Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on parempi asuinpaikka lapselle, maaseutu vai kaupunki?

Vierailija
29.08.2016 |

Asutko sinä maaseudulla vaiko kaupungissa?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki

Vierailija
2/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on hyviä, lapsen onnellisuus riippuu ihan muista seikoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkin vielä! Maaseutu tietysti.

Vierailija
4/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla asun ja minusta lasten on paras asua täällä missä ovat syntyneet ja kasvaneet.

Vierailija
5/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme yhdessä maailman suurimmista kaupungeista, kaksi lasta. Erittäin hyvä kasvuympäristö, mutta niin on myös maaseutukin (itse kasvoin maaseudulla). Maaseutu ja kaupunki ovat täysin erilaisia paikkoja kasvaa, mutta molemmat ovat erinomaisia.

Vierailija
6/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsuuden kaupungissa ja esiteinistä aikuiseksi maaseudulla. Maaseudulla oli ihan helvettiä ja olen vieläkin vanhemmilleni katkera muutosta

Vierailija
7/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todella onnellinen, että lapseni saavat kasvaa maaseudulla!

Vierailija
8/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki. Avarampi hengittää, kouluissa ja harrastuksissa valinnanvaraa.

Vierailija
9/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa on puolensa. Itse olen kasvanut maalla ja oikein hyvin viihdyin siellä.

Vierailija
10/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin lapsuuden kaupungissa ja esiteinistä aikuiseksi maaseudulla. Maaseudulla oli ihan helvettiä ja olen vieläkin vanhemmilleni katkera muutosta

Tuossa ei taida olla kyse siitä että maaseutu olisi paska paikka lapselle, vaan enemmänkin siitä että jouduit muutenkin vaikeassa iässä muuttamaan täysin erilaiseen ympäristöön.

Vierailija
11/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskoisin että lapset ovat onnellisia siellä missä näkevät vanhempiensa viihtyvän ja olevan onnellisia. 

Vierailija
12/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luontoihmisenä viihdyin paremmin maalla ja lapsuuden parhaat leikitkin oli metsissä menninkäisenä ja nikkaroin itselleni jopa pienen mökinkin meidän metsään. Vaeltelin paljon luonnossa, josta sain rauhantunteen ja tutkin kasveja ja tarkkailin eri eläimiä. Nykyään asun kaupungissa ja omat mukavuudet on täälläkin, mutta ei ne vedä vertoja sille vapaudentunteelle minkä lapsena sain luonnonhelmassa ja joenvarrella samoillen.

Vierailija
13/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista tulee Helsingissä hiukan omituisia.

Vierailija
14/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa, varsinkaan suurkaupungissa tuskin kasvaa luontoihmisiä, joten kaupungissa kasvanut ei osaa edes kaivata aarnimetsiä. Sen sijaan kaupungissa kasvanut voi ahdistua syvästikin maalla, jossa ei ole yhtään mitään hänen silmissään. Ei kannata siis arvottaa kumpaakaan ympäristöä pelkän oman kasvualustansa perusteella.

Vierailija
15/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei taida olla kyse siitä että maaseutu olisi paska paikka lapselle, vaan enemmänkin siitä että jouduit muutenkin vaikeassa iässä muuttamaan täysin erilaiseen ympäristöön.

Kyllä se oli paska paikka. Mihinkään ei voinut lähteä, kun ei ollut julkista liikennettä, ei edes kauppaan. Ei voinut harrastaa mitää mieluista. Opetus oli perseestä ja vähän väliä oli jotain sijaisen sijaista, joka ei itsekään osannut asioita. Muita lapsia ei koulu kiinnostanut tippaakaan ja se näkyi myös suhtautumisessa muhun. Kaiken kaikkiaan paska reissu, mutta onneksi pääsin pois

Vierailija
16/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa kohtaa enemmän erilaisuutta ja oppii tulemaan toimeen ympäristössä, jossa lapsen tuleva työpaikka sijaitsee. Lisäksi monipuolisemmin erilaista tekemistä tarjolla ja valinnanmahdollisuuksia opiskelujen suhteen, ei tarvitse 15 v muuttaa kotoa pois.

Vierailija
17/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa, varsinkaan suurkaupungissa tuskin kasvaa luontoihmisiä, joten kaupungissa kasvanut ei osaa edes kaivata aarnimetsiä. Sen sijaan kaupungissa kasvanut voi ahdistua syvästikin maalla, jossa ei ole yhtään mitään hänen silmissään. Ei kannata siis arvottaa kumpaakaan ympäristöä pelkän oman kasvualustansa perusteella.

Mä kasvoin Helsingissä ja kaipasin todellakin luonnon rauhaa. Muutin maalle heti, kun omilleni muutin ja päivääkään en ole katunut.

Ei enää ikinä takaisin Kehä III:n sisään!

Vierailija
18/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa kohtaa enemmän erilaisuutta ja oppii tulemaan toimeen ympäristössä, jossa lapsen tuleva työpaikka sijaitsee. Lisäksi monipuolisemmin erilaista tekemistä tarjolla ja valinnanmahdollisuuksia opiskelujen suhteen, ei tarvitse 15 v muuttaa kotoa pois.

Itse en kykene harrastamaan kaupungissa oikein mitään. Kaikesta mitä harrastan tulee ympäristöä häiritseviä savuja ja meluja, ja lisäksi olen illanvirkku. Ei onnistu kaupungissa kuin sisällä istuskelu ja netissä pyöriminen. Sekin haittaa että ihmisiä on joka paikassa.

Etkä sinä tiedä missä sen lapsen työpaikka on. Jospa vaikka lähtee merille.

Vierailija
19/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras asuinpaikka naiselle:

0v - 10v suomalainen maaseutu

10v - 18v pk-seutu

18v - 30v ulkomaat

30v - 50v stadiin takaisin

50v - voi palata sinne maalle

Vierailija
20/71 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttanut kaupungista maalle ja lapsuudet viettänyt maalla. Maaseutu on parempi paikka niin lapselle kuin aikuiselle. Täällä oppii elämän perustaidot, käytännöllisyyden eikä kasva uusavuttomaksi. Tervehenkisempi meininki, paljon puuhastelua luonnostaan ulkosalla ja luonnossa. Eläimet osa arkea enemmän kuin kaupungissa. Saa nauttia luonnosta, sen antimista ja rauhasta täysin eritavoin kuin kaupungissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan