Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä sitten taas vihaan lauantai koulupäiviä!

Vierailija
29.08.2016 |

Jos opettajat joutuvat tekemään lauantain sisään saadakseen jonkun toisen päivän vapaaksi, niin on se käsittämätöntä, että vanhemmat velvoitetaan sinne myös viettämään päivää erilaisten teemojen ympärille. En mä saa siitä helatorstain jälkeistä perjantaita vapaaksi vaikka sillä kyseisellä viikolla teen 6-päiväisen työviikon sen opettajan rinnalla. Kyllä opettajan pitäisi hoitaa sen koulupäivä kuten muinaki koulupäivinä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ristus sentään. Miksi noin vaikeiden ja saamattomien ihmisten pitääkään lisääntyä. Jos yksi lauantai tuottaa tuollaista tuskaa, niin opeta lapsesi sitten itse.

Kun on kolme lasta niitä koululauantaita on jo kuusi per lukukausi.

Vierailija
22/31 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ristus sentään. Miksi noin vaikeiden ja saamattomien ihmisten pitääkään lisääntyä. Jos yksi lauantai tuottaa tuollaista tuskaa, niin opeta lapsesi sitten itse.

Onko ne kaikki eri kunnissa koulussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on joidenkin elämä hankalaa. Eihän sinne kouluun ole pakko mennä muiden kuin koululaisen.

Vierailija
24/31 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikään lakisääteinen ole.

Meilläpäin on yleensä silloin Unicef kävely silloin ja sen olen kuitannut siten, että lapsella on kisat silloin. Opettaja on asia ok ja sillä selvä.

Mahtaa olla ihmisen elämä iisiä, kun tämmöisestäkin jaksetaan valittaa.

Joo, ei meilläkään ole ongelma toi lauantai koulupäivä, niihin ei ole harrastusten takia päästy enää moneen vuoteen. Ongelma on se arkipäivä, joka sitten onkin sitten sillä eka- tai tokaluokkalaisella vapaa. Vanhemmat töissä, lapsi yksin kotona. Mahtavia ideoita tosiaan... Kun luulisi, että ne ihan lakisääteiset 14 viikkoa riittäisi siihen akkujen lataamiseen niillä opettajillakin, mutta näköjään ei.

Mikä ongelma se on? Koululainen pärjää kyllä yhden päivän yksin kotona. Ellet sitten ole sössinyt kasvatusta.

Vierailija
25/31 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne kaikki eri kunnissa koulussa?

Ei ole, Helsingissä eri kouluissa. Joka koululla täällä eri säännöt ja ohjelmat.

Vierailija
26/31 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulda hoo kirjoitti:

Kyllä on joidenkin elämä hankalaa. Eihän sinne kouluun ole pakko mennä muiden kuin koululaisen.

Meillä ne lauantait on juurikin niitä koulupäiviä jolloin siinne kinutaan vanhemmatkin.

Vierailija
27/31 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin on yleensä silloin Unicef kävely silloin ja sen olen kuitannut siten, että lapsella on kisat silloin. Opettaja on asia ok ja sillä selvä.

Onhan tuokin yksi tapa kuitata asia. Jos ensi kerralla itse vetäisi vaikka kaljaa sohvalla ja soittaisi kouluun, että meidän lapsilla on nyt muuta menoa.

Ehkä kuitenkin oikeampi tapa olisi järjestää ne koulupäivät yleisten työpäivien mukaisesti. Eli arkena koulua, viikonloppuna vapaata, niin kenenkään ei tarvitse keksiä jotain erivapauksia. That's it.

Voithan sä niinkin tehdä, jos sua huvituttaa. Jos sulle kalja aamusta maistuu, niin päästä ihmeessä lapset kouluun.

Kyllä se pinna tiukentuu ihmisillä pienestä. :D

Vierailija
28/31 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuokin yksi tapa kuitata asia. Jos ensi kerralla itse vetäisi vaikka kaljaa sohvalla ja soittaisi kouluun, että meidän lapsilla on nyt muuta menoa.

Ehkä kuitenkin oikeampi tapa olisi järjestää ne koulupäivät yleisten työpäivien mukaisesti. Eli arkena koulua, viikonloppuna vapaata, niin kenenkään ei tarvitse keksiä jotain erivapauksia. That's it.

Voithan sä niinkin tehdä, jos sua huvituttaa. Jos sulle kalja aamusta maistuu, niin päästä ihmeessä lapset kouluun.

Kyllä se pinna tiukentuu ihmisillä pienestä. :D

Ööh, ei se pinnan kiristystä ole, jos haluaa sääntöjä järkevöittää. Ei ole järkeä siinä, että ihmiset keksivät mitä erilaisempia menoja, että voivat jäädä pois lauantaikoulupäivistä. IMO: Lauantai on koulupäivä ihan kaikille tai lauantai ei ole koulupäivä kenellekään. Mielummin jälkimmäinen. Muussa tapauksessa kaljanjuonti on ihan yhtä pätevä poissaolosyy kuin esim. urheilukisat.

Vierailija
29/31 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen on täysin järjetön sääntö, että joka lukuvuodessa pitää olla täsmälleen sama 190 päivää koulua. Ja niitä sitten setvitään näillä arkipyhien (yhtä järjettömiä) ja lomien alkamisten kanssa, ja joudutaan ylimääräisiä lauantaityöpäiviä pitämään. Oikein sosialistinen ihanne, niin mahdottoman tasa-arvoista kun kaikilla on 190 päivää koulua vuodessa.

Ja paskat. Keskimääräinen oppilas on pois jo sairauksien takia niin monta päivää, että 1-2 lauantaita on aivan yksi hailee siinä konkurssissa. Lisäksi kaikennäköiset tapahtumapäivät, vierailut yms. sotkevat kalenteria. Kevätjuhlien lähestyessä vaikuttaa, että kahteen viikkoon ei tapahtu muuta kuin kevätjuhlien harjoittelua, sama jouluna. Ketään ei haittaisi, kun etukäteen vuodelle katsottaisiin sopivat lomien alkamisajankohdat ja vapaapäivät, ja koulupäiviä tulisi vaihtelevasti vaikkapa 186-194 vuodesta riippuen. Opettajat voivat olla sitten työpäivien täyttämiseksi vaikka tyky-päivillä, tai vanuttakoon vaikka neuleitaan ne ylimääräiset päivät.

Toisekseen, minä en käy enää koulua. Se on lapseni tehtävä, ja hän voi kertoa siitä ja sen tapahtumista vaikka päivittäin. Mutta minä en halua enkä jaksa osallistua yhteiseen tapahtumaan, jossa on valtava määrä ihmisiä ja varsinkin vieraita lapsia, joihin minulla ei ole halua tutustua. Jos olisi, olisin lukenut opettajaksi.

Vierailija
30/31 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osallistunut moniin koulun järjestämiin juttuihin, mutta lauantain koulupäiviin en. Yksi äiti varoitti niistä. Hän oli kerran erehtynyt menemään ja joutunut opettajan rooliin. Lapseni osaa käyttäytyä. Joskus lapseni on kysynyt, että miksi en tullut, mutta on ymmärtänyt, että ei siellä koulussa olisi ollut mitään järkevää tekemistä minulle. Miksi tulisin jo muutenkin ruuhkaiseen luokkaan, josta happikin tuntuu loppuvan kesken? Ei ole järjen häivää kutsua vanhempia ahtaisiin tiloihin!

Vierailija
31/31 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaapa vanhemmat että kuinka moni teistä tulisi paikalle jos lauantai koulupäivän tapainen koulupäivä järjestettäisiin perjantaina ja paikalle toivottaisiin oppilaiden vanhempia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi