Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sillä hajuvedellä pakko läträtä?!

Vierailija
31.08.2016 |

Hyi helvetti, piti vaihtaa just junassa paikkaa, kun voimakkaasti döpäävä nuori naisihminen tunki vastapäätä istumaan. Tiedoksenne, että se kauneinkin tuoksu muuttuu yököttäväksi, jos sitä on liikaa. Ja itse en edes ole mikään allergikko, hajuherkkä tms., mutta heidätkin voisi ottaa huomioon.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn päivittäin pesulla, niin ei tarvi läträtä hajuvesillä.

Vierailija
2/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan löyhkä yhdistettynä hajuveden löyhkään, siitä tunnistaa kunnon voittajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä. Mitä jos huomauttaisitte kohteliaasti seuravalla kerralla? Omalle tuoksulle turtuu helposti ja siksi sitä monet ajattelemattomuuttaan laittavat liikaa. Tästä syystä en itse lisää tuoksuja pitkin päivää.

Vierailija
4/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ominaishajun peittäminen häiritsee geneettisesti oikeanlaisen parittelukumppanin löytämistä, koska ihminen tekee sen alitajuisesti aika pitkälle hajun perusteella. Tutkittu juttu.

Vierailija
5/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä. Mitä jos huomauttaisitte kohteliaasti seuravalla kerralla? Omalle tuoksulle turtuu helposti ja siksi sitä monet ajattelemattomuuttaan laittavat liikaa. Tästä syystä en itse lisää tuoksuja pitkin päivää.

En oikein keksinyt, miten muotoilisin tuon kohteliaasti murtamatta nuoren naisen itsetuntoa. Ehdotuksia? Onko joku joskus huomauttanut tästä? Millaiset kokemukset?

Ap

Vierailija
6/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein keksinyt, miten muotoilisin tuon kohteliaasti murtamatta nuoren naisen itsetuntoa. Ehdotuksia? Onko joku joskus huomauttanut tästä? Millaiset kokemukset?

Ap

No ei tuota voi kohteliaasti sanoa. Mitä tuumisit, jos sinun huolella tekemääsi meikkiä kommentoitaisiin kohteliaasti, että näytät turpaasi saaneelta ja sinun olisi syytä pestä naamasi. Ei millään pahalla. Tai kommentoitaisiin jotain muuta.

Jos paikkaa vaihtamalla selvisit tuosta, ei ole kovin iso ongelma. Itse tykkään kun ihmisillä on hyvän tuoksuisia hajuvesiä. Tavallinen loisteputkivalo puolestaan aiheuttaa minulle päänsäsäryn. Tekisi mieli kiljua kun olen yksin toimistossa aamulla miellyttävässä aamuhämärässä ja sitten joku työkaveri ENSI TÖIKSEEN käy laittamassa päälle joka lampun mitä talosta löytyy.

Vierailija
7/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulle ei ole koskaan päin naamaa huomautettu, mutta oon itse aloittanut tästä keskusteluja ja ihan hyvässä hengessä on mennyt. Oon saattanut sanoa, että hajuvesi on aluksi tuoksunut miellyttävältä, mutta sain siitä päänsäryn ja joudun siirtymään toiselle paikalle. Huomauttamisessa oon ottanut sen oletuksen, ettei toinen oo tehnyt sitä tahallaan ja haluaisi kyllä huomioida muut, mutta ei vain ole tullut ajatelleeksi hajuvettä. Pari kertaa mua on kiitettykin. :)

Vierailija
8/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peseytyy hyvin ja huolella päivittäin ja ruokavalio on kunnossa, ei tarvitse mitään hajuvettä käyttää.

Vierailija
9/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIVAN sama ongelma mulla bussissa tänään! Vanhempi naishenkilö. En ole allerginen onneksi, mutta jumalattoman jysärin kyllä sain. Samaa myös mietin, että miten ihmeessä asiasta sanoisi kohteliaasti? Onneksi meillä töissä kaikenlaiset hajusteet on kiellettyjä.

Vierailija
10/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jäikö vaipat vaihtamatta, kun hajua pitää peittää noin voimakkaasti?

Eikö haisunäädillekin ole oma osasto?

Vierailija
11/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani eräs nuori nainen oli laittanut hajuvettä, oikein hyvän ja raikkaan tuoksuista. Kehuin sitä kun tulin aamulla yhteiseen huoneeseemme. Hän pelästyi pahasti ja kyseli, onko se liian voimakasta. Vakuuttelin että ei, se on oikein sopiva arkikäyttöön. Hän kävi pesemässä sen pois eikä muistaakseni laittanut hajuvettä kertaakaan enää.

Että voisi itse kukin miettiä, onko sitä kohteliasta palautetta aivan pakko antaa muille, vai voisiko vain vaihtaa paikkaa ja pitää suu kiinni.

Vierailija
12/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteyliherkkien luvattu maa, Suomi. Käytän hajusteita ja olen puhdas ja siisti. En lotraa hajusteilla, mutta eiköhän tämäkin jotain kuitenkin ärsytä.

Vierailija
13/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos peseytyy hyvin ja huolella päivittäin ja ruokavalio on kunnossa, ei tarvitse mitään hajuvettä käyttää.

Ai. siksikö tuoksuja käytettään, että peitellään likaisuutta? :D

Tuoksu on osa asustetta. Tuoksu tuleekin laittaa puhtaalle iholle, melkeinpä heti kylvyn, suihkun tai saunan jälkeen. Tuolloin ihohuokoset ovat auki ja iho lämmin. Ja määrä ja paikat riippuu tuoksun voimakkuudesta.

Vierailija
14/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallani eräs nuori nainen oli laittanut hajuvettä, oikein hyvän ja raikkaan tuoksuista. Kehuin sitä kun tulin aamulla yhteiseen huoneeseemme. Hän pelästyi pahasti ja kyseli, onko se liian voimakasta. Vakuuttelin että ei, se on oikein sopiva arkikäyttöön. Hän kävi pesemässä sen pois eikä muistaakseni laittanut hajuvettä kertaakaan enää.

Että voisi itse kukin miettiä, onko sitä kohteliasta palautetta aivan pakko antaa muille, vai voisiko vain vaihtaa paikkaa ja pitää suu kiinni.

Töissä se paikan vaihtaminen voi olla vaikeaa.

Olin juuri aloittanut nykyisessä työssäni, kun työkaveri (mies) totesi yhtenä päivänä, että naapurikopin naisen voimakas hajuvesi saa hänelle hirveän päänsäryn. Se oli mielestäni oikeastaan aika sulava tapa ilmaista asia. En käyttänyt hajuvesiä niin kauan kuin yhdessä työskentelimme.

Vierailija
15/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tiedätte, että nämä hajuste"allergiat" on ihan teidän omassa päässä ja psykosomaattisia? Mitään lääketieteellistä hajusteallergiaa ei ole olemassa. Joten voitte opetella ihan siedättymään sille asialle, että maailmassa nyt vaan on hajuja ja tuoksuja, ja ne pitää vain kestää.

Vierailija
16/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei tuota voi kohteliaasti sanoa. Mitä tuumisit, jos sinun huolella tekemääsi meikkiä kommentoitaisiin kohteliaasti, että näytät turpaasi saaneelta ja sinun olisi syytä pestä naamasi. Ei millään pahalla. Tai kommentoitaisiin jotain muuta.

Jos paikkaa vaihtamalla selvisit tuosta, ei ole kovin iso ongelma. Itse tykkään kun ihmisillä on hyvän tuoksuisia hajuvesiä. Tavallinen loisteputkivalo puolestaan aiheuttaa minulle päänsäsäryn. Tekisi mieli kiljua kun olen yksin toimistossa aamulla miellyttävässä aamuhämärässä ja sitten joku työkaveri ENSI TÖIKSEEN käy laittamassa päälle joka lampun mitä talosta löytyy.

Minustakin se pois siirtyminen oli paras ratkaisu. Ihmettelin vaan, kun neuvottiin huomauttamaan, että miten helvetissä tuollaisesta asiasta voi mitenkään kohteliaasti sanoa? En haluaisi loukata ketään, mutten kyllä kärsiä itsekään. Somessa asiasta sanomalla viesti menee sitä paitsi laajemmalle ihmisjoukolle, eikä vain sille yhdelle löröttelijälle, jota en välttämättä enää koskaan edes kohtaa.

No, ehkä enskerralla sanon, että "mä vaihan nyt paikkaa, lue AV:lta, miksi..." ...? :D

Ap

Vierailija
17/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri aloittanut nykyisessä työssäni, kun työkaveri (mies) totesi yhtenä päivänä, että naapurikopin naisen voimakas hajuvesi saa hänelle hirveän päänsäryn. Se oli mielestäni oikeastaan aika sulava tapa ilmaista asia. En käyttänyt hajuvesiä niin kauan kuin yhdessä työskentelimme.

Aloittaja puhui satunnaisesta kanssamatkustajasta jolle hän halusi antaa palautetta. Vaikka paikan vaihto ratkaisi ongelman. Sehän on aivan yksilöllistä, mikä kenenkin mielestä on liian voimakas tuoksu.

Vierailija
18/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. siksikö tuoksuja käytettään, että peitellään likaisuutta? :D

Tuoksu on osa asustetta. Tuoksu tuleekin laittaa puhtaalle iholle, melkeinpä heti kylvyn, suihkun tai saunan jälkeen. Tuolloin ihohuokoset ovat auki ja iho lämmin. Ja määrä ja paikat riippuu tuoksun voimakkuudesta.

Alkujaan tuoksut kehitettiin aikana, kun hygienia oli vähän vieraampi käsite. Ja semmoinen olo mulle useimmista tuoksuttelijoista tulee. Sitä paitsi moni kemikaalilitku haisee oikeasti paljon pahemmalta kuin hiki tai paska.

Vierailija
19/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja puhui satunnaisesta kanssamatkustajasta jolle hän halusi antaa palautetta. Vaikka paikan vaihto ratkaisi ongelman. Sehän on aivan yksilöllistä, mikä kenenkin mielestä on liian voimakas tuoksu.

Korjaan, että en halunnut antaa palautetta, vaan joku kommentoija täällä neuvoi tekemään niin.

Vierailija
20/51 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minustakin se pois siirtyminen oli paras ratkaisu. Ihmettelin vaan, kun neuvottiin huomauttamaan, että miten helvetissä tuollaisesta asiasta voi mitenkään kohteliaasti sanoa? En haluaisi loukata ketään, mutten kyllä kärsiä itsekään. Somessa asiasta sanomalla viesti menee sitä paitsi laajemmalle ihmisjoukolle, eikä vain sille yhdelle löröttelijälle, jota en välttämättä enää koskaan edes kohtaa.

No, ehkä enskerralla sanon, että "mä vaihan nyt paikkaa, lue AV:lta, miksi..." ...? :D

Ap

No suoraan sanottuna tämmöset aggressiiviset ja usein hyvin alatyyliset avautumiset netissä saa mut haluamaan "läträtä" hajuvesillä kahta kauheammin. En kuitenkaan tee niin, koska en usko, et kaikki hajusteherkät on yhtä mulkkuja ku nää kirjottelijat eikä vahva tuoksu kuulu tyyliini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän