Onko sillä hajuvedellä pakko läträtä?!
Hyi helvetti, piti vaihtaa just junassa paikkaa, kun voimakkaasti döpäävä nuori naisihminen tunki vastapäätä istumaan. Tiedoksenne, että se kauneinkin tuoksu muuttuu yököttäväksi, jos sitä on liikaa. Ja itse en edes ole mikään allergikko, hajuherkkä tms., mutta heidätkin voisi ottaa huomioon.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä että liikaa ei tartte hajuvettä laittaa, eikä sillä saa peittää likaista hajua..mutta.
Nämä hajusteyliherkät terrorisoi nykyään joka paikkaa. Meilläkin on töissä yksi ainut yliherkkä ja sen vuoksi nyt n.50 päisen työyhteisön kaikki tuoksut on kielletty! (partavedet, dödöt, tuoksut, vartalovoiteet, saippuat).
Ja jotenkin nämä hajusteyliherkät ovat muutenkin heikkohermoisia ja herkkiä joka asialle. Mulla on vahva aavistus siitä että tämä on osaksi psykosomaattista oireilua. Eihän ennenvanhaan ihmiset olleet näin allergisia ja herkkiä kaikelle?! Ja tässäkin puhutaan ihan normaaleista tuoksuista, joku jos oli laittanut deodoranttia tai miespuolinen työkaveri ajanut parran after shaven kera, niin tämä kaveri sai heti kohtauksen. Nyt sitten 50 ihmistä pomppii tämän yhden herkän tahtiin.Astmakohtaus on inhottava, siihen voi kuollakin. Ja jos ei kuole, on sairas ja toipilas monta päivää. Siinä saa valita, onko pois töistä vai puoliteholla töissä sillä riskillä, että alkaa pitempi pahenemisvaihe. Lääkäriin ja lääkkeisiin menee ylimääräistä rahaa.
Onko sinusta kivempi, että yksi työkaveri on usein pois ja työt jäävät teille vai että kaikki pystyvät käymään töissä? Eikä sinun eikä muidenkaan työkavereittesi kannata kauheasti pullistella, voi olla, että vuoden päästä joku teistä saa astmadiagnoosin.
En ole alkuperäisen viestin kirjoittaja, mutta kyllä mä ainakin tuossa tilanteessa mielellään valitsisin sen, että ei tarvitsisi työskennellä kyseisen henkilön kanssa ja tekisin itse vähän lisää hommia. Jos on oikeasti niin pahasti yliherkkä, että muut ihmiset eivät saa deodoranttia käyttää, niin ehkä olisi parempi pysytellä vaan kotona. Ps, minulla on astma, minkä takia en minnekään hajuvesi-kauppaan menisi, mutta kyllä mua enemmän häiritsee se, että töissä joku haisisi hielle entä jollekin kevyelle hajuvedelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä että liikaa ei tartte hajuvettä laittaa, eikä sillä saa peittää likaista hajua..mutta.
Nämä hajusteyliherkät terrorisoi nykyään joka paikkaa. Meilläkin on töissä yksi ainut yliherkkä ja sen vuoksi nyt n.50 päisen työyhteisön kaikki tuoksut on kielletty! (partavedet, dödöt, tuoksut, vartalovoiteet, saippuat).
Ja jotenkin nämä hajusteyliherkät ovat muutenkin heikkohermoisia ja herkkiä joka asialle. Mulla on vahva aavistus siitä että tämä on osaksi psykosomaattista oireilua. Eihän ennenvanhaan ihmiset olleet näin allergisia ja herkkiä kaikelle?! Ja tässäkin puhutaan ihan normaaleista tuoksuista, joku jos oli laittanut deodoranttia tai miespuolinen työkaveri ajanut parran after shaven kera, niin tämä kaveri sai heti kohtauksen. Nyt sitten 50 ihmistä pomppii tämän yhden herkän tahtiin.Astmakohtaus on inhottava, siihen voi kuollakin. Ja jos ei kuole, on sairas ja toipilas monta päivää. Siinä saa valita, onko pois töistä vai puoliteholla töissä sillä riskillä, että alkaa pitempi pahenemisvaihe. Lääkäriin ja lääkkeisiin menee ylimääräistä rahaa.
Onko sinusta kivempi, että yksi työkaveri on usein pois ja työt jäävät teille vai että kaikki pystyvät käymään töissä? Eikä sinun eikä muidenkaan työkavereittesi kannata kauheasti pullistella, voi olla, että vuoden päästä joku teistä saa astmadiagnoosin.
En ole alkuperäisen viestin kirjoittaja, mutta kyllä mä ainakin tuossa tilanteessa mielellään valitsisin sen, että ei tarvitsisi työskennellä kyseisen henkilön kanssa ja tekisin itse vähän lisää hommia. Jos on oikeasti niin pahasti yliherkkä, että muut ihmiset eivät saa deodoranttia käyttää, niin ehkä olisi parempi pysytellä vaan kotona. Ps, minulla on astma, minkä takia en minnekään hajuvesi-kauppaan menisi, mutta kyllä mua enemmän häiritsee se, että töissä joku haisisi hielle entä jollekin kevyelle hajuvedelle.
Minä olen samaa mieltä. Jos jollakin on oikeasti niin paljon hajuvettä, että se todella häiritsee, voi mielestäni kohteliaasti kysyä, että voisiko henkilö käyttää vähän vähemmän hajuvettä ja mainita omasta sairaudestaan. Kukaan ei minun mielestäni voi kuitenkaan vaatia, että toiset eivät saisi edes deodoranttia käyttää.
Käytän itsekin hajuvesiä, mutta tilanteen ja paikan huomioiden.
Ei tuoksua tarvitse aina laittaa, eihän sitä edes itse haista. Puhdas ihminen ja puhtaat vaatteet (vaatteet pesty tuoksuttomilla aineilla) on ihan riittävä 'hajuste' moniin paikkoihin.
Joskus ei voi kuin ihmetellä esim. vesijuoksuun tulevien hajuja. Altaaseen ei muutenkaan pitäisi tulla ilman että on käynyt pesulla ensin, mutta ei, eräillä voimakkaat hajuvedet suorastaan kirkuvat ohitettaessa. Ei voi ymmärtää, ei.
Näillä hajuteherkillä tuppaa aina olemaan myös allergioita kaikelle epämieluisalle: työt, monet ruoat jne. Lisäksi löytyy fibromyalgia, keliakia, sähköallergia ja sisäilma ahdistaa. Ja ulkoilma.
Oikeesti noi vaan on pelkästään yksinäisiä ja huominkipeitä mt-potilaita. Jokin sairaus voi toki olla, mutta ei mielellään mikään tylsä ja tavallinen, vaan joku tosi harvinainen syndrooma, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ja jotenkin nämä hajusteyliherkät ovat muutenkin heikkohermoisia ja herkkiä joka asialle. Mulla on vahva aavistus siitä että tämä on osaksi psykosomaattista oireilua. Eihän ennenvanhaan ihmiset olleet näin allergisia ja herkkiä kaikelle?! Ja tässäkin puhutaan ihan normaaleista tuoksuista, joku jos oli laittanut deodoranttia tai miespuolinen työkaveri ajanut parran after shaven kera, niin tämä kaveri sai heti kohtauksen. Nyt sitten 50 ihmistä pomppii tämän yhden herkän tahtiin.
No ei oltu ei, kun ei altistuttu koko ajan kaikenmaailman kemikaaleille ja hajusteille! Uskokaa pois, ei hajuteyliherkät tahallaan muita kiusaa. Se on ihan oikea vaiva (vaikka tietysi pieni prosentti voi olla tekosairaita ja draamanhakuisia) joka hankaloittaa elämää. Vaihtaisin sen pois milloin vain vaikka ruoka-allergioihin, niin paljon kiusallisempi se on.
Ap tässä. Halusin tulla lisäämään, että kevyt suihkaus hajuvettä ei ainakaan minua häiritse ja joskus harvoin saatan itsekin käyttää. Tarkoitin kritiikkini sellaiseen supervahvaan tuoksuun, mistä ilma on sakeanaan, että voisko kanssaihmiset pitää jonkun kohtuuden tässä.
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä. Mitä jos huomauttaisitte kohteliaasti seuravalla kerralla? Omalle tuoksulle turtuu helposti ja siksi sitä monet ajattelemattomuuttaan laittavat liikaa. Tästä syystä en itse lisää tuoksuja pitkin päivää.
Huomauttaisin, jos tietäisin miten asia sanotaan venäjäksi. Rappukäytävän ulko-ovi on jätettävä auki venakon kuljettua siellä, että sinne saisi vähän hengitettävää ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi, minä kun mieluummin kävisin töissä. Toki minä voin kotiinkin jäädä, jos minulle kuitenkin maksetaan palkka. Ihmiset, minäkin, tarvitsee rahaa elämiseen enkä viitsisi muuten työkykyisenä jättäytyä työelämästä sivuun sossun rahoille. Kotona minä pysynkin, en käy kuin töissä, lääkärillä, apteekissa ja kaupassa iltamyöhällä.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksua ei välttämättä ole liikaa, vaan se voi olla luonnostaan voimakas tai sillä voi olla pitkä "kantavuus".
Hei, voisiko joku kertoa lisää. Mun naapuri vaihtoi pari vuotta sitten hajuvettä ja varmaankin vaihtoi "normaalin" hajuveden tämmöiseen pitkälle "kantavaan" hajuveteen.
Koska se on viime vuodet tullut myös minun asuntooni. Olo on välillä todella tukala.
Kysyisinkin nyt, jos joku arvaisi, minkä nimistä hajuvettä tämä voisi olla? Kohtuullisen yleiseltä vaikuttaa. En vaan ole ketään nykäissyt hihasta ja kysynyt.
Kaikki eivät ole vain allergisia tai "allergisia". Itse saan epilepsiakohtauksia voimakkaista hajusteista, pitääkö siis vaan siedättyä vai lukittautua kotiin vaikken ole sairauttani valinnut, toisin kuin ne itsekkäät akat itse valitsevat hulauttaa koko pullon hajuvettä päällensä ulos lähtiessään?