Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ruumiillisesti hauraita vai vankkaa tekoa?

Vierailija
30.08.2016 |

En tarkoita ulkonäköä ja kokoa, vaan ruumiinne reaktiivisuutta ärsykkeisiin, kehontoimintojen herkkää häiriintymistä, heikkoutta.

Esimerkkejä hauraudesta:
- matkapahoinvointi
- taipumus päänsärkyihin
- fyysiset sairaudet
- lämmönsiedon ongelmat esim. kesähelteellä
- viluisuus viileässä
- alkoholi aiheuttaa oksentamista / pahaa oloa / väsymystä / vapinaa / kovan krapulan
- unen puute vaikuttaa voimakkaasti ja jo lyhyellä aikavälillä suoriutumiseen
- huono nukkumisasento / -alusta aiheuttaa kolotuksia
- meluisa ympäristö / väentungos aiheuttaa kognitiivisia ongelmia

jne.

Olen itse haurasta tekoa. Listasta minulla esiintyy kaikkia muita, paitsi päänsärkyilyä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hauras.

Vierailija
2/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin hauras

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkkaan pitkälti toista sataa kiloa, eli reilusti yli puolikkaan AV-mamman painon verran. En ole hauras.

Vierailija
4/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankka

Vierailija
5/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin vankkaa (alkoholista en tiedä, en juo alkoholijuomia, suvussa juoppoja), paitsi on yksi fyysinen sairaus, jonka takia olin huonossa kunnossa joitain kuukausia, nyt oireeton, lääkitys päällä loppuelämän. Päänsärkyä joskus, tensiotyyppistä. Matkapahoinvointia ei ole koskaan ollut, edes merellä purjeveneellä 30+m/s myrskyssä. Siedän hyvin kylmää ja kuumaa. Pystyn keskittymään hyvin pienessä hälinässä. Kovin kovassa en. Unen puute ei tuota ongelmia ellei ole jatkuvampaa.

Vierailija
6/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mitään noista, olen lujaa tekoa. Rakastan helteessä kävelemistä ja paljaan taivaan alla nukkumista.

Vierailija
7/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan mitään noista, olen lujaa tekoa. Rakastan helteessä kävelemistä ja paljaan taivaan alla nukkumista.

enkä siis juo paljoa, silloinkin laatuviiniä

Vierailija
8/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuo kaikki, joten hauras olen. 

Vierailija
9/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haurasta vaikka ei päällepäin uskoisi. Hikoilen ja hengästyn nopeasti, päänsärkyjä on usein, unenpuutetta ja pahoinvointiherkkyyttä. Olen myös hyvin herkkä valolle ja äänille.

N22

Vierailija
10/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon listan perusteella olen hauras, koska minulla on nuo kaikki mainitut.

Vierailija
11/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauras. Olen kylläkin terve, flunssassakin harvoin, ja ulkoisesti reippaan oloinen. Mutta. Olen herkkä palelemaan ja tukala olo tulee kuumasta, kolotuksia tulee niskaan kun nukkuu liikaa tai huonossa asennossa, alkoholia ei kehoni siedä juuri lainkaan ilman seuraamuksia, enkä siedä univajetta kovin hyvin. Lisäksi olen fyysisesti vielä heikkotekoinen, eli en jaksa nostella painavia esineitä. Jaksan kuitenkin harrastaa liikuntaa omiin tarpeisiini, mutta uskon, että mikään veren maku suussa urheilu ei minulle sopisi, tulisin siitä varmaan sairaaksi. Päänsärky mulle tulee, jos kävelen muutaman tunnin kaupungilla ja oikea ruoka jää välistä. Olisin varmaan unelmien matkakumppani jonnekin vaativiin olosuhteisiin?

Vierailija
12/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fyysisesti hauras, mutta psyykkisesti lujaa tekoa (vaikka olenkin tosi herkkä).

Fyysisesti on pitkäaikaissairautta sekä juuri noita avauksessa lueteltuja asioita; esim. parikymppisenä huomasin että alkoholi aiheuttaa pahoinvointikohtauksen (jo illalla, ei siis vasta krapulassa) hyvin usein enkä sen takia voi sitä käyttää.

Psyykkisesti taas olen vahva: selviydyn vaikeista asioista, en katkeroidu, en vello menneissä, en tarvitse päihteitä, pärjään yksin ja nautin hiljaisuudesta ja omista ajatuksista ja tunteista.

Olen huomannut että alkoholistit ovat yleensä päinvastaisia eli fyysisesti vankkaa tekoa, mutta psyykkisesti hauraita, mikä toki on ihan pääteltävissä.

Vierailija
13/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herkästi häiriintyvä ja temperamentiltani sensitiivinen mörssäri, eli pahin mahdollinen vaihtoehto :(

N28

Vierailija
14/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen herkästi häiriintyvä ja temperamentiltani sensitiivinen mörssäri, eli pahin mahdollinen vaihtoehto :(

N28

Oli puhe ruumiillisesta hauraudesta.

Vierailija
15/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- matkapahoinvointi = ei kovin herkässä (tosin liittyneekö myös elintapoihin? Jos luen autossa niin kyllä etoo)

- taipumus päänsärkyihin = ei

- fyysiset sairaudet = ei mitään, mutta olen lisääntymisikäinen ja fyysiset sairaudet ovat iässäni harvinaisempia

- lämmönsiedon ongelmat esim. kesähelteellä = ei, ikä taas tässäkin

- viluisuus viileässä = kyllä!

- alkoholi aiheuttaa oksentamista / pahaa oloa / väsymystä / vapinaa / kovan krapulan = ei, juon harvoin, mutta viimeksi reilu vuosi sitten kaatokännin jälkeen ei krapulaa eikä vapinaa

- unen puute vaikuttaa voimakkaasti ja jo lyhyellä aikavälillä suoriutumiseen = ei, nyt on 8 vuotta selvitty vähillä unilla lasten kanssa enkä tunne väsymystä. Mielestäni suoriudun lähes yhtä hyvin myös väsyneenä, mutta joku raja siinäkin. Palaudun mielestäni hyvin väsymyksestä/unen puutteesta

- huono nukkumisasento / -alusta aiheuttaa kolotuksia = ei

- meluisa ympäristö / väentungos aiheuttaa kognitiivisia ongelmia = joskus

Olen siis ilmeisesti aika vankassa kunnossa ja elinvoimainen vielä

Vierailija
16/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sitten vankka, mutta hauraan näköinen kroppa. Kestän alkoholia, en sairasta ikinä ja virtaa riittää huonojen yöunien jälkeenkin. Painoindeksini on 17.

Vierailija
17/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nivelreuma ja laajat nivelrikot. Kylmässä en kykene olemaan ollenkaan valkosormisuusoireen takia. Olen yliherkkä alkoholille, lääkkeille ja kofeiinille. En silti koe olevani hauras. Kykenen nostamaan lapseni joka painaa melkein 60kg (olen nainen) ja olemaan syväkyykyssä pitkään, en harrasta liikuntaa ja silti jaksan rappuja kävellä 4krs ilman ongelmaa ym.

Vierailija
18/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena harrastin juoksemista paino 67kg. Kolmekymppisenä treenasin kovaa, painoin 109kg. Nyt treenaan kotona ja käyn lenkkeilemässä, paino 83kg. M40

Vierailija
19/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikenlaista särkyä ja kremppaa nyt olis tyrkyllä, mutta en välitä niistä. Olen siis tosi vankkaa tekoa. Varreltani sorja, mutta sitkeä.

Vierailija
20/23 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Oli puhe ruumiillisesta hauraudesta.

No eikös se ole ruumiillista haurautta, että aistit on erityisen herkät?

Ja esim. matkapahoinvointia tulee säännöllisesti autossa, palelen ja saan helposti flunssan.

Kipuja ja särkyjä ei ole koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi