Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmeellistä muka on Hangossa?

Vierailija
31.08.2016 |

Nyt kesäaikaan kaikki aikakauslehdet taas hehkuttaneet, miten kaunis ja idyllinen ja ihana paikka Hanko on. Voisko joku avata, mikä.siinä.Hangossa on niin ihmeellistä?

Olen lapsena käynyt pari kertaa Hangossa ja nyt tänä kesänä uudelleen. En minä kokenut sitä erityisen idyllisenä tai tunnelmallisena paikkana. Odotin jotain Naantalin tai Rauman tyyppistä, mutta niihin verrattuna Hanko ei ole idyllinen tai edes kovin kaunis.

Onko se vaan niin, että koska Helsingistä on Hankoon lyhyt matka, niin siksi sitä.sitten hehkutetaan? Ei viitsitä lähteä tekemään juttuja esim Naantaliin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se keksi, tietenkin.

Vierailija
2/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasmirin biisi toi lisäarvoa Hangolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö kiertelemässä enemmän? Siellä on tosi kauniita paikkoja.

Vierailija
4/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Naantalissa ja oltiin tänävuonna ensimmäistä kertaa Hangossa. Ihastuin niin että käytiin vielä toisenkin kerran loppukesästä. Onhan Naantali kaunis mutta Hanko on upea. Ihanat uimarannat aivan keskustassa, merta silmänkantamattomiin ja mahtavat luonnonsuojelualueet ja ulkoilureitit. Eikä parkkimaksuja tai parkkikiekko ongelmia.Rento tunnelma ja kivoja pikkukauppoja.Kesäidylliä parhaimmillaan. Ihastuin !

Vierailija
5/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kauneus on katsojan silmässä, kuten sanotaan. Kauanko viivyit Hangossa ja mitä teit siellä? 

Minusta Hangossa on hienoa Bellevuen pitkä hiekkaranta, kävely sitä pitkin Neljän tuulen talon kahvilaan. Vanhat pensionaatit ovat kaunista puurakentamista ja viihtyisiä yöpymispaikkoja. Pikkukaupunki on jo tunnelmaltaan erilainen kuin kotikaupunkini (Hki). Luonto on toisenlaista, koska Hanko kököttää siellä niemensä kärjessä enemmän meren armolla kuin mikään muu kaupunki Suomessa: mäntykankaita, kallioita ja hiekkarantoja on muuallakin, mutta tuolla ne ovat omansalaisia. 

Hangon historia (kvg) on myös omansalainen. 

Sataman ravintoloissa olen saanut älyttömän hyvää ruokaa. 

Mutta ei Hangosta tarvitse tykätä. Ap:tä tuntuu ärsyttävän enemmän naistenlehdet kuin Hanko sinällään. :)

Mun mielestä Naantali on tylsä (liian siisti), ja sitten taas Kotkasta tykkään kesäkaupunkina kovastikin. Siellä on muutakin kuin satama ja loistava Merikeskus: kaupunginpuutarhurin rakentamat kauniit, hyvin erilaiset puistot! 

Vierailija
6/6 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kävästä myös Russarössä ja Benskärissä. Eteläkärki on luontoharrastajelle must, samoin hiidenkirnut, Varisniemi, juoksuhaudat, tykkiradat jne. Saarista esimerkiksi Hango Mönissä löytyy vanhoja parakkeja ja siellä kasvaa paljon metsämansikoita. Hangonkylän satamassa on Suomen paras kalaravintola. Keskustassa on huipputason ravintoloita, joista saa lähiruokaa, saaristolaispöytää jne. Myös sushia. Paljon kuuluisuuksia kesällä, Räikkösestä Selänteeseen.