Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurallinen migreeni: onko lääkettä jota ottaa heti?

Vierailija
30.08.2016 |

Itselläni käytössä sumatriptaani 50mg, joka siis otetaan vasta aurojen mentyä ohi, päänsäryn alkaessa. Onko olemassa MITÄÄN auroihin auttavaa, jonka voisi ottaa heti kun ensimmäiset oireet tuntuvat? Ibuprofeenia olen ottanut 600-800mg kerralla, mutta en tiedä auttaako se vai meneekö aurat ohi normaalisti. Lääkärin kanssa kyllä keskustelen kun vaan saan ajan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otan ibuprofeenia 400-800 mg heti kun silmissä alkaa vilkkua. Se auttaa mulla aika nopeesti sahalaitoihin, eikä päänsärkyäkään tule. Jos taas en saa nopeasti otettua ibuprofeenia aurojen alkaessa, näköhäiriöt kestää pidempään ja niiden jälkeen tulee suht voimakas päänsärky. Reseptilääkkeitä en ole onneksi tarvinnut.

Mulla ihan samoin.

Miten te saatte pidettyä, ettei iske paniikki, kun alkaa silmissä valot vilkkua? Mulla meinaa aina tulla paniikkikohtaus tai jotain, kun näköhäiriöitä tulee. Viimeksikin iski käsiin hirveä tärinä ja oikeasti hiukan pelotti. Mä kai alan aina epäileen, että jos tämä ei olekaan migreeniä ja sitten panikoin.

Onhan se kamala tunne. Varsinkin jos on jossain missä pitäisi olla erityisen skarppi. Rauhallinen hengittely autta ainakin vähän. Ja ehkä se, että aina välillä migreenittöminä hetkinä ajattelee rauhassa asiaa läpi ja valmistautuu henkisesti pysymään rauhallisena ja muistamaan että kyse on "vain" migreenistä.

Vierailija
22/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni käytössä sumatriptaani 50mg, joka siis otetaan vasta aurojen mentyä ohi, päänsäryn alkaessa. Onko olemassa MITÄÄN auroihin auttavaa, jonka voisi ottaa heti kun ensimmäiset oireet tuntuvat? Ibuprofeenia olen ottanut 600-800mg kerralla, mutta en tiedä auttaako se vai meneekö aurat ohi normaalisti. Lääkärin kanssa kyllä keskustelen kun vaan saan ajan.

Oudot ohjeet olet saanut! Minun neurologini määräsi ottamaan heti kerralla kaksi Imigran-nenäsumittimellista. Migreeniä ei saa päästää niskan päälle.

Oletko käynyt sivuilla http://www.migreeni.org ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille viesteistä ja neuvoista! Ennen käytin Imigrania ja siinä taitaa pakkausselosteessa lukea, että otetaan vasta kun päänsärky alkaa. Nyt käytössä (halvempi) Oriptan, jonka selosteessa sanotaan että voi ottaa heti kun oireet alkavat. Molemmat ovat siis sumatriptaania, siksi vähän ihmetyttää.

Estolääkitystä en tarvitse, sillä kärsin migreenistä harvoin, kerran muutamassa kuukaudessa, mutta olo on silti kivulias.

-Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän