Kysely miehille: rakastutko naiseen vasta harrastettuanne seksiä?
Olen tapaillut kivaa miestä, jonka kanssa emme kuitenkaan harrasta seksiä. Syynä tähän on se, että mielestäni mies ei ole minuun riittävän ihastunut. Olen aina aiemmin edennyt miesten kanssa seksiin vasta, kun miehen tunteet minua kohtaan ovat olleet ilmiselviä, mutta tällä kerralla näin ei ole. Tämä tapa on toiminut minulle tähän saakka; olen parisuhdekeskeinen nainen ja minulla on ollut kaksi todella pitkää, kokonaisvaltaisesti toimivaa ja vakavaa suhdetta (joista viimeisin kesti yli 10 vuotta). Irtosuhteita lähes pyöreä nolla - kerran kokeilin vain kokeilemisen ilosta ja totesin kannaltani mitäänsanomattomaksi touhuksi.
Olemme tämän tapailumiehen kanssa jumittaneet nyt aika pitkäänkin tässä nykyisessä tilanteessa. Pidän hänestä todella paljon ja hänkin monin tavoin pitää minusta, mutta asiat eivät oikein etene. Kävimme sitten lopulta ihan suorapuheisen keskustelun aiheesta. Mies kertoi, että hänelle ei ole koskaan kehittynyt syviä tunteita naista kohtaan ilman seksiä. Minä taas tiedän, että seksi kanssani on sellaista ihanaa ilotulitusta (johon eksät ovat olleet todella tyytyväisiä) vain silloin, kun tunteet ovat siinä mukana. Epäröin edetä tämän miehen kanssa, koska jos seksi jää laimeaksi niin miten ne tunteetkaan siinä voisivat kehittyä?
Auttakaa palstamiehet minua ymmärtämään tilannetta! Laadin myös kyselyn, jotta saamme huipputieteellisen tutkimustuloksen niiden miesten edustuksesta palstalla, joilla tunteiden syttyminen edellyttää seksin harrastamista. ;) Kannattaako ottaa riski ja pyrkiä miehen sydämeen sänkykamarin kautta?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä ymmärtänyt, mikä siinä seksissä on niin spesiaalia, että pitäisi olla jotenkin superrakastunut ennen seksin harrastamista. Ei niitä irtosuhteita ole pakko harrastaa, jossei halua, mutta minusta outoa tapailla tosi pitkään ilman seksiä. Pitäähän se autokin koeajaa ennen ostamista.
Ap, sinun pitää nyt päättää, haluatko tämän miehen kiinnostuvan sinusta muutenkin kuin kaverimielessä, kerran hän on asian sinulle ihan suoraan sanonut. Tai sitten voit etsiä miehen, jotka rakastuu ilman seksiä, kai heitäkin on. Itse en suoraan sanottuna ymmärrä, mikä pointti on pihdata, ennen kuin toisella on tunteita. Karmii ajatus, että olisi rakastuttu palavasti molemmin puolin, mutta seksi olisikin sitten ihan hirveää tai molemmilla ihan erilaiset toiveet sen suhteen, tms. Seksi kuitenkin on aika helvetin oleellinen osa parisuhdetta. Itse ainakin mieluummin koeajaisin miehen ensin ja rakastuisin sitten - toiminut ainakin nykyisen pitkän ja rakastavan parisuhteen kanssa, hyvä seksielämä luo hyvän kivijalan kestävälle rakkaudelle.
Henk.koht. en myöskään sinkkuaikana kokenut selibaattia minään houkuttelevana vaihtoehtona. Ehkä siksi niin nopeasti hyvän miehen löysinkin? :D (Suhteemme alkoi yhden yön juttuna, jatkui niin, että mies pyysi seuraavana päivänä treffeille, jne.)
Kiitos vastauksestasi.
Kyllä minulla tosiaan on sellaisia miehiä ollut, jotka ovat olleet silminnähden hulluna minuun ennen kuin seksiin on menty. Olen tosin aina mennyt siihen aika nopeasti miehen tavattuani, mutta en kuitenkaan tilanteessa jossa toinen on suhtautunut minuun kaverillisesti eikä selkeän ihastuneesti. Onko tässä tavassa mielestäsi lähtökohtaisesti jotain vikaa? Omasta mielestäni ei ole, vaan ihmisiä on vain erilaisia. Olen nyt ensimmäistä kertaa tekemisissä tällaisen aiemmista poikkeavan miehen kanssa. Tai oikeammin: itseni tavalla suhtautuvan miehen kanssa. Hänhän on ihan samaan tapaan kuin minäkin odotellut että toinen osapuoli tekisi sen aloitteen seksiin.
Mikä seksissä on spesiaalia? Minulle kehittyy yleensä erittäin voimakkaat tunteet kun seksiin on menty. Tätä miestä kohtaan tunteeni ovat poikkeuksellisen voimakkaat jo ilman seksiäkin. Taidan vain yksinkertaisesti pelätä että menen palasiksi jos harrastamme jonkin aikaa seksiä mutta mies ei sittenkään ihastu/rakastu minuun, kun olen itse jo täysin koukussa häneen. Olen herkkä ihminen, ja juuri sen vuoksi nautin seksistä (kun tunteet ovat siinä mukana) erittäin paljon, enkä halua joutua turruttamaan herkkyyttäni ikävien ja hajottavien kokemuksien myötä. Siksi yritän vähän varoa menemästä tilanteisiin, joissa olisi suuri riski tulla pahasti satutetuksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä ymmärtänyt, mikä siinä seksissä on niin spesiaalia, että pitäisi olla jotenkin superrakastunut ennen seksin harrastamista. Ei niitä irtosuhteita ole pakko harrastaa, jossei halua, mutta minusta outoa tapailla tosi pitkään ilman seksiä. Pitäähän se autokin koeajaa ennen ostamista.
Ap, sinun pitää nyt päättää, haluatko tämän miehen kiinnostuvan sinusta muutenkin kuin kaverimielessä, kerran hän on asian sinulle ihan suoraan sanonut. Tai sitten voit etsiä miehen, jotka rakastuu ilman seksiä, kai heitäkin on. Itse en suoraan sanottuna ymmärrä, mikä pointti on pihdata, ennen kuin toisella on tunteita. Karmii ajatus, että olisi rakastuttu palavasti molemmin puolin, mutta seksi olisikin sitten ihan hirveää tai molemmilla ihan erilaiset toiveet sen suhteen, tms. Seksi kuitenkin on aika helvetin oleellinen osa parisuhdetta. Itse ainakin mieluummin koeajaisin miehen ensin ja rakastuisin sitten - toiminut ainakin nykyisen pitkän ja rakastavan parisuhteen kanssa, hyvä seksielämä luo hyvän kivijalan kestävälle rakkaudelle.
Henk.koht. en myöskään sinkkuaikana kokenut selibaattia minään houkuttelevana vaihtoehtona. Ehkä siksi niin nopeasti hyvän miehen löysinkin? :D (Suhteemme alkoi yhden yön juttuna, jatkui niin, että mies pyysi seuraavana päivänä treffeille, jne.)
Kiitos vastauksestasi.
Kyllä minulla tosiaan on sellaisia miehiä ollut, jotka ovat olleet silminnähden hulluna minuun ennen kuin seksiin on menty. Olen tosin aina mennyt siihen aika nopeasti miehen tavattuani, mutta en kuitenkaan tilanteessa jossa toinen on suhtautunut minuun kaverillisesti eikä selkeän ihastuneesti. Onko tässä tavassa mielestäsi lähtökohtaisesti jotain vikaa? Omasta mielestäni ei ole, vaan ihmisiä on vain erilaisia. Olen nyt ensimmäistä kertaa tekemisissä tällaisen aiemmista poikkeavan miehen kanssa. Tai oikeammin: itseni tavalla suhtautuvan miehen kanssa. Hänhän on ihan samaan tapaan kuin minäkin odotellut että toinen osapuoli tekisi sen aloitteen seksiin.
Mikä seksissä on spesiaalia? Minulle kehittyy yleensä erittäin voimakkaat tunteet kun seksiin on menty. Tätä miestä kohtaan tunteeni ovat poikkeuksellisen voimakkaat jo ilman seksiäkin. Taidan vain yksinkertaisesti pelätä että menen palasiksi jos harrastamme jonkin aikaa seksiä mutta mies ei sittenkään ihastu/rakastu minuun, kun olen itse jo täysin koukussa häneen. Olen herkkä ihminen, ja juuri sen vuoksi nautin seksistä (kun tunteet ovat siinä mukana) erittäin paljon, enkä halua joutua turruttamaan herkkyyttäni ikävien ja hajottavien kokemuksien myötä. Siksi yritän vähän varoa menemästä tilanteisiin, joissa olisi suuri riski tulla pahasti satutetuksi.
ap
En tarkoittanut tuomita, ihmisiä ja tapoja on erilaisia ja toisille esim. se seksin saaminen ei ole miin tärkeää. On minullakin monta hyvää ystävää 20-30v, jotka ovat eläneet vuosia selibaatissa tai eivät ole ikinä harrastaneet seksiä. Itse aloitin seksin 19-vuotiaana pitkän parisuhteen (6v) ensitreffeillä, vaikka himoja ja intoa olisi ollut jo aiemminkin. Tuon suhteen päätyttyä seukkasin miehen kanssa, jolta ei herunut ekoilla, eikä vielä kolmansillakaan treffeillä minun aktiivisesta yrittämisestäni huolimatta. Tämä suhde ei kestänyt vuottakaan. Sitten sen jälkeen ollut avointa suhdetta, fuckbuddya, sinkkuilua yhden yön juttuineen, yksi vuoden mittainen suhde ja nyt tämä parin vuoden.
On tullut nähtyä miestä, joka ennen seksiä on tosi kiinnostunut, mutta suhteen mentyä sille tasolle dumppaakin mitään selittämättä, hyviä ja huonoja yhden yön juttuja ja sitten tämä ihanuus, joka jäi elämääni.
Miehet ovat yksilöitä samoin kuin naisetkin. Itselläni tämä on toiminut, sain vilkkaina vuosinani viettää aktiivista seksielämää (huolehdin ehkäisystä kortsun muodossa niin ei tullut mitään ikäviä yllätyksiäkään) ja löysin lopulta sen oman mieheni. Toiset ihmiset löytävät sen parisuhteen eri tavalla. Esim. Eräs ystäväpariskunta seurusteli 7 kuukautta ennen seksin harrastamista, itse varmaan dumppaisin ukon, jossei noin pitkään aikaan heruisi. Mutta kukin tyylillään.
En henkilökohtaisesti koe menettäneeni mitään, vaikka olenkin saanut seksiä ilman, että siihen on liittynyt rakkautta. Ei se rakkausseksikään aina maailman parasta ole, toiset kerrat on parempia kuin toiset. Keskimäärin toki paljon parempaa kuin yhden yön jutut, mutta kyllä ne minun kirjoissani pitkät selibaattijaksot ja runkkaamisen voittavat. :)
T. 40
40, seksin saaminen on itse asiassa minullekin tärkeää. Mutta samalla on niin, että en pidä seksistä sellaisen miehen kanssa, johon en vielä luota ja joka ei muutenkin tunnu ihmisenä monella tavalla ihanalta. Tästä syystä minulle on haastavaa elää sinkkuna: irtoseksillä en saa oikein tyydytettyä seksuaalisia tarpeitani, mutta ei siihen toisaalta runkkaaminenkaan oikein auta. Vääränlaisen miehen kelkkaan lähteminen voi johtaa pahaankin vahingoittumiseen, niitä oikeanlaisia ei ole kovin helppo löytää, ja samalla kuitenkin seksuaaliset tarpeeni ovat kohtalaisen voimakkaita ja haluaisin seksiä paljon. :/
Se, että tämä mies epäröi selvästi enemmän kuin aiemmat miestuttavuuteni, on varmaan ihan ymmärrettävästikin sellainen asia joka saa minut epävarmaksi siitä, kannattaako ottaa riski. Varsinkin kun olen jo nyt mieheen niin ihastunut, että en saa häntä ollenkaan mielestäni. Tähän asti itsetuntoni on ollut sen verran heiveröisellä tolalla eron jäljiltä, että riskin ottaminen ei ole tuntunut hyvältä. Nyt alan olla rohkaistunut sen verran, että tajuan tilanteen olevan riskin ottamisen arvoinen. Silti pelottaa, koska kun olen juuri päässyt jaloilleni edellisestä erosta, sattuisi varmasti tavallistakin enemmän joutua heti uudelleen tilanteeseen, jossa tämä nyt jo raskaaksi käynyt seksitön tuskittelu jatkuu ilman että helpotusta siihen on näkyvissä, koska ihana mies ei halunnutkaan minua.
Oli kiva lukea noista kokemuksistasi. Onnea sinulle ja kumppanillesi suhteeseenne!
ap
Voin tuoda vain oman 48v miehen mielipiteen.
Minun täytyy tuntea ja rakastaa naista ennen seksiä. Omasta mielestäni seksi kuuluu parisuhteeseen ja on sen verran intiimiä, että haluan tuntea naisen ensin. Ja siinä mielessä arvostan myös naista, jolla on samansuuntaiset arvot.
Nuorena seurustelin pitkään ja sitten oli uusi parisuhde reilun vuoden hakusessa. Ja vaimon kanssa olen nyt ollut yli 25v kimpoissa.
Totta kai mielipiteitä on erilaisia ja sekin on loistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Voin tuoda vain oman 48v miehen mielipiteen.
Minun täytyy tuntea ja rakastaa naista ennen seksiä. Omasta mielestäni seksi kuuluu parisuhteeseen ja on sen verran intiimiä, että haluan tuntea naisen ensin. Ja siinä mielessä arvostan myös naista, jolla on samansuuntaiset arvot.
Nuorena seurustelin pitkään ja sitten oli uusi parisuhde reilun vuoden hakusessa. Ja vaimon kanssa olen nyt ollut yli 25v kimpoissa.
Totta kai mielipiteitä on erilaisia ja sekin on loistavaa.
Kiitos kommentistasi.
Tosiaan tässäkin ketjussa näkyy jyrkkiäkin mielipiteitä suuntaan ja toiseen. Tämä ihastukseni kohde edustaa siis eri koulukuntaa tai tyyliä kuin itse edustan. Olisiko paikalla ketään sellaista, joka olisi onnistunut luomaan hyvän suhteen itsestä poikkeavan tyylisen ihmisen kanssa? Sitähän minä tässä oikeastaan mietin, että onko tällainen ero seksuaalisuuden alueella niin hankala, ettei kannata edes yrittää päästä asian yli.
Huomautan siis vielä, että epäseksuaalinen en ole missään tapauksessa, enkä seksuaalisesti estynyt. Oikean ihmisen kanssa haluan seksiä paljon ja olen myös tosi kokeilunhaluinen. En vain pidä seksistä ilman tunteita yhtään niin paljon, enkä ole koskaan päätynyt parisuhteeseen sitä reittiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Irtosuhteita lähes pyöreä nolla - kerran kokeilin vain kokeilemisen ilosta ja totesin kannaltani mitäänsanomattomaksi touhuksi.
Vierailija kirjoitti:
Irtoseksin puolella taas on tullut kyllä noita todella vaatimattomiakin kokemuksia.
Eli kerran kokeilit mutta kuitenkin on useita vaatimattomia kokemuksia kertynyt? :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtosuhteita lähes pyöreä nolla - kerran kokeilin vain kokeilemisen ilosta ja totesin kannaltani mitäänsanomattomaksi touhuksi.
Vierailija kirjoitti:
Irtoseksin puolella taas on tullut kyllä noita todella vaatimattomiakin kokemuksia.
Eli kerran kokeilit mutta kuitenkin on useita vaatimattomia kokemuksia kertynyt? :'D
Yksinkertaistin muutaman harmaalla alueella olleen jutun samaan syssyyn. On aina yhtä kiehtovaa ja keskustelua eteenpäinvievää, kun joku pyrkii toteuttamaan seksuaalisuuttaan pilkkujen kanssa. Tämä on kuitenkin ihan oikeaa aikuisten seksiä käsittelevä palsta, joten jospa pidettäisiin keskustelukin aiheen mukaisena?
ap
Ei millään pahalla, mutta ehkä teillä ei vaan synkkaa, ei kannata väkisin yrittää vääntää. Tottakai seksi on sikäli hyvä asia että siinä avautuu toiselle ihan kokonaan, semmoisena kuin luonto on meidät suunnitellut. Se tietysti lähentää, poistaa estoja, ja saattaa saada jonkun huumankin aikaan, mutta tuskin se muuten mitään muuttaa.
Itselle ainakin kaikista tärkeintä on naisen suunnalta jotkut pienet harmittomat vihjeet siitä että viihtyy seurassa ja huomioi miestä jotenkin. Ihan vaikka siten että oikeasti kuuntelee toisen juttuja ja näyttää sen siten että palaa niihin myöhemmin, vaivihkaa säästää jonkun mitättömän muistilapun jonka mies on kirjoittanut jossain kivassa asia-yhteydessä, tai laittaa vaikka tietokoneensa taustakuvaksi edes maisemakuvan joltain yhteiseltä reissulta (missä ei tarvitse näkyä ihmisiä). Tai vaikka "ostin meille ohimennessä tosi hyvät leivokset, haluutko tulla käymään niin syödään ne?"
ennen seksiä on vaikea sanoa onko kiinnostunut naisesta vai pelkästä seksistä naisen kanssa. Seksin jälkeen mieli on kristallin kirkas ja tietää haluaako syventää suhdetta vai juosta. Seksi ei saa itsessään rakastumaan, mutta selkeyttää asioita.