Haaga-Helian liiketalouden opiskelijoita/sinne hakeneita? (kysymyksiä pääsykokeesta)
Hei, haen syksyn yhteishaussa kyseiseen koulutusohjelmaan ja mietin oliko pääsykoe teidän mielestänne vaikea? Ilmeisesti matemaattis-loogisia kysymyksiä ja prosentteja on tulossa? (ja onko kellään vinkkejä kuinka niihin valmistautua, netissä on esim. abitreenien laskuissa sellaisia mihin tarvitaan laskinta ja laskimia ei kokeeseen saa ottaa).
Lähtöpisteeni ovat 53/60, edellisten vuosien keskimääräinen sisäänpääsyraja ollut 62-70 eli tähtään siihen että saisin pääsykokeesta ainakin 17/40 oikein. Kuulostaako tämä mahdolliselta? Olen aina ollut keskiverto koulussa (kirjoitin lukiosta Cn paperit) mutta olen valmis lukemaan pääsykoemateriaalit ulkoa tähän.
Luin netistä että sinne on vaikea päästä ja mietinkin pitäisikö lähtöpisteiden olla 60/60...
Kommentit (8)
Sulla on niin hyvät lähtöpisteet, joten selvinet hyvin.
Mulla oli aikoinaan lähes täydet lähtöpisteet, ja kokeesta piti saada se minimi. Yhdessä illassa lukaisin materiaalit läpi ja sisälle mentiin. Päättelytehtävät oli aika yksinkertaisia, googlailemalla löytyy vinkkejä ja harjoittelutehtäviä.
Muistan vain miten luvuista saa tiettyjä prosentteja ja kuinka prosenteista saa lukuja (montako prosenttia 4 on 12sta, jos hinnasta vähennetään 30% niin paljonko jää jäljelle jne). Pitäisikö osata monimuotoisemmin? :s
Vierailija kirjoitti:
Sulla on niin hyvät lähtöpisteet, joten selvinet hyvin.
Mulla oli aikoinaan lähes täydet lähtöpisteet, ja kokeesta piti saada se minimi. Yhdessä illassa lukaisin materiaalit läpi ja sisälle mentiin. Päättelytehtävät oli aika yksinkertaisia, googlailemalla löytyy vinkkejä ja harjoittelutehtäviä.
kiitos! olen yrittänyt etsiä tehtäviä netistä mutta hankalaa on.
Vierailija kirjoitti:
Muistan vain miten luvuista saa tiettyjä prosentteja ja kuinka prosenteista saa lukuja (montako prosenttia 4 on 12sta, jos hinnasta vähennetään 30% niin paljonko jää jäljelle jne). Pitäisikö osata monimuotoisemmin? :s
Tänä keväänä matematiikkaosio oli melko haastava, suosittelen opettelemaan vähän soveltavampia prosenttilaskutehtäviä. Ehkä lukion kirjoista olisi hyötyä. Toisaalta lähtöpisteesi ovat hyvät, joten ei paineita :)
Helppo sinne on päästä, jos vähänkään vaivaa näkee.
Omia lähtöpisteitä en muista, olisivatkohan olleet siinä 50/60 paikkeilla. Kesällä lueskelin töiden ohessa, ja lopputulemana olisin päässyt sisään sekä yhteispisteillä että pelkillä pääsykokeen pisteillä.
Ps. Jos saat tarpeeksi hyvät pisteet, niin saat valita kummassa paikassa aloitat. Kannattaa valita Pasila.
Vierailija kirjoitti:
Helppo sinne on päästä, jos vähänkään vaivaa näkee.
Omia lähtöpisteitä en muista, olisivatkohan olleet siinä 50/60 paikkeilla. Kesällä lueskelin töiden ohessa, ja lopputulemana olisin päässyt sisään sekä yhteispisteillä että pelkillä pääsykokeen pisteillä.
Ps. Jos saat tarpeeksi hyvät pisteet, niin saat valita kummassa paikassa aloitat. Kannattaa valita Pasila.
Kaikki opiskelijat tykkää enemmän Malmista. Pienempi ja kotoisampi. Parempi ruoka. Opettajat samoja, kun kaikki opettavat molemmissa toimipisteissä.
Ei ole vaikea päästä jos osaat pääsykoematskun about ulkoa ja muistat ainakin prosenttilaskut lukion matematiikasta. Tsemppiä! :)