen enempään en rupea. Minut otetaan nykyään paljon vakavemmin. Saan parempaa palvelua, ihmiset eivät yritä härkkiä ja härnätä enään niin paljon. Ennen inhosin pieniä lapsia, nykyään saan heidät tottelemaan. Olen varma, että kaikki nämä muutokset johtuvat siitä, etten enää edes yritä olla ystävällinen.
Ihmiset pitävät ystävällisiä ihmisiä tossukoina joiden yli saa kävellä. Niin kauan kuin olet ystävällinen, sinua halveksutaan. Lopeta siis ystävällisyys.
Aloin itse miettiä millainen olen.
En ole erityisen ystävällinen ja hymyilevä tuntemattomille/puolitutuille vaan olen neutraalin asiallinen. Kohtelen kuitenkin muita hyvin ja saan hyvää kohtelua itse.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ennen sama ongelma kuin ap:lla. Sittemmin olen lakannut olemasta ystävällinen. Olen asiallinen, mutta sen enempään en rupea. Minut otetaan nykyään paljon vakavemmin. Saan parempaa palvelua, ihmiset eivät yritä härkkiä ja härnätä enään niin paljon. Ennen inhosin pieniä lapsia, nykyään saan heidät tottelemaan. Olen varma, että kaikki nämä muutokset johtuvat siitä, etten enää edes yritä olla ystävällinen.
Ihmiset pitävät ystävällisiä ihmisiä tossukoina joiden yli saa kävellä. Niin kauan kuin olet ystävällinen, sinua halveksutaan. Lopeta siis ystävällisyys.
Kirjoitat aivan huuhaata.
Jämäkkä voi olla vaikka olisi ystävällinen. Kyllä sellaiset ihmiset ovat paljon mukavempaa seuraa asioida, jotka ovat ystävällisiä. Ystävällisyys kunniaan!
Ehkä sinä uskot tuohon sen vuoksi, että uskot olevasi nyt omasta mielestäsi uskottavampi, kun et ole ystävällinen.
Se onkin taitolaji, että osaa olla ystävällinen mutta samaan aikaan myös jämäkkä. Se on vaikeampaa, mutta aikuismaista ja esimerkillistä käytöstä.
Mahdat kasvattaa hienoja lapsia sun nykyisellä esimerkillä... Kovin kylmää ja kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Tätä ajoin takaa. Jos siis olenkin ärsyttävän ystävällinen. Alankin muuttamaan käytöstäni asialliseksi.
Millälailla lasket käytöksesi ystävällisyydeksi, jäi epäselväksi.
Täällä entinen kynnysmatto opettelee pienin askelin jämäkkyyttä-kiitos terapian, minusta taitaa kuoriutua ihan yhtä arvokas ihminen kuin muutkin:)
Minulla samaa vaivaa ollut aina. En osaa vastata nasevasti, koska hämmennyn tökeröstä ja typerästä käytöksestä. Odotan muilta ihmiseltä toisen ihmisen yksityisyyden ja rajojen kunnioitusta. Meillä se on ihan normaalia, ettei työnnetä väkisin nenää muiden asioihin ja huomannut tämän saman kohteliaan käytöksen ns paremmissa piireissä. Olen syntynyt kultalusikka suussa ja käytöstapani ovat myös sellaiset vaikka kultalusikka hukkuikin jo matkalla synnäriltä kotiin.
Kannattaa jättää tuollaiset ihmiset omaan arvoonsa. Yleensä nämä vittuilijat jäävät loppupeleissä yksin koska harva jaksaa katsella negatiivisia kusipäitä päivästä toiseen. Olen entinen koulukiusattu ja pyrin olemaan empaattinen sekä ystävällinen kaikkia kohtaan mutta en voi olla tuntematta mielihyvää kun näen entisten kiusaajieni jääneen täysin yksin, ilman ainuttakaan ystävää. Ennen niin suosittu ja itsevarma lukio"kaverini" on nyt täysin muiden halveksima ja syrjimä hylkiö josta kellään ei ole hyvää sanottavaa. Karma is a bitch.
MÄ teen joskus sitä että en vaan vastaa kysymyksiin en siis sano yhtään mitään. Puhelinliittymäkauppaajan hämmennystä on kiva seurata:)Venäläisten kulttuuri on kanssa tällanen kyselevä mutta se voi heillä liittyä kultturiin eikä ole ko henkilön huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Siis ottaa päähän. Miksi ihmeessä jos toinen ärsyttää (tuntematon) niin joku Urpo alkaa naljailemaan? Viimeksi lasten harrastuksissa yksi äiti tuli pokkana kysymään urpon kysymyksen. Olis pitänyt vastata, että Mv.
Mikä ihmisiä vaivaa? Vai vetääkö nössö ihminen jotenkin luonnevikaisia puoleensa.
Laittaisi joku napakka ihminen hyviä sloganeita, joilla sais urpot pois elämästä.
Mä en siis parhaalla tahdollanikaan ymmärrä, millä perusteilla tämä ihminen määrittelee itsensä ystävälliseksi. Tai edes hyväkäytöksiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en siis parhaalla tahdollanikaan ymmärrä, millä perusteilla tämä ihminen määrittelee itsensä ystävälliseksi. Tai edes hyväkäytöksiseksi.
No varmaan ihan sillä, ettei alkanut meuhkaamaan tuolla vaan tuli avautumaan nimettömänä tänne. Siinä on kai otettu vaan vittuilua vastaan typertyneenä ja siitä selvinneenä tultu kysyy neuvoja täältä. Pystytkö nyt kuvittelee sen tilanteen?
Vierailija kirjoitti:
Minulla samaa vaivaa ollut aina. En osaa vastata nasevasti, koska hämmennyn tökeröstä ja typerästä käytöksestä. Odotan muilta ihmiseltä toisen ihmisen yksityisyyden ja rajojen kunnioitusta. Meillä se on ihan normaalia, ettei työnnetä väkisin nenää muiden asioihin ja huomannut tämän saman kohteliaan käytöksen ns paremmissa piireissä. Olen syntynyt kultalusikka suussa ja käytöstapani ovat myös sellaiset vaikka kultalusikka hukkuikin jo matkalla synnäriltä kotiin.
Minä satun myös tuntemaan Suomen ns.parempi piiriläisiä. Jos sitä siis halutaan mitata suvun rahalla tai yhtiöillä. Miten määrittelet sen?
Omaisuuden määrä ei korreloi mitenkään ystävällisyyden kanssa. Teennäisyys ei ole ystävällisyyttä. Hyvät käytöstavatkaan ei ole ystävällisyyttä.
Raha, hankinnat tai "laillinen" verojen kierto aiheuttaa kateutta, joten siinä määrin näistä asioista on parempi olla hiljaa. Se ettei puhu tietyistä henk.koht. asioista tai jättää kysymyttä niistä, ei ole ystävällisyyttä!
Ystävällisyys on jotakin syvällisempää, sitä kutsutaan varmaankin empaattiseksi älykkyydeksi. Empatia tulee harvemmin rahan myötä...
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vetäjänä monessa sosiaalisuutta edellyttävässä harrastustoiminnassa ja voin sanoa tosin tilannetta tuntematta, että on olemassa "luonnevikaisia ihmisiä", jotka kokoajan etsivät helpointa uhria itselleen. Itse en tosin ole koskaan ollut se helpoin uhri joten se on aina jäänyt yhteen yritykseen.
Tosin olisi liioiteltua väittää, että kaikki ihmiset ovat tälläisiä. Suurin osa ihmisistä on ihan mukavia ja osa voi olla vähän sosiaalisesti kömpelöitä esim. möläytellä vahingossa jotain tyhmää.
Eräässä kirjassa oli hyvin sanottu, että kun tukahduttaa negatiiviset tunteet, niin ihmisestä tulee liian kiltti. Liian kiltti ei osaa sanoa vastaan. Vasta joskus parin päivän päästä saattaa tulla idea, että mitä olisi kannattanut sanoa (kaikki tietää sen tunteen kun jälkeenpäin miettii että miksi en sanonut mitään, miksi en sanonut tai tehnyt niin ja niin). Kun antaa niiden negatiivisten tunteiden olla eikä tukahduta niitä, huomaakin että ne ovatkin sinun puolellasi. Jossain vaiheessa idea tuleekin jo tunnin päästä kun joku on töksäytänyt sinulle jotain törkeää . Ja jonain päivänä heti sen jälkeen kun tilanne on ohi. Ja sitten jonain kauniina päivänä tämä reaktio tulee automaattisesti. Joku töksäyttää sinulle tökerösti ja reagoit automaattisesti, tiedät tasan mitä haluat sanoa ja toinen saa kerrankin kuulla kunniansa. Näin ihminen oppii suojelemaan itseään, sitä varten negatiiviset tunteet ovat olemassa. Ei sen takia että ne pitää peittää ja sitten se purkautuu ulos jollain pahemmalla tavalla. Kun antaa negatiivisten tunteiden tulla ulos, voit vaikuttaa tilanteeseen heti eikä vasta jälkeenpäin miettiä että voi, olisi pitänyt tehdä niin. Ja silloin siitä seuraa jotain hyvää, koska jokaisella tunteella on tarkoituksensa.
Arvaattekin varmaan että siinä kirjassa oli selitetty hieman paremmin. Mutta se ei tarkoita sitä, että ei saisi olla ystävällinen. Oman puolensa voi pitää silti!!! Ystävällisyys ei tarkoita, että olet kynnysmatto. Pitää toimia tilanteen mukaan. Minä olen ystävällinen kaikille ihmisille, mutta jos joku alkaa pottuilemaan, ystävällisyys loppuu tasan siihen. Sitä saa mitä tilaa.
Oletko uskossa ap?
Myös puhtaasti hengellinen syy voi olla taustalla jos kyse uskonasioista. Raamatussa Saul alkoi yhtäkkiä vihata Daavidia. Tämä tapahtui sillä hetkellä, kun Herran voitelu, suosio ja henki irtosi Saulista ja Herra alkoi olla Daavidin kanssa. Saul yritti jopa tappaa Daavidin monta kertaa.
Uskovaiset ovat aina tienneet tämän ilmiön. Itselleni se on ollut yksi keskeisistä yliluonnollisista todisteista Jumalan ja henkivaltojen todellisuuden puoleen.
Tiedän että av:lla on paljon ateisteja yms. enkä tiedä ap:n tilannetta, mutta halusin vain kertoa, että tällainenkin ilmiö on olemassa.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Oletko uskossa ap?
Myös puhtaasti hengellinen syy voi olla taustalla jos kyse uskonasioista. Raamatussa Saul alkoi yhtäkkiä vihata Daavidia. Tämä tapahtui sillä hetkellä, kun Herran voitelu, suosio ja henki irtosi Saulista ja Herra alkoi olla Daavidin kanssa. Saul yritti jopa tappaa Daavidin monta kertaa.
Uskovaiset ovat aina tienneet tämän ilmiön. Itselleni se on ollut yksi keskeisistä yliluonnollisista todisteista Jumalan ja henkivaltojen todellisuuden puoleen.
Tiedän että av:lla on paljon ateisteja yms. enkä tiedä ap:n tilannetta, mutta halusin vain kertoa, että tällainenkin ilmiö on olemassa.
ap.
En siis ole ap. Olen vain viljellyt tuota "ap":ta viestin lopetuksena niin paljon tänään, että se tuli vahingossa. En ole ap.
Onko ap joku alakouluikäinen? :D