Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen myynyt neuletöitä, jotta saisin rahaa

Vierailija
07.02.2026 |

Tein äsken laskelmia ja tulin siihen tulokseen, että taidan lopettaa. Olen vuoden neulonut sen verran kuin kädet kestävät. Myyntikanavina on Vinted ja paikallinen kippis. Yhteensä olen tehnyt 32 sukkaa, säärystintä ja vantusta. Aikaa niihin on mennyt noin 640 tuntia ja olen saanut niistä rahaa 241 euroa. Myymättä on 10 kappaletta. Siitä kun vähennetään lankojen hinta (laskin tarjoushinnalla 3,30/kerä), niin jää 183,25 €. Siitä sitten vain tuntipalkkaa laskemaan. Aivan turhaa touhua. 

Enkä myy edes pilkkahinnalla. Ei ole kyllä millään muotoa järkevää hommaa. Tästä lähtien neulon vain lahjaksi. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Niiiiin, yleensä porukka neuloo huvikseen eikä ansaintamielessä. Jos neuloisit ansaintamielessä niin pitäisi syntyä erityisen hienoa ja hyvää, eikä mistään tarjouslangasta. 

Siltikin myynti on hankalaa kun joudut pyytämään isoa hintaa. Pitäisi olla instafeimiä kantamassa, mutta se on hankalaa kun porukka tekee neulekuvat nykyään ihan AIlla.

Vierailija
2/6 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Niiiiin, yleensä porukka neuloo huvikseen eikä ansaintamielessä. Jos neuloisit ansaintamielessä niin pitäisi syntyä erityisen hienoa ja hyvää, eikä mistään tarjouslangasta. 

Siltikin myynti on hankalaa kun joudut pyytämään isoa hintaa. Pitäisi olla instafeimiä kantamassa, mutta se on hankalaa kun porukka tekee neulekuvat nykyään ihan AIlla.

No, siinäpä tullaan äkkiä siihen, että se hieno lanka maksaa aika paljon enemmän kuin tarjouslanka. Hienot neuleet vievät aikaa ja se on sitten taas pois muusta. Mulla on hyvä myyntiartikkeli, jonka keksin, kaikki ovat käyneet kaupaksi, mutta en pysty neulomaan niin nopeasti, että tuokaan mitään hyödyttäisi. Käsitöillä ei vain ole mahdollista ansaita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin voisit päästä palkoille tekemällä tilaustöitä asiakkaitten hankkimista langoista. 

Vierailija
4/6 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti ei kannata, paitsi satunnaisesti.

Vierailija
5/6 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki vitonen: osta langatkin Vintedistä. Sillä keinoin sulle jää vähän enemmän. 

Vierailija
6/6 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munsalan kansallispuku 100€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi