Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän ainetta? Kivi joka puristamalla murenee aivan hienoksi pölyksi/hiekaksi

Vierailija
28.08.2016 |

Lapsuuden kodin ympäristöstä näitä lohkareita aina löytyi. Mitähän ne on olleet?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyi kissaan? Kuivaa kissan paskaa?

Murenee sormissa, liittyy kissaan ja tuoksuu joltain. Tämä 😀

Vierailija
22/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä muista enää! :D Siis mä tarkotan semmosta sinertävää joka menee semmosiks siivuiks? Ja menee se siitki viel katki ja jos oikeen takoo nii kyl siit varmasti saa iha hienoo hiekkaa sun muuta moskaa. Kertokaa joku, mua jäi nyt hämää tää! :D

Sinistä savea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kotona rautapitoista hiekkaa, sellaista punaista ruosteista kokkaretta.

Vierailija
24/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkaa

Vierailija
25/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko millään, että mitään kissanpaskaa oli. Tuoksumisestakaan en ole aivan varma

Vierailija
26/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin eli tulihan se sieltä eli katinkultaa mulle kerrottiin lapsena, kun kysyin tuosta edellämainitusta selityksestä. Mut google näyttää ihan erilaisia kiviä. 19 :D

Vierailija
27/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä muista enää! :D Siis mä tarkotan semmosta sinertävää joka menee semmosiks siivuiks? Ja menee se siitki viel katki ja jos oikeen takoo nii kyl siit varmasti saa iha hienoo hiekkaa sun muuta moskaa. Kertokaa joku, mua jäi nyt hämää tää! :D

Hajoaa liukeiksi? Ei se sitten mitään savea ole.

Vierailija
28/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissankulta on biotiittia, ei murene, vaan liuskoittuu.

Vierailija
30/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole biotiittiakaan, sehän on yleensä lohkareina kivissä. Nää oli lohkareita ja kokonaan meni hienoksi pölyksi jos hankasi sitä johonkin.

Vierailija
31/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lecasoraa

Vierailija
32/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin nyt löyty kissankullat, tusen tack! :D

Vierailija
33/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan vaan moreenia. Savea saattaa olla hiukkasen seassa. Moreeni kun pakkautuu oikein tiukkaan, niin se muistuttaa ihan kiveä mutta hajoaa hiekaksi.

Vierailija
34/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lecasoraakaan, eikös ne ole niitä ruskeita palloja jotka myös murenee. Näitä löytyi kaikenkokoisia

Vierailija
35/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan vaan moreenia. Savea saattaa olla hiukkasen seassa. Moreeni kun pakkautuu oikein tiukkaan, niin se muistuttaa ihan kiveä mutta hajoaa hiekaksi.

Tätä se voisi olla, en oikein googlesta löytänyy kuvia paakkuuntuneista. Haiseekohan se miltään?

Vierailija
36/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se voisi olla, en oikein googlesta löytänyy kuvia paakkuuntuneista. Haiseekohan se miltään?

No en oo kyllä varsinaisesti haistanut, mutta ei se kummemmin haise kuin vaikka hiekka.

Vierailija
37/41 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapakivi

Vierailija
38/41 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin juuri maasta harmaan kiven joka on sepelin näköinen pala. Se murentui käsiini kun vähän sormilla sitä paineli. En ole koskaan aikaisemmin tällaista nähnyt. Kun katsoo tarkkaan se muodostuu kiven tavoin pienistä kiteistä, joissa on harmaata ja mustaa ja kimaltelevat osin auringossa.

Perin kummallista.

Vierailija
39/41 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaa savea se on.

Vierailija
40/41 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse löysin juuri maasta harmaan kiven joka on sepelin näköinen pala. Se murentui käsiini kun vähän sormilla sitä paineli. En ole koskaan aikaisemmin tällaista nähnyt. Kun katsoo tarkkaan se muodostuu kiven tavoin pienistä kiteistä, joissa on harmaata ja mustaa ja kimaltelevat osin auringossa.

Perin kummallista.

Ja ei siis ole katinkultaa eikä liuskemaista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän