Aiheuttaako kellään muulla kännääminen 4-5 päiväksi masennuksen ja todella saamattoman olon?
En tajua miksi juomisen jälkeen käy näin aina. Haluaisin lopettaa mutten pysty.
Kommentit (43)
Todennäköisesti aiheuttaa. Ihan paskaahan toi dokaaminen on ja serotoniinit menee vituiks.
Muistaakseni alkoholi vaikuttaa serotoniiniaineenvaihduntaan, joka on siis mielialaan vaikuttava hormoni. Mä nyt en kauheasti kännäile, mutta kyllä alkoholinkäyttö selvästi vaikuttaa mielialaan, ja jos tulee enemmän juotua, niin yhtenä tai kahtena päivänä sen jälkeen saattaa tulla "syyllinen" olo. Ei siis syyllinen olo siitä, että on käyttänyt alkoholia, vaan ylipäätään syyllisyys kaikesta.
Ryyppäminen ahdistaa vaan lisää. Siksi en enää juo.
Aiheuttaa mulle, viinan määrästä riippuu kuinka pitkään toi tympeä olo jatkuu. Eihän se ihme ole, alkoholi on myrkky ja se sotkee hormonituotannon niin että mielihyvähormonit laskee ja stressihormonit lisääntyy. Siksi en juokaan enää.
Lopeta nyt, ap, älä odota että lopettamisesta tulee vielä vaikeampaa.
Kyllä, jo neljä annosta riittää siihen, että saan masennuksen viikoksi. Eipä tule sitten juotua.
Tietysti aiheuttaa, koska kyseessä ns. masenne/depressogeeni. Ei oikein sovi alakuloisuuteen taipuvaisille suomalaisille.
Kuuluu kyllä etyylialkoholin vieroitusoireisiin. Ihan hyvä kemikaali liuottimeksi ja desinfiointiaineeksi. Sisäisesti nautittavaksi ei niinkään.
Tulee. Viimeksi tuli kaikkien aikojen pahin, nukuin ja ahistelin kaikki mahdolliset ajat mutta töissä kävin. Muistutti taas ettei mun kannata juoda.
Aiheuttaa ainakin mulle 1-4pv kestävän ahdistuksen ja tähän saattaa riittää kevyempikin humalatila. Olenkin vähentänyt niin että nykyään max 4 annosta kerralla, siinäkin on oikeastaan liikaa. Taidan lopettaa kokonaan mokoman tykytysjuoman
Jos juon kahtena päivänä, mulla tulee sellainen morkkis että makaan ensin päivän sängyssä, nukun torkkuja päivällä ja yöllä, välillä syön jotain. Toisena päivänä on pakko nousta ja mennä suihkuun, kun on niin paskanen olo. Olo on edelleen vetämätön, ajatukset masentavia. Ajatus ulos menosta ahdistaa, kädet saattaa vähän täristä, fyysinen olo kangistunut. Toisena yönä nukun huonosti ja jos nukun saatan nähdä painajaisia/harhoja, esim. hämähäkki kävelee sängyssä, saatan tämän takia jopa pompata sängystä ylös.
Kolmantena päivänä on edelleen masennusta, ehkä jopa itkuisuuttakin. Jos vähänkin vaikka siivoaa, hiki lentää helposti. Kolmas yö tulee edelleen huonosti nukuttua. Neljäntenä päivänä alkaa jo aurinko paistamaan risukasaan. Ajatukset positiivisempia ja päätös ettei juo vähään aikaan.. kuitenkin korkki saattaa aueta jo viikon päästä :D
Miltä kuulostaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos juon kahtena päivänä, mulla tulee sellainen morkkis että makaan ensin päivän sängyssä, nukun torkkuja päivällä ja yöllä, välillä syön jotain. Toisena päivänä on pakko nousta ja mennä suihkuun, kun on niin paskanen olo. Olo on edelleen vetämätön, ajatukset masentavia. Ajatus ulos menosta ahdistaa, kädet saattaa vähän täristä, fyysinen olo kangistunut. Toisena yönä nukun huonosti ja jos nukun saatan nähdä painajaisia/harhoja, esim. hämähäkki kävelee sängyssä, saatan tämän takia jopa pompata sängystä ylös.
Kolmantena päivänä on edelleen masennusta, ehkä jopa itkuisuuttakin. Jos vähänkin vaikka siivoaa, hiki lentää helposti. Kolmas yö tulee edelleen huonosti nukuttua. Neljäntenä päivänä alkaa jo aurinko paistamaan risukasaan. Ajatukset positiivisempia ja päätös ettei juo vähään aikaan.. kuitenkin korkki saattaa aueta jo viikon päästä :D
Miltä kuulostaa?
Siltä että olet itsetuhoinen idiootti.
Alkoholi on laillinen ja turvallinen nautintoaine verrattuna vaikka kannabikseen.
Tulee. Masennus kestää n. viikon. Olen joskus nuorena kokeillut ekstaasia ja siitä tuli vielä kauheampi masennus jälkikäteen, koska se taitaa vaikuttaa serotoniinin määrään vielä radikaalimmin.
Nykyään poltan paukut, jos haluan oikeasti rentoutua ilman mitään jälkiseuraamuksia. En voi ymmärtää, miksi kukaa ryyppää kun se ei auta nollaamisessa tai arjesta palautumisessa yhtään, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa. Se on suoraa seurausta siitä, kun alkoholi laskee serotoniinitasoja.
Mullakin. Yritän aina ajatella masennuksissani, että "tää johtuu vain mun aivoista..", jne, mutta paras olla juomatta. Muuten menee monta päivää pilalle.
Kyllä. Vaikka ei olisikaan krapulaa varsinaisesti niin ekaksi on ns. krapulapäivä ja sen jälkeen pari päivää saamaton olo ja tekee mieli nukkua paljon. Neljäs selvä päivä alkaa olla energiat taas kohdillaan.
Aiheuttaa. Se on suoraa seurausta siitä, kun alkoholi laskee serotoniinitasoja.