Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias tyttäreni sai Mensan nettitestistä 143 pistettä...

Vierailija
28.08.2016 |

Onko tuo testi kuinka luotettava? Tehtiin tytön kanssa molemmat nuo ajankuluksi ja tytön tulos kyllä yllätti.Tyttö on ihan terävä ja hyvä kielissä, mutta matemaattisesti on kaukana lahjakkaasta, mutta kuitenkin sai tuosta testistä noin hyvän tuloksen. Voiko tuo olla muka edes totta? Koulussa on hyvää keskitasoa, n. 8,5 oli keskiarvo peruskoulun päättötodistuksessa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain joskus täydet. 160 jotain. Tosin tein sen yhdessä kaverin kanssa :) Oikea Mensan testi on sitten paljon vaikeampi.

Minä olen joskus tehnyt tuon testin, osasin kaikki tehtävät ja sain tulokseksi 143, joka on siis maksimi.

Ja höpö, höpö... ei siinä mitään rajaa ole. 

Jos saa kaikki oikein, tulos on 143. Voit kokeilla ihan itse, jos et usko.

Vierailija
22/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä älykkyys osamäärä ketjut on vähän samanlaisia kun Cooper tulos ketjut. Jos alkaa keskustelu cooperin tuloksista niin aina jokainen möhömahakin juoksee omasta mielestään yli 3000m cooperissa ja helposti, mutta radalla heitä ei ikinä näy sitä tulosta tekemässä.

Jokainen on omasta mielestään ÄÖ 160 ja juoksee cooperissa 3000m.

Sinun ÄÖ (sic) on kirjoituksesi perusteella n. 75 pistettä. Cooperista en sano mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan noista aina huonoja, vaikka olen matikassa hyvä. Minä en vain osaa niitä kuviopäättelytehtäviä. Koulutukseltani olen insinööri. 

Vierailija
24/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma kannattaako korkeaa älykkyyttä edes toivoa. Luulen, että ihminen on onnellisimmillaan, kun ÄO on keskiarvon tietämillä tai vähän sen yli. Korkea älykkyys kyllä auttaa ratkaisemaan tietyntyyppisiä akateemisia ongelmia, mutta sosiaalisissa suhteissa siitä on enemmän haittaa, kun ajatuksenjuoksu poikkeaa keskiarvosta aika paljon. Ja hyvät ihmissuhteethan ihmisen onnelliseksi tekevät. Tiedän, mistä puhun. Olen Mensan jäsen ja vielä mensalaisistakin korkeimman ÄO:n omaavan 20 % joukossa.

Vierailija
25/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo testi ainakin suunnan osoittaa.

Nyt korvat höröllä: elämässä ei pelkällä älykkyydellä tee yhtään mitään! Hieman normaalia älykkäämpi saa tuollaisen 8,5 keskiarvon kunhan välillä katselee edes kirjoihin päin ja on tunneilla fyysisesti läsnä. Tunnen monta tyyppiä, jotka ovat yläasteella/lukiossa huomanneet olevansa älykkäitä, ja koulut hoituvat ilman että tarvitsee edes läksyjä tehdä. Tuollaisella perustekemisellä selviää usein pitkälle yliopistoonkin asti, ja ajatukseen siitä, ettei asioita edes tarvitse yrittää, tottuu. Sitten kun mennään työelämään, ja miltei ainoa asia jolla on väliä on oma asenne, ei sitä sinnikkyyttä olekaan; miksi olisikaan, kun ei sitä koskaan ole joutunut opettelemaan.

Eli opeta lapsellesi, että hyvien asioiden eteen on tehtävä työtä. En tarkoita, että pitää suu vaahdossa vaatia kympin keskiarvoa, mutta ota lasta mukaan myös sellaisiin asioihin (talon maalaus tuli jostain syystä ensimmäisenä mieleen), joissa on pakko vaan sinnikkäästi puurtaa pelkän hoksaamisen sijaan.

Vierailija
26/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä oli keskihajonta, ap?

Vierailija
27/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskihajonta 15.

Mua on huolestuttanut tytön tulevaisuus jo vuosia, kun on niin laiska. Koulussa pärjää helposti eikä kokeisiinkaan ole oikein malttanut lukea, kun saa hyviä numeroita pienellä koealueen selailulla. Toivon mukaan nyt lukiossa joutuu tekemään enemmän töitä.

ap

Vierailija
28/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensa on kansainvälinen järjestö joka mittää maailman väestön keskimäääistä älykkyyttä johon ei kuulu 98% väestöstä.

Jos Suomessa on ilmainen koulutus, ilmainen lääkäri, ilmainen asunto, ilmainen rahallinen tuki, terveellinen ruoka, turvallinen ympäristö... olisi täysin naurettavaa jos suomalaiset eivät pääsisi hyviin tuloksiin.

Opiskeluaikana meidän proffa kuului Mensaan ja pisti kerran koko porukan menemään Mensan testiin ja reilusti yli puolet pääsi läpi (virallinen testi) meistä kaikista tuli siis dippa-inssejä....mutta pitää sitä päästäkkin sillä muuten kannattaisi palkata vaan ihan joka paikkaan niitä afrikkalaisia moniosaajia jos tilanne olisi toisinpäin.

Vierailija
29/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain siitä testistä Pikachun. Se oli viimenen pokemon, joka multa puuttu.

30/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan nettitesti testaa vain yhtä älykkyyden aluetta (visuaalista älykkyyttä ja kuvasarjojen jatkamista), virallisessa testissä testataan kaikkia alueita. Eli virallisen kokonaisen testin tulos voi olla reilusti huonompi keskiarvoltaan, kuin vain yhden alueen testattu älykkyys. Muistaakseni tuloksissa näkee eri alueiden tulokset ja sitten niistä lasketun keskiarvon joka olisi se ÄO mitä ihmiset yleensä kysyy. Testit varmaan vaihtelee joka vuosi, mutta siellä testataan myös matemaattiset, kielelliset ynnä muut alueet. 

Usein ne, joiden ÄO on 150 tai enemmän, ovat silti huonompia jollain alueella ja neroja toisella alueella. Joskus jossain dokumentissa seurattiin lapsineroja (kaikillä ÄO yli 135, korkein taisi olla niin suuri että testien pisteet eivät riittäneet), jotka laskivat hankaliakin yhtälöitä päässään tosta vain, mutta eivät osanneet kertoa mikä on hattu.

Vierailija
31/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-__________-

Vierailija
32/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl on paljon taas näitä kateellisia kirjoittelijoita... Nettitesti on joo suuntaa antava ja tilannehan on ihan erilainen virallisessa testissä. Itse sain kuitenkin saman tuloksen molemmissa ja olen siis Mensan jäsen nyt. Kun Mensan virallisen testin jälkeen sitten tein nettitestin uudestaan, sain nettitestistä reilusti paremman tuloksen, kuin aikaisemmin. Mutta kun siis katsoin nettitestiä uusin silmin, huomasin testiä tehdessäni hoksaavani oikeat vastaukset paremmin.

Kyllä tyttösi varmasti fiksu on, kyllä se nettitestikin jotain kertoo, jos on päätellyt vastaukset oikein eikä vain arvaillut.

Vierailija
33/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

128, olen tyhmä :(

Vierailija
34/34 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain joskus täydet. 160 jotain. Tosin tein sen yhdessä kaverin kanssa :) Oikea Mensan testi on sitten paljon vaikeampi.

Minä olen joskus tehnyt tuon testin, osasin kaikki tehtävät ja sain tulokseksi 143, joka on siis maksimi.

Ja höpö, höpö... ei siinä mitään rajaa ole. 

Siinä on rajallinen määrä tehtäviä, miten ajattelit että korkein tulos voi olla rajaton? Maksimi on tällä hetkellä 143.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän