Aiheuttaako kellään muulla kännääminen 4-5 päiväksi masennuksen ja todella saamattoman olon?
En tajua miksi juomisen jälkeen käy näin aina. Haluaisin lopettaa mutten pysty.
Kommentit (43)
Kyllä. Tosin luulen, että se johtuu siitä, etten saa pildee bileistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa. Se on suoraa seurausta siitä, kun alkoholi laskee serotoniinitasoja.
Mullakin. Yritän aina ajatella masennuksissani, että "tää johtuu vain mun aivoista..", jne, mutta paras olla juomatta. Muuten menee monta päivää pilalle.
Sama. Ja vaikka tietää masennuksen syyn, niin ei ne päivät silti ole helppoja. Montako viikkoa elämästä on valmis yhden illan takia hukkaamaan?
Hyvä luoja, voiko joku ryypätä 4 - 5 päivää. Oma pää menee sekaisin jo lasillisesta olutta.
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa ainakin mulle 1-4pv kestävän ahdistuksen ja tähän saattaa riittää kevyempikin humalatila. Olenkin vähentänyt niin että nykyään max 4 annosta kerralla, siinäkin on oikeastaan liikaa. Taidan lopettaa kokonaan mokoman tykytysjuoman
Minulla 3 annosta illassa on sopiva, ei siis tietenkään joka ilta, vaan esim. parin viikon välein. :) Humalahakuinen juominen ei huvita tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä luoja, voiko joku ryypätä 4 - 5 päivää. Oma pää menee sekaisin jo lasillisesta olutta.
Idiootti
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa. Se on suoraa seurausta siitä, kun alkoholi laskee serotoniinitasoja.
Mulla itse asiassa kännääminen jostain syystä piristää / stimuloi. Ei kännissä oleminen mutta sitä seuraavat 2-3 päivää olen yleensä selvästi normaalia pirteämpi ja keskittymiskyky parempi vaikka olisikin krapula samaan aikaan. Jotain jännää tapahtuu ilmeisesti välittäjäaineissa. Normaalisti omaan aika huonon keskittymiskyvyn.
Mutta en tiedä mitä pidempijaksoinen kännääminen tekisi, harvoin olen edes kännissä. Joskus olen ajatellut että rupeaisin juomaan vain krapulan takia, humalassa oleminen ei niin paljon kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Masentaako kannabiksen käyttö?
Satunnainen käyttö ei. Päinvastoin. Käytetään masennuksen hoitoonkin monissa maissa. Liikakäyttö masentaa hyvin monia. Ei tietenkään yhtä pahasti kuin alkoholi, mutta kumminkin.
Miksi juotte jos masentaa? Ihme touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satunnainen käyttö ei. Päinvastoin. Käytetään masennuksen hoitoonkin monissa maissa. Liikakäyttö masentaa hyvin monia. Ei tietenkään yhtä pahasti kuin alkoholi, mutta kumminkin.
Voi pientä, hyvinpä tiedät
Tuosta putkeen juomisesta... En ole koskaan elämässäni, kertaakaan, juonut alkoholia useampana peräkkäisenä päivänä. Kerran parikymppisenä kesävierailla join yhtenä iltana humalaan ja heti seuraavana päivänä join pitkällä aterialla lasin viiniä ja kaksi olutta. Minulle tuli siitä melkein harhoja :D Kun suljin silmäni, näin mielessäni outoja, kuin vanhojen valokuvien kasvoja (seepian sävyjä, valoa, varjoa), jotka muuntuivat yrittäessäni saada niistä "otetta" mielessäni.
Muut kesävieraat joivat kännit monena iltana peräkkäin (joku oli koko viikon kännissä). Se oli ensimmäinen kerta, kun tajusin olevani paljon hauraampaa tekoa keskivertopulliaiseen nähden. Olen muutenkin herkkä, ruumiillisesti ja henkisesti.
Raittiina on hyvä elää.
Jep just noin käy mullekin. Nuorempana ei niin pahasti, mutta nyt tulee aivan järkyttävä ahdistus. Tuntuu, että olen syyllinen kaikkeen mahdolliseen ja alan kuvittelemaan mitä kamalaa olen tehnyt (vaikka ei siis olisi ollenkaan juonut niin, että muisti menee). Lisäksi yleinen ahdistus ja ihan halu kuolla.
Siispä olen ratkaissut tämän niin, etten enää missään tilanteessa juo paria lasillista enempää. Illan hauskuus ei todellakaan riitä kuittaamaan sitä seuraavien päivien kauheutta. Ihan käteväähän tää on kun voi lähteä autolla joka paikkaan :)
Mulla sama juttu. Nyt ymmärrän, että meitä on muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti aiheuttaa, koska kyseessä ns. masenne/depressogeeni. Ei oikein sovi alakuloisuuteen taipuvaisille suomalaisille.
Alkoholi on depressantti. Se tarkoittaa elintoimintoja lamaavaa ainetta, ei masentavaa ainetta. On totta että alkoholi aiheuttaa mielialan laskua, varsinkin runsaasti ja usein käytettynä mutta mekanismi ei ole ihan noin yksinkertainen kuin esitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä tahansa päihteen liikakäyttö/päivittäinen käyttö masentaa varmasti.
Mul tulee kans kauheat masennusoireet..4 päivää on yleisin masennusaika rankan ryyppäämisen jälkeen. Tekee mieli vaan itkeä. Myös vatvon olemattomia asioita ja syyllistän itseäni ja vihaan myös itseäni. Vois ryhtyä raittiiks kokonaan. Tää on ihan suoraan sanottuna hanurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pientä, hyvinpä tiedät
Niin teen. Tiedätkö jotain kenties paremmin?
Kyllä. En käytä alkoholia, koska saan siitä epämääräisen olon henkisesti ja ruumiillisesti muutamaksi päiväksi. Jos on tiedossa oikein tärkeä ja harvinainen illanvietto, jossa muut käyttävät alkoholia, saatan juoda 4-5 annosta ja tietoisesti kärsiä seuraukset. Noina poikkeuskertoina valmistaudun huolella krapulaan ja sitä seuraaviin päiviin: ravitsevaa ruokaa kaappeihin / pakkaseen, välipaloja, mehuja, särkylääkkeitä, hiljaisuutta...
Noita poikkeuskertoja tulee kerran 1-2 vuodessa eli todella harvoin.