Kysely miehille: rakastutko naiseen vasta harrastettuanne seksiä?
Olen tapaillut kivaa miestä, jonka kanssa emme kuitenkaan harrasta seksiä. Syynä tähän on se, että mielestäni mies ei ole minuun riittävän ihastunut. Olen aina aiemmin edennyt miesten kanssa seksiin vasta, kun miehen tunteet minua kohtaan ovat olleet ilmiselviä, mutta tällä kerralla näin ei ole. Tämä tapa on toiminut minulle tähän saakka; olen parisuhdekeskeinen nainen ja minulla on ollut kaksi todella pitkää, kokonaisvaltaisesti toimivaa ja vakavaa suhdetta (joista viimeisin kesti yli 10 vuotta). Irtosuhteita lähes pyöreä nolla - kerran kokeilin vain kokeilemisen ilosta ja totesin kannaltani mitäänsanomattomaksi touhuksi.
Olemme tämän tapailumiehen kanssa jumittaneet nyt aika pitkäänkin tässä nykyisessä tilanteessa. Pidän hänestä todella paljon ja hänkin monin tavoin pitää minusta, mutta asiat eivät oikein etene. Kävimme sitten lopulta ihan suorapuheisen keskustelun aiheesta. Mies kertoi, että hänelle ei ole koskaan kehittynyt syviä tunteita naista kohtaan ilman seksiä. Minä taas tiedän, että seksi kanssani on sellaista ihanaa ilotulitusta (johon eksät ovat olleet todella tyytyväisiä) vain silloin, kun tunteet ovat siinä mukana. Epäröin edetä tämän miehen kanssa, koska jos seksi jää laimeaksi niin miten ne tunteetkaan siinä voisivat kehittyä?
Auttakaa palstamiehet minua ymmärtämään tilannetta! Laadin myös kyselyn, jotta saamme huipputieteellisen tutkimustuloksen niiden miesten edustuksesta palstalla, joilla tunteiden syttyminen edellyttää seksin harrastamista. ;) Kannattaako ottaa riski ja pyrkiä miehen sydämeen sänkykamarin kautta?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Rakastuin ensisilmäyksellä.
Hienoa!
Sellaisiakin miehiä on, jotka eivät rakastu heti. Ystäväni mielestä he ovat tunnevammaisia, varsinkin jos rakastuminen on seksin saamisesta kiinni. Tämä tapaamani mies on kyllä selvästi ihan tunteellinen.
Ap
Itse olen nainen, mutta vaikea on kuvitella rakastuvani suoraan ilman seksiä. Ihastua toki voi ja sen kemian saattaa tuntea ilman seksiäkin. Jos seksi on huonoa, lopetan tapailun. Siksi harvemmin huvittaa viikkotolkulla tapailla ilman seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen, mutta vaikea on kuvitella rakastuvani suoraan ilman seksiä. Ihastua toki voi ja sen kemian saattaa tuntea ilman seksiäkin. Jos seksi on huonoa, lopetan tapailun. Siksi harvemmin huvittaa viikkotolkulla tapailla ilman seksiä.
Olisikohan tosiaan pitänyt puhua ihastumisesta ennemmin kuin rakastumisesta..
Ongelmalliselta tässä tuntuu miehen pidättyväisyys ja kaverillinen suhtautuminen verrattuna siihen, miten aiemmat kumppanini ovat suhtautuneet tapailun alussa. Jostain syystä minulla on päähänpinttymä, että miehen pitäisi olla todella innoissaan minusta ja myös ilmaista se selkeästi, jotta olisi mieltä edes kokeilla seksiä. Olenkohan liian kriittinen tai odotukseni epärealistisia?
Vaikka en nuori enää olekaan, kokemukseni erilaisista miehistä ovat rajalliset, koska olen ollut melkein koko aikuisikäni varattu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmalliselta tässä tuntuu miehen pidättyväisyys ja kaverillinen suhtautuminen verrattuna siihen, miten aiemmat kumppanini ovat suhtautuneet tapailun alussa. Jostain syystä minulla on päähänpinttymä, että miehen pitäisi olla todella innoissaan minusta ja myös ilmaista se selkeästi, jotta olisi mieltä edes kokeilla seksiä. Olenkohan liian kriittinen tai odotukseni epärealistisia?
Vaikka en nuori enää olekaan, kokemukseni erilaisista miehistä ovat rajalliset, koska olen ollut melkein koko aikuisikäni varattu.
Ap
Ihmiset on erilaisia. Jotkut ihastuvat hitaammin kuin toiset. Ja joihinkin ihastutaan nopeammin ja voimakkaammin kuin toisiin. Varmaan myös iän karttuessa ne tunteet eivät tunnu enää niin voimakkailta.
Mutta pitäisikö sinunkin sitten deittailla vielä vähän aikaa ja katsella rauhassa muitakin, jos tuo suhde ei nyt vain ota tuulta alleen?
t. 4
Mitäs sitten kun ne sänkyhommat ei synkkäkkään, en rakastu ennen kun on testattu se asia. Ihastus on eri asia.
Rakastuin seksiin. Se oli erinomaista. Nainen tuoksui ja tuntui hyvältä ja näytti hyvältä aamulla. En halunnut että se on enää muiden kanssa. Eikä ole itsekään tehnyt muita mieli viiteen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihmiset on erilaisia. Jotkut ihastuvat hitaammin kuin toiset. Ja joihinkin ihastutaan nopeammin ja voimakkaammin kuin toisiin. Varmaan myös iän karttuessa ne tunteet eivät tunnu enää niin voimakkailta.
Mutta pitäisikö sinunkin sitten deittailla vielä vähän aikaa ja katsella rauhassa muitakin, jos tuo suhde ei nyt vain ota tuulta alleen?
t. 4
Sitäpä juuri tässä pohdiskelen. Omalta puoleltani olisin siis ihan valmis vaikka mihin, mutta pelottaa että seksin myötä rakastun aivan totaalisesti ja mies ei tykkääkään ja lemppaa. Minä kun en tykkää siitä seksistä ollenkaan niin paljon silloin, kun huomaan olevani miehelle ns. pelkkä pano, siis kun siinä ei ole sellaista emotionaalisen tason intiimiyttä mukana. Pelkään että jos mies ei jo ennen seksiin menemistä ole minuun täysillä ihastunut, yhteys myös jää tuollaiselle laimeammalle/yksipuoliselle tasolle. Ja että tuntisin silloin oloni hyväksikäytetyksi. Mieskään ei silloin saa kanssani sellaista seksiä, jota se parhaimmillaan voi olla. Ehkä pelkään myös että hän pettyy.
Kuulostanpa kynnysmatolta kun asiaa näin tekstimuodossa käyn läpi. Ehkä tosiaankin on parasta unohtaa tämä mies ja jatkaa etsintöjä.
Ap
Jännä homma, se sänkypuuhien lykkääminen yleensä edistää rakastumista eikä vaikeuta sitä. Pitkiin suhteisiin johtaneet tapailuni ovat yleensä vasta neljännellä-viidennellä treffikerralla menneet seksin puolelle. Yhden-kahden illan suhteista taas ei koskaan ole kohdallani tullut mitään pidempää.
Olisiko kyseessä se, että mitä pidempää odottaa sitä paremmalta tuntuu?
M32
Mulle kävi niin, että olin aivan rakastunut yhteen mieheen, kunnes mentiin sänkyyn. Seksi oli jotain niin karsean huonoa, että tunteet lopahti siihen. Yleensä käynyt toisin päin.
N36
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi niin, että olin aivan rakastunut yhteen mieheen, kunnes mentiin sänkyyn. Seksi oli jotain niin karsean huonoa, että tunteet lopahti siihen. Yleensä käynyt toisin päin.
N36
Hui! Minulle ei ole koskaan käynyt näin. Sinänsä kiinnostavaa kyllä. Olen aina ihastunut hurjasti jo ennen seksiin menemistä ja seksi on aina ollut joko hyvää tai sitten erinomaista. Irtoseksin puolella taas on tullut kyllä noita todella vaatimattomiakin kokemuksia. Kaipa olen tästäkin syystä päätynyt ajattelemaan, että kun tunteita on mukana, seksikin on ihan omalla tasollaan.
Vähän yli kolmasosa vastaajista on toistaiseksi ilmoittanut rakastuvansa vasta seksin myötä. Minä en saa oikein mielestäni tätä miestä, vaikka eilen olinkin sitä mieltä että en uskalla ottaa riskiä ja mennä hänen kanssaan seksiin asti. Pohdin siis asiaa vielä. Olen säästynyt miessuhteissani pahoilta kolhuilta tähän mennessä enkä tietysti haluaisi nytkään ehdoin tahdoin mennä tilanteeseen, jossa voi sattua pahasti. Toisaalta tämä mies tuntuu todella tärkeältä minulle enkä pidä mahdottomana, että hän olisi jopa elämäni rakkaus. Kai sellaisen vuoksi kannattaa vähän riskiäkin ottaa?
ap
Ota riski. Jos mies valehtelee, saat tietää sen nopeasti etkä ihastu enää enempää. Et joudu myöskään jossittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ota riski. Jos mies valehtelee, saat tietää sen nopeasti etkä ihastu enää enempää. Et joudu myöskään jossittelemaan.
Miten niin saan tietää nopeasti? Voihan mies selittää että tunteet kehittyvät hänellä aina hitaasti ja perustella tällä vaikka kuinka pitkää tapailua ja seksin harrastamista, minkä päätteeksi sitten dumppaa minut kun seksi ei enää nappaa ja on aika siirtyä seuraavaan. Tämä nyt tällaisena kielteisenä ääriesimerkkinä siitä, mitä mahdollisesti voisi käydä jos oikein huono tuuri olisi.
Tuollaisen pidemmän setin jälkeen olisin itse todennäköisesti vielä pahemmin tunteideni armoilla kuin nyt olen, koska seksi saa minut tosi helposti kiintymään kumppaniin lisää. Siis silloin kun se on hyvää. Toki jos seksi olisi huonoa, varmaan eroaisimme nopeasti sen todettuamme, ja ero ei sitten tuntuisi niin vaikealta.
ap
Pakkomielteiseen naikkoseen ei rakastu viime eikä edellisenä vuonnakaan. Häiriintyneen ja sairaanloisen mustasukkaisen naikkosen tunnusmerkit paistavat läpi pikku kulissien takaa selvästi. Näitä joutuu muussa seurassakin kuuntelemaan. Tunkee ruokapaikkan norkoilemaan, huutelemaan jne. Yrittää leikkiä kostajaa julkisten häirikköviestiensä kanssa. Jotku yrittävät tätä jopa amatöörimäisenä yrittäjänä.
Sellaiset päätyvät perässä meluamisen lisäksi tämäntapaisille sivustoille pahentamaan oloaan. Itsetunto ja kakaruus ovat tunnusmerkkejä, kyvyttömyys edes normaaliin sosiaalisuuteen.
Kuulostaa samalta kuin vaikkapa pihalla huutava pikkukakara jolle mami ei osaa tapoja opettaa.
Se oli rakkautta ensinylpytyksellä.
Tutkimusten mukaa rakkaus leviää miehen kroppaan kullinvartta pitkin. Siispä kondomin käyttö saattaa estää miestä rakastumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin saan tietää nopeasti? Voihan mies selittää että tunteet kehittyvät hänellä aina hitaasti ja perustella tällä vaikka kuinka pitkää tapailua ja seksin harrastamista, minkä päätteeksi sitten dumppaa minut kun seksi ei enää nappaa ja on aika siirtyä seuraavaan. Tämä nyt tällaisena kielteisenä ääriesimerkkinä siitä, mitä mahdollisesti voisi käydä jos oikein huono tuuri olisi.
Tuollaisen pidemmän setin jälkeen olisin itse todennäköisesti vielä pahemmin tunteideni armoilla kuin nyt olen, koska seksi saa minut tosi helposti kiintymään kumppaniin lisää. Siis silloin kun se on hyvää. Toki jos seksi olisi huonoa, varmaan eroaisimme nopeasti sen todettuamme, ja ero ei sitten tuntuisi niin vaikealta.
ap
Nyt on pakko muistuttaa, että ihan kaikkia asioita elämässä ei voi kontrolloida ja suunnitella. Rakkaus varsinkin on sellaista, että on vaan pakko ottaa riskejä jos aikoo ikinä saada mitään. Joskus käy hyvin, joskus huonosti, joskus hyvin huonosti -mutta kyllä se elämä kantaa kuitenkin. Älä mieti liikaa :)
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Nyt on pakko muistuttaa, että ihan kaikkia asioita elämässä ei voi kontrolloida ja suunnitella. Rakkaus varsinkin on sellaista, että on vaan pakko ottaa riskejä jos aikoo ikinä saada mitään. Joskus käy hyvin, joskus huonosti, joskus hyvin huonosti -mutta kyllä se elämä kantaa kuitenkin. Älä mieti liikaa :)
Ohis
Kiitos paljon tästä kommentista. :)
Olen tainnut palstailla täällä vähän liikaakin, kun mielessä pyörii kaikenlaisia jännämiesjuttuja ja muuta roskaa. Ja onhan minulla lisäksi taipumusta tuohon liikaan miettimiseenkin.
ap
Kokemus on sellainen, että naiset rakastuvat minuun seksin jälkeen, eivätkä sitten enää kysele tai kuuntele. Niin on minun suhteet muuttuneet vakaviksi. En valita.
Up