Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huominen sää, tuleeko kovakin sade?

Vierailija
28.08.2016 |

Forecan ennusteessa oli ihan kamalasti vesipisaroita iltapäiväksi Etelä-Suomen päällä. Tarkoittaako se ihan kaatosadetta vai yleensä yhtenäistä sadetta? Minulla on iltapäivällä menoa kaupungille, matkaa 8 km ja olen pyörällä menossa joten kiinnostaisi tietää sataako ihan kamalasti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenpä näet.

Vierailija
2/13 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä kovaa ole. Ihan pehmosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsailu sikseen. Mun ulkoilupuku ei ole vedenpitävä eikä mulla ole edes sadetakkia joten haluan tietää olenko saamassa niskaani kunnon rankkasateen. Olen ihan läpimärkänä jos niin käy. Siksi todellakin kiinnostaa tietää kuinka paljonko sataa ja että yritänkö saada kyydin.

Vierailija
4/13 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sade-ennusteet ja ukkosennusteet ovat usein kaikkein helpoiten pieleen meneviä ennusteita suuntaan tai toiseen.

Vierailija
5/13 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsailu sikseen. Mun ulkoilupuku ei ole vedenpitävä eikä mulla ole edes sadetakkia joten haluan tietää olenko saamassa niskaani kunnon rankkasateen. Olen ihan läpimärkänä jos niin käy. Siksi todellakin kiinnostaa tietää kuinka paljonko sataa ja että yritänkö saada kyydin.

Jos on mahdollisuus saada kyyti, niin kyllä pyytäisin.

Tuollainen kolme pisaraa säätiedotteessa tarkoittaa isoa mahdollisuutta saada kunnon kaatosade niskaansa. Toisaalta, koska kuurot on tosi paikallisia, voi olla, ettei sada yhtään. Mä oon ihan asennoitunut jo kesästä saakka siihen, et joka päivä sataa, mut aina ei välttis osu kohdille.

Vierailija
6/13 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa!

Vierailija
7/13 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä missä asut.

Jossakin kaupungissa sataa ja jossain toisessa ei sada.

Meille päin ei ole luvassa sadetta.

Vierailija
8/13 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato ny ite tuota sadealuetta: http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/map/radext2?zoom=sfi2

http://ilmatieteenlaitos.fi/sade-ja-pilvialueet

Ei ole paikkaa missä ei sataisi ja lujaa etelä-suomessa.

Vierailija
9/13 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut kyytiä sillä kaveri on töissä. Asun Kaakkois-Suomessa ja Ykkösen uutisten Ilmatieteenlaitoksen sääennusteen mukaan runsas sade alkaa juuri iltapäivällä kahden maissa juuri vähän ennen kuin mun pitää lähteä. Kaiken lisäksi seassa on ukkoskuuroja jolloin vettä voi tulla todella rankasti. Saamari kun ei ole kunnon sadevaatteita. Tuulitakki ja -housut kyllä hylkivät vettä ja kestäisivät kevyen ja lyhyen sateen mutta jos koko matkan sataa noin lujaa niin vesi tulee takuuvarmasti näistä läpi.

Vierailija
10/13 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sade-ennusteet voivat heittää paljonkin. Tässä jokin aika sitten piti tulla myös oikein runsasta sadetta mutta sadealue kuivui matkalla ja siitä jäi vain vähän tihkua. Nyt tosin sadetta on ennustettu koko iltapäiväksi joten riski kastua on suurempi.

Vierailija
11/13 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato ny ite tuota sadealuetta: http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/map/radext2?zoom=sfi2

http://ilmatieteenlaitos.fi/sade-ja-pilvialueet

Ei ole paikkaa missä ei sataisi ja lujaa etelä-suomessa.

Näin on. Ennuste on päivittynyt ja nyt sen mukaan klo12 sataa koko Etelä-Suomessa Turusta Lappeenrantaan asti. Ei käy kateeksi pyörällä ja kävellen liikkuvia.

Vierailija
12/13 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forecan Päivän sään mukaan koko Etelä-Suomessa iltapäivällä sataa ja lujaa. Ilman sadeasua pelkkä tuulipuku päällä kastuu kyllä aivan läpimäräksi 8 km matkalla.

Vierailija
13/13 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissu on tehty. Kun läksin niin satoi vain vähän mutta 2 km jälkeen sade yltyi hyvin  runsaaksi, melkein kaatosateeksi ja sitä kesti sitten perille saakka. Vesi meni oikein kivasti mun tuulitakin ja -housujen läpi ja olin perillä ihan läpimärkänä. Tullessakin satoi vielä ihan kohtalaisesti ja nyt on tosi märkä ja viluinen olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi